He ottavat osaa keskusteluun, ja heiltä voi kysyä perheeseen ja päihteisiin liittyviä askarruttavia asioita nimettömästi.
Aiheita voi olla esimerkiksi:
päihteet ja vanhemmuus,
lastensuojelulliset kysymykset,
puolison päihteiden käyttö lapsiperheessä
perhekuntoutus jne.
Keskusteluun voi osallistua joko Me Vähentäjät tai Kotikanava -palstoilla, tai kysymyksen voi jättää myös lomakkeen kautta. Tällöin Päihdelinkin työntekijä välittää kysymyksen valitsemallesi palstalle, josta vastauksen voi käydä lukemassa.
Rohkaisemme kysymään ja keskustelemaan vaikeistakin asioista! Tervetuloa mukaan.
Olen Mari ja olen lapsilähtöisen päihdetyön ammattilaisena mukana keskusteluissa Vanhemmuus -teemaviikkojen ajan. Kannustan kaikkia osallistumaan rohkeasti keskusteluihin, jakamaan ajatuksia ja kokemuksia! Millaisia ajatuksia päihteet ja vanhemmuus herättävät, mikä mietityttää, mikä ehkä huolestuttaa? Et ole yksin, moni pohtii samankaltaisia asioita. Kysy ja kommentoi, me lapsilähtöisen päihdetyön ammattilaiset vastaamme! ?
Olen Mia ja olen mukana lapsilähtöisen päihdetyön ammattilaisena Vanhemmuuden teemaviikkojen ajan täällä.
Minulta voi kysyä vanhemmuuteen, raskauteen ja kaikesta perheisiin ja lapsiin liittyvistä asioista. Moni on pohtinut esimerkiksi sitä, miten toimia kun lapsen toinen vanhempi käyttää päihteitä tai miten omat lapsuudenkokemukset vanhempien päihteidenkäytöstä vaikuttavat vanhemmuuteen. Mitä asiaa sinä olet pohtinut ja haluaisit tietää enemmän tai keskustella?
Ei muuta kuin rohkeasti kirjoittamaan, sinun tarinasi tai kysymyksesi voi auttaa myös muita samankaltaisessa tilanteessa olevia. Meillä matalan kynnyksen työntekijöillä on sellainen motto, että koskaan ei ole liian aikaista tai myöhäistä kysyä.