KYSYMYS

Moi en oo ennen tänne kirjoitellut. Pakko on kysyä, te varmaan osaisitte jotain sanoa tai neuvoa oonko jo kroppani pilannut …Eli siis oon nuori ihminen.käyttänyt vaihtelevasti iv.nä lähinnä buprea.silloin tällöin amfetamiinia +lääkkeitä iv.sti. Myös sellasia lääkkeitä mitkä ei kuulu suoneen…sain vähän aikaa sitten veritulpan jalkaani. Lääkärit ei osanneet sanoa mistä voisi johtua(puheeks tuli pelkästään tupakointi ja perinnöllisyys jotka mahd. voisi herkistää tulpalle…) itse epäilen epäonnistunutta fimausta lääkkeen kanssa joka ei suoneen kuulu :blush: . Eli siis olisko lääke ollaa tukkinut mun suoniani pahemminkin.? Lääkärille en tästä uskalla puhua tai kysyä kysyä(eikä todellakaan ole tullut puheeksi…) Tällä hetkellä syön verenohennuslääkettä…kai sekin auttaa jos suonet on lopullisesti vaarassa mennä pilalle.? Kerronko lääkärille.? yksityiselle pitää tietty mennä mutta voiko nekään enää auttaa jos mulla suonet täynnä jotain paskaa ja ihan tukossa?

Oon ihan paniikissa vasta sain tietää tutulle lääkäri uhkaillut amputointivaaralla ym. jos vielä jatkaa käyttöä.ja mulla aikoja sitten(vuosia sittenm) tuli horkkakohtauksia epäonnistuneesta fimaamisesta ja paiseita pitkin käsiä. Oonko pilannut itteni lopullisesti…voinko tehdä mun suonille esimerkiks jotain puhdistuskuuria? tai jotain edes.

Äääh… Kuule niitä on ihmisiä paljon pahemmassakin jamassa.
Kerrot vaan lääkärille kaiken, etkä keksi mitään selityksiä. Eihän ne sua osaa auttaa jos et kerro mist johtuu.

Eräällä tuttavalla oli justiinsa samantyylisesti polveen keräytynyt kaikenmaailman lääke sakkaa ym, niin lekurissa se ‘pumpattiin’ ulos se paska.

Sieltäkö oikeesti saa jotenkin pumpattua niitä paskoja veke.? mitenköhän sellanen tehdään.tai et onkohan se isokin operaatio.?Tällä hetkellä hoitona vaan verenohentajat ja tukisidos/sukka…mulla kans polven alapuolella se. Yksityisellä tulis varmaankin maksamaan aika paljon. Tarvii varmaan useemman käynnin kuitenkin

Tää ei siihen tukokseen enää auta, mutta vastaisuudessa ehkä:
viewtopic.php?f=1&t=23249&start=15

Tottakai sä kerrot lääkärille ja välittömästi! Mitä noopeammin sitä tukosta päästään liottamaan, sitä pienempi on amputaatiovaara! Älä syö ilman lääkärin määräystä mitään verta ohentavaa! Ja kerro kaikki, jos haluat pitää raajasi! Välittömästi!
Kaniini: ei pidä väheksyä kenenkään ongelmia.

Siis on määrännyt lääkäri ne ohentajat.sen tukoksen liuottamiseen. Mutta en tiedä hyvinkö auttaa tai auttaisko paremmin jos ne tietäisi mistä se tukos johtuu…
NOh kyllä se siitä.tuskin tosta pahenee mitenkään yhtäkkiä. Tais olla vähän turha paniikki

Mutta kiitos paljon neuvoista.!

Kyllä muakin välillä vähän pelottaa. Ja oli paniikki mut meni jo…kiitti enköhän mä pärjää

siis selvennyksenä nyt: et tiedän missä ajassa ton pitäis alkaa parantua.ehkä sitten taas uuden paniikin aika siis jos ei parane. ja syksityisellä(todellakin yksityisellä)käynti jos ei.verenohentajien ansiosta se ei nyt kuitenkaan enää pahene.
Ehkä mä nyt kuulostan/ vaikutan idiootilta mut en haluu yleiseltä leimaa otsaan. Niitä tietoja ei sieltä kuitenkaan poistella.

Joo niin sillä tutullani oli just polven kohdalla sellanen kauhee ‘tukos’ patti. Ainakin se sellasta kerto, et sellasella isolla neulan tapasella sitä sakkaa ‘pumpattiin’ tai jotenkin sieltä polvesta ulos. En tiedä sitten et oliko sillä jotenkin lievempi juttu kun sulla, mut sen ongelma oli sillä selvä.

Kuulostaa pelottavalta. Aika tarkkaan lääkäriltä koittanu kysellä että kuinka vaarallinen on ja miten nyt hoidan tätä…ei ilmeisesti mikään kuolemanvakava. Kyllä tää tästä. en todellakaan hoitamatta jätä. …
Opettavainen kokemus silti… :unamused:.

Minun aloittamana täällä plinkissä oli pitkä topicci
kun kerroin siskon tytön joutuneen sairaalaan ja häneltä amputoitiin toinen jalka polven alapuolelta. Kyse ei ollut kuitenkaan ilmeisesti huumeista, en voi kertoa tarkemmin mikä on kyseessä, liittyy muihin asioihin.

Hänen kans samaan huoneeseen sairaalassa sijoitettiin potilas joka oli käyttäny huumehita ja pistäny jalkaansa ja hänen jalkaansa leikattiin myös rajusti, en tiedä amputoitiinko siitä vai mitä.

Neuvoisin Sinua joka aloitit tämän ketjun, ettet enää yhtään leiki terveydelläsi. Hae apua itsellesi. Lääkäri ei ole tuomari, hänen, ihan kenensä lääkärin pitää auttaa juuri Sinua.

Mä taisin lukea sen…en ollu rekisteröityny vielä, lueskelin vaan. mutta kuulosti kyllä aika kamalalta…tai et tuli ihan paha olo kun sitä luki. Mitä tälle naiselle nyt kuuluu.? miten selvinny?

Apua luin noi kaikki mun viestit…haluisin nyt vaan poistaa kaikki nää.mut en osaa…ensinnäkkin mut voi tunnistaa noista aika helposti ja oikeesti oli taas jotain vainoharhasta paniikkia vaan. En viiti kertoo lisää yksityiskohtia mut mun jalka paranee oon siitä satavarma.! Et ei hätäää. …
Pystyykö näitä ketjuja oikeesti poistamaan.? Nyt alkaa oikeesti tuntua että ihmiset ajattelee et oon joku säälittävä rapanisti joka rätkii mitä vaan ja välitä mistään mitään.
:unamused:

Vainoiletkohan sä nyt vähän turhaa? Kuinka sut vois oikeesti tunnistaa noilla tiedoilla, jotka sä itestäs annat? Täälä on yli 12 500 käyttäjää ja sä pelkät, et joku tunnistaa sut, kun sulla on veritulppa jalassa. Vähän hei perspektiiviä tohon pelkoon. Suomessa on ihan pari muutakin ihmistä jolla on veritulppa koivessa nuoresta iästä huolimatta ja edes ikääs sä et (kai) oo kertonu, joten emme tiedä ootko sä alle parikymppinen vai vaikka päälle nelikymppinen, kun olit kumpaa vaan ni ei se veritulppa ihan normaalia kai sen ikäsellä oo. Älä siis suotta pelkää. Ei sua kukaan täältä väenpaljoudesta tunnista.

Omat viestit voi kyllä poistaa, jos se sua rauhottaa. Minen ny muista kui. Sä vissiin aukaset sen viestin ja siel jossai pitäs näkyä, et “poista viesti”. Toisten lainauksista ei katoa, mut elä huoli tuosta asiasta, ja jos viitsit, niin kerro myöhemmin, miten tuossa kävi. Mul on hetkiä, jollon tekis mieli pistää arskalasit piähän ku katon peiliin. Ei “vainoharhainen” ole mikään haukkumasana ja pelkän pelon ja huolen perusteel ei ketään ole kiva sellaseksi nimittää. Tarkotus varmaan täs kaikil hyvä. Sen verran voin itsestäni ny taas sanoa, että useita vuosia tätä foorumia luettuani yksi asia on varma. En koskaan piikitä lääkettä. Pari kertaa tein niin vuosia sit kun lääkkeitä oli vähän ja iski pakokauhu, mut onneksi kokemukset olivat huonoja. Vaikka, kuten toivon, sun ei kävis tos kurjasti, pelkääminenkin on veemäistä. Ja jos sul on varaa mennä yksityisel, mene ihmees! Kunhan asia ratkeaa ja puhut totta. Ja skitsoista puheenollen, mähän kerron teekoos kaiken ja vaik lekuri o n hyvä, paras mitä mul on ikinä missään ollu, se näyttää menevän tosi hämilleen. Mut on asiallinen! Tiedot vaan sit näkyy psykan puolel, jos hän kirjottaa ne sinne koneel, ja voipi olla etten saa mittää… Toisinpäin ei tietty päde. Hoitsut on ollu mun puolel, kun käyttöä koitettiin kontrolloida tk-jakelul ja pieleen män, nii ei se sairaanhoitaja mul ollu vihanen, vaan lekuril, et on se ny kumma, kun lähetetään potilas tänne, eikä sit oteta mitään kantaa, jos ongelmia tulee. Mut ei se shrinkin syytä ole, hänkin on hyvin inhimillinen tyyppi. Mun vaan pitää syödä lääkkeet oikein, niin ei tuu onkelmia. Öh, vähän meni ohviks, mut enivei on totta et “lääkäri ei ole tuomari”!

Ei kannata kuitenkaan vähätellä toisen vaivaa…
Ihminen on varmasti tosi peloissaan, ainakin jutun mukaan…
En vähättelis tuollaista.,

Nana; ainut keino = älä piikitä sihen enää, kyl se paranee.
Itelläkin parantunu sellanen piikityskohta, et luulin et se ei koskaan parane, ja nyt siin ei ole kun ruma arpi vaan. Tollanen niiku “kuoppa”.
Olin tän käen kans kerran sairaalassa ne anto siellä suonensisästä antibioottia ja temgesicei…

Koita olla oikeesti heittämäti sihen nyt ja seuraa miten käsi paranee…

Jaksamisia sulle! :slight_smile:

No perkele minä tässä oo kenenkään vaivaa väheksynny seetana. :imp:

Älä hikeenny. Ota rauhassa hey man! :slight_smile:
En mä pahalla (:

Toki kerrot lääkärille, ne tiedot ei leviä ( mun tietääkseni vaitiolovelvollisuus estää tämän ), et ihan hyvin voit kertoa lekurilles ja kannattaakin kertoa todellinen syy.
Jos hoidetaan Malariaa buranalla, ni se tuskin auttaa. Tieks mitä meinaan?
Väärä lääkitys, valheen sanotulle syylle miks suonet on tukossa…
TOKI kerrot sille.