Missä menee raja? Onko jotain juttuja, milloin olette vähentäneet tai jättäneet polttamatta tai jopa lopettaneet läheisen takia? Onko tapauksia/tilanteita, että on jäänyt olo, että olisi ehkä pitänyt? Onko jotain tilanteita, joihin kannabis ei sovi?
Siis mitä ihmettä?! 2g on jo aika iso määrä, ainakin omasta mielestäni, itellä ei mee ikinä ees grammaa päivässä vaikka polttaisin joka päivä säännöllisesti pitkiä kausia. Ei varmaan mee ees puolta grammaa päivässä. Toki toleranssit vaihtelee käyttäjien välillä eikä mitään absoluuttista totuutta ole, mutta mä en ymmärrä tätä jumituskulttuuria pätkääkään.
Autoa tai moottoripyörää tai mitään muutakaan moottoriajoneuvoa ei oo ok ajaa pilvessä, tai muidenkaan päihteiden vaikutuksen alaisena. Ei todellakaan. Ei pelkästään sen takia että jotain voi sattua, vaan senkin takia että mitä jos jotain sattuu ja huomataan että kuski on ollut kannabiksen vaikutuksen alaisena, ja sit se mainitaan uutisissa. Just tällänen tyhmä toiminta vaikeuttaa laillistamisyrityksiä. Siitä ei ees oo kauaa kun pidin eräille nuorille miehille puheen tästä pilvessä ajamisesta kun niiden mielestä se olis hyvä idea. Ja nyt pitää siis vielä sanoa se, että mä oon henkilökohtaisesti sitä mieltä että kannabis pitäisi laillistaa, ja sitä pitäisi säädellä ja valvoa tarpeeksi.
Ainoat tilanteet missä mulla on ollu sellainen fiilis että ei olis pitäny polttaa, on ollu lähinnä sellaisia että kaverit on tarjonnu paukut ja on ollu liian vahvaa tai vahingossa polttanu joposta liikaa, ja olis pitäny polttaa vähemmän. Moni koittaa silti saada polttamaan enemmän, en ymmärrä miksi.
Olen ollut hautajaisissa/muistotilaisuudessa pienissä paukuissa. Miks sitä pitäis polttaa ittensä ihan solmuun? En ymmärrä. Festareillakin mielummin oon pienissä paukuissa kuin jumissa ja naamat.
No ehkä lääkekäyttö on ihan eri asia kuin viihdekäyttö. Mun mielestä jokaiselta joka lähtee ajelemaan pilvessä sais ottaa kortin ja auton pois. Uskon että alkuperäisessä kysymyksessä ei kumminkaan ollut kyse virallisesta lääkekäytöstä, joten mielestäni vastaaminen laillisen lääkekäyttäjän näkökulmasta on ehkä turha. Pitäisi ehkä miettiä tarkemmin millaisia neuvoja ihmisille antaa, varsinkin jos haluaa että kannabis vielä joskus laillistuu tässä maassa.
Kyllä mulla on lääkeitä respalla joiden oton kanssa ei auton rattiin mennä, ainakin näin on sovittu lääkärin kanssa ja itse huomaan refleksien hidastumista+väsymystä. Kukkaa 15 grammaa ja auto, huh huh.
Itse oon tässä pohtinut et pitäisi varmaan pitää kannabiksesta taukoa, lähinnä toletaukoa hetken verran (viikko korkeintaan, mutta tuppaa aina menemään “aloitan huomenna sen tauon”).
Aika tarkasti päiväkirjaa pidän ja päihteitäkin koitan summailla sinne, niin on tässä tainnut mennä 2kk joka ilta kukkaa ilman yhtäkään välipäivää tai sanotaanko mielummin iltaa…
Tolet ei tavallaan oo tietyn pisteen yli nousseet kauheesti, mutta iltakäytössä näen mässyt melkein huonona asiana kun tulee usein mätettyä sit vähän ennen nukkumaan menoa aivan hirveät setit ← tosin tuokin on hallittavissa kun pistää mielen kuntoon, helppoo se ei toki oo .
Toinen asia on et nyt ekaa kertaa huomaan kannabiksen käytön takia, että lähimuisti ei pelaa niin hyvin kun ennen, se on aika ikävä juttu sillain huomata, mitään muuta haittaa en koe käytöstä olevan. Varsinkin nyt kun itsekin siirryin vapotteleen ja täyttelen lähinnä pussia iltasin sen bongin imemisen sijaan. :mrgreen:
Mä olen pyöritellyt tätä kysymystä paljon. Jos kohdallani kohtuukäyttö olisi mahdollista, se tarkottaisi about:
Ei päivittäin
Ei aamusta alkaen
Kohtuullisia määriä kerrallaan, max 2 annosta ( spliffi tms ) / käyttökerta, ganjan laadusta riippuen
Pari kertaa vuoteen olisi järkevää pitää pitempi, l. ainakin kuukauden tauko, että pääsisi systeemiin varastoituneesta aineesta eroon ja voisi näin ehkäistä ja vähentää pitkäaikaiskäytön neurologisia haittoja
Ei sekakäyttöä alkoholin tai minkään pkv-aineen kanssa. Ganja olisi " drug of choice ", tiukkaa eitä muille päihteille. Ganja korvaisi kaikki muut päihteet, eikä sillä varsinkaan tasoteltaisi krapulaa tms päihteidenkäytön aiheuttamia oloja. Tarkoitan myös ettei ganjalla tasoteltaisi sen itsensä käytön aiheuttamia oloja, vrt " ei päivittäin ". Vrt. vältä fyysistä riippuvuutta kuin ruttoa. Ganja on monille aivan hyvä päihde ja joillekin lääke, mutta se on äärimmäisen huono elintarvike.
Ei päihtyneenä tilanteissa, joihin päihtymys ei sovi. Lapsia varjelisin ainakin voimakkaasti päihtyneiden aikuisten seuralta noin yleisesti.
Näin, noin kutakuinkin.
Jos jonkun mielestä on ok saikkailla liikenteessä moottoriajoneuvolla vaikutuksen alaisena, niin ihmettelen syvästi. Pidetään ganjailut ihan omana kysymyksenä tai ongelmana, ei kaikkien v***n muiden ihmisten.
Ja kyllä, laillistaminen on nähdäkseni ainoa järkevä tie, mutta ei suinkaan ongelmaton tai ristiriidaton sellainen.
Kyllä, aivan totta, pieniä breikkejä ja välipäiviä nyt alan tässä ainakin pitämään, katsoo sitten oisko tossa motivaatioo vähän pidempään taukoon sen jälkeen. Vaihdoin myös lajiketta, tosin ehkä vielä indicaisempaan tavaraan nytten, mutta ei tuota semmosia mässyjä kun tuo edellinen hybridi jota polttelin parisen viikkoo putkeen pelkästään (tulee muuten polttelu sana aina automaattisesti, vaikka toki tuolloin poltinkin ja nyt sitten vapotan).
Ja tohon mässy/ravintoasiaan oon nyt alkanut kiinnittään huomioo jo vähän aikasemmin, mutten tarpeeks, vanhat tavat painaa aina välillä kovastikin sielä takaraivossa ja jotain suolasia herkkumättöjä on vaan saatava sillontällöin. Mutta hedelmiä ja marjoja olen alkanut syömään noin 1000% enemmän mitä ennen, ennen juurikaan mitään hedelmiä en syönyt kun aivan satunnaisesti.
Nyt menee kaikennäköistä hedelmää ja pitää koittaa esim tota lohikäärmehedelmää, papayat ja mangot on kanssa aika harvinaisia tuttavuuksia itselle.
Joo, ei ole vieläkään vissiin iltaakaan tänävuonna etten ois poltellut ja nykysin vapotellut. Tänään voisi olla yhden illan vapotustauko (saas nähdä) ja joo, mässyt ei oo enään niin kovat. En oo varmaan näin korkeelle toleja nostanutkaan ennen. Tolla vapolla pääsee meinaan yllättävänkin korkeelle verrattuna bongia IMO, koska sitä pussia voi tosiaan halutessaan imutella about kokoajan jos siltä tuntuu.
Bongista polttamalla taas ei ihan 5-10min välein kyllä viitti imee savuja sisälle jne, u know what i mean…
Muttajoo, tauko tekis terää tässäkin asiassa, kyllä se tässä kuussa tulee, ehkä tänään koitetaan pitkästä aikaa ilman edes ilta (onneks on benejä jos alkaa ahisteleen liikaa, psyyke on ihme juttu).