Kysymys lääkärille: kannabiksesta apu nivelkipuihin?

Hei.

Olen sairastanut määrittelemätöntä sidekudos sairautta jo parikymmentä vuotta.
Nivelkivut suurin vaiva jota lääkitä on koitettu. Sietänyt en myrkkyjä moisia silloin
muistin kannabiksen. Nyt oon yhteiskunnan silmissä narkkari vaikka lääkkeni vain
tarvitsen. Mistä reseptiä ruikutan et normaalin elämän saan takasin?

Tervehdys,

kiitoksia kysymyksestä. Hoidon ja lääkityksen arviointi perustuu yksilölliseen arvioon, joka perustuu hoitosuhteeseen ja potilaan tuntemiseen. Sen vuoksi en pysty ottamaan kantaa tilanteeseesi; ymmärrän kyllä turhautumisesi. Suosittelen keskustelemaan hoitavan lääkärin kanssa tai hakeutuman kipulääkärin vastaanotolle.

.

Alkuperäisen kysymyksen esittäjälle suosittelisin hakeutumaan yksityiselle (ei terveystaloon tai mihinkään muuhunkaan isoon yksityiseen lääkärifirmaan koska heille on tullut ylempää käsky olla määräämättä lääkettä vaikka potilaan tila olisi kuolemanvakava) erikoislääkärille joka on nimenomaan perehtynyt sairastamaasi määrittelemätömiin sidekudossairauksiin.

Mun kaverin vaimo hyväksyy kannabiksen kasvatuksen, ei polta tai vapota sitä, Yksi keksi vie kivut häneltä ja multa, määrät ihan olemattomia. Lääkärit myöntää tämän mutta punaselle lapulle kirjoittavat lääkkeitä ja ei auta, pää kyllä sekoaa.

.