elikkäs sain tohtorilta dolmed nimisiä lääkkeitä tosi vahvoja kuulemma! puukon iskuihin, 3kpl päivä (5mg) muita annos määriä ei ole… miten tän aineen kans kannattaa pelata varmuuden päälle… voiko kombottaa suboxonen kans olis tossa n 0.5mg mitä olen käyttänyt kipuihin mutta ei se riitä?? entäpä oxynormin kans 10mg? entäpä tramalin 400mg? ilman että tulee “ns” laskurefloja/blokkausta? ja kannattaako ottaa nenään?=toimiiko paremmin ja silti kauan?? ränni hommat lopetin n pari viikkoo sit ja olen tosi ylpeä itsestäni koska tätä kesti 3v … ja jos kannattaa ottaa nenään paljon olis ok annos= noin 1mg bubre toleilla… kokeilin 15mg nielemällä mutta ei oikein tullut euforiaa! mut nuokut tuli ja kivut lähti! ja kuin kauan tää kyseinen aine vaikuttaa tunteissa olisko n 10 tuntia vai pitempään?? pikaisia vastauksia odotellen… ennen kun on myöhäistä kivut kovat! ja kestää se 4tuntia että alaa vaikuttaan…
^Juuri noin.
Mitään muita opiaattejahan ei bupren kanssa kannata saman aikaisesti ottaa, kun blokkaavat toisiaan, ei siten dolmediakaan. Muutenkin metadoni on vahva aine, joten kombottelu kannattaa unohtaa, jos vaan kivut pysyvät kurissa. Sanoit että kivut lähti ja tuli jopa nuokut 15mg, niin ei varmasti kannata enempää ottaa. Euforiaa ei kannata hakea, sillä jos lisäät annosta vielä, nuokuthan voi vaan paheta, eli tipahdat kokonaan, ja silloin on jo hengistyslamat ja kuolemat lähellä-.
Jos kivut käy sietämättömiksi noidenkin kanssa, kysy apteekista tai lääkäriltä mahdollisuutta jonkun toisen lääkkeen ottoon sen kanssa.
ei se varmaan kannattais kombottaa minkään kans mitään mut on mulla kuitenki kokemusta eri kombotteluista mutta lähinnä haluttaa tietää että toimiiko sniffaaminen?? ja voiko edes pientä määrää ottaa oxynormia koska on nopeampi vaikutteinen?? arvelin ton suboxonen/dolmed yhdisteen yhteisvaikutusta blokkaukseksi… mut ku jos saa yli annostuksen dolmedia niin 0.4-2mg annetaan naloksiinia vasta reaktioon eli siis suboxonessa 8mg on 1.8mg naloksiinia… ja mulla on toi 0.5mg eli eihän siinä ole edes 0.1mg voiko se silti blokata? ja olen tottunut euforia opiaatteihin se siinä on ongelma! ja en ole saanut siis oikealta lääkäriltä vaan rohtorilta noita… koska halus jelppiä bubre reflojen kans ja kipujen koska terveyskeskuksen mukaan olen moni aine riippuvainen vaikka en ole ollut yli puoleen vuoteen ja käyän bentsoja väärin jos ne määrättäis ja tämäkään ei pidä paikkaansa koska en yli päätänsä pidä bentsojen väärin käytöstä koska ne jotka niitä oikeasti tarvii ei saa niin vaan vaikka oikeasti tarvii! itse hain ton puukotuksen jälkeen yksityiseltä rivat 4mg päivässä 2x 2mg uusittavaiksi satunnaisesti olen käyttänyt rivaa mut nyt niin paha olo olla kokoajan että pitää ottaa säännöllisesti joskus 1mg ja joskus 2 mut ei koskaa 3!! enkä ole ylittänyt kertaakaan enkä ylitä!! ps anteeksi huonosta kirjoitus tavasta/sekavasta mulla on tosi tosi tosi paha adhd!
Tässä oleellinen data sinulle:
Alkoholi, unilääkkeet ja rauhoittavat lääkkeet, trisykliset masennuslääkkeet, väsyttävät
antihistamiinit sekä fenotiatsiinit voivat voimistaa metadonin sedatiivista vaikutusta ja
suurentaa hengityslaman vaaraa.
Eli kannattaa ehdottomasti ottaa viina ja betsoja nappiesi kanssa…
CYP1A2-inhibiittoreiden (kuten fluvoksamiini, siprofloksasiini) samanaikainen käyttö voi
lisätä metadonin tehoa, aiheuttaa sedaatiota ja suurentaa hengityslaman riskiä.
Jos saat CYP1A2-inhibiittoreita, on niidenkin käyttö varsin suositeltavaa!
CYP3A4-induktoreiden (kuten rifampisiini, karbamatsepiini, fenytoiini, nevirapiini)
samanaikainen käyttö voi heikentää metadonin tehoa ja suurentaa metadonin
annostarvetta. Nevirapiini-metadoniyhdistelmähoitoa saavilla potilailla on ilmennyt
opioidiriippuvuudesta johtuvia vieroitusoireita.
Ehdottomasti kannattaa vältää CYP3A4-induktoreiden käyttöä.
Virtsan pH:ta alentavat lääkeaineet, kuten ammoniumkloridi, nopeuttavat metadonin
eliminaatiota.
Eli myös nuo aineet pois ruokavaliosta!!!
Neuvoja jakoi
VH
Siis buprenorfiini itsessäänkin blokkaa muita opiaatteja, eli ei kannata ottaa muiden opiaattien kanssa, eikä varsinkaan naloksonista versiota.
Kai ne lääkkeet melkein kaikki toimii nokkaankin, mutta itse en kyllä sinne mitään työntäisi. Pieni määrä kontteja ei välttämättä tapa sinua metadonin lisänä, mutta riski on olemassa aina!! Metadoni on silleen vahva opiaatti, että oon kuullut, että jos kohtalaisen metkumäärän päälle ottaa kontteja kunnolla, saattaa tipahtaa, mutta euforiaa ei saa ollenkaan, koska tietyllä tapaa metadonin takaa ei enää tunne konttien vaikutusta… Että jos et kuole, niin saattaa mennä hukkaan vaan… Oo tyytyväinen jos kivut pysyy kurissa jotenkin.