Kyllästynyt

Nonii. Eka kertaa tällästä kirjoittelen, mutta pakko tähän jotain muutosta saada. Yleensä joka kerta kun on juomassa niin tulee otettua aivan liikaa. Seuraavana päivänä ei sa mitään aikaa ja sitten yleensä on tullut seurauksena ongelmia tyttöystävän kanssa. Sekin vie omansa aikansa että riidat saa sovittua. En viikolla oikeastaan juo mut sitte melkeinpä joka viikonloppuna. Joskus menee se kaksi päivää helposti. Mä oon ajatellu minkälaista olisi elämä jos olisi raittiina. Sitä en oo kyllä paljon pystyny testaamaan koska aina olen perjantaisi käynyt ostamassa " muutaman" oluen. Ja siitä se on lähtenyt. Jos ollaan jossain ulkona niin aina lähtee käsistä homma. En osaa sitten millään olla juomattaniitä viimeisiä juomia mitkä on täysin turhia,koska olen jo niin juovuksissa. Toivottavasti tämä foorumi auttaisi minua vähentämään taikka sitä jopa lopettamaan!

Tälläkin hetkellä makaan yksin sängyssä ja tyttöystäväni sohvalla nukkumaanmenossa. En ole tänään jaksanut jutella riidasta mikä tuli eilen koska join taas liikaa. Olen kyllästymyt pyytämään anteeksi toilailujaan ja tekemään lupauksia mitä en koskaan pidä. Useamman viikon ajan maanantaisin lupailen itselleni, että ens vkpl ei oteta alkoholii ollenkaan. Kun perjantaina tulee töistä kotia kappas kappas olutta sitä alkaa litkimään. Olen myös yrittäny et juon vain silloin kun on jotku juhlat tai tilaisuus. Mutta eihän sekään onnistunut.

Moi!

Vaikuttaa vankasti siltä että sun täytyy valita tyttöystävä tai alkoholi. Hyvä tavoite olisi olla alkuun kuukausi raittiina. Apukeinoksi voi myös ottaa Antabus - lääkkeen vaikka terkkarista. Olen ensi viikonlopunkin raittiina. Tee samoin!

t. Juhani

Iltaa!
Joo niin pitää valita. Tiedän että sillä alkaa oleen mitta aika täysi. Yritän vklp kerralla mennä nyt. Että olisi kokonaan ilman alkoholia.

Miehen puhetta! Paljon tsemppiä!

t. Juhani

Kiitos ja sitä kyllä tarvitaan :slight_smile:

Minkälaisia kokemuksia ihmisillä on noistä aa kerhoista. Vai miksi niitä nyt kutsutaankaan. Mietin vaan että olisikohan se sopiva minulle. En ole kellekkään maininnut että minulla on alkoholi ongelma niin mietin vaan, että auttaiskohan jos sais juteltua asiasta jonku kans…

Aa kerhot ovat hyviä paikkoja. Niissä on tavoitteena täysraittius. Kävin itse vähän aikaa 80 - luvulla jonkinlaisena " huijarina " kun ei ollut tarkoituskaan lopettaa, vaan vähän rauhoittua ja kyllä rauhoitunkin juomiseltani.

Aa:ssa on kiertävä puheenvuoro ja voi puhua vapaasti tai sitten ilmoittaa että minä ainoastaan kuuntelen. Suosittelen lämpimästi aa:ta!

t. Juhani

Niin se olisi varmaan parempi minulle, että ei ollenkaan alkoholia. En vain tiedä noista ryhmistä että osaisinko avautua siell tarpeeksi. Ehkä pitäis kumminki joku päivä käydä katsastamssa. Voiko sinne mennä tyttöystävän kanssa vai pitääkö yksin mennä?

Muistaakseni on erikseen vain alkoholistien ryhmät ja sitten avoimet ryhmät joihin voi tulla kaikki aiheesta kiinnostuneet.

Kannattaa kuitenkin käydä useamman kerran kokouksissa että pääsee hommaan sisään.

Sinun kannatta muuten kirjoittaa tuonne Me lopettajiin, jos harkitset lopettamista!

t. Juhani

Moi taas!

Nyt kannattaa takoa kun rauta on kuumaa ja mennä vaan rohkeasti sinne AA - kokoukseen vaikka yksin ja muistaa että jokainen siellä olija on joskus mennyt sinne ensimmäistä kertaa ja kuten jo kerroin, siellä ei ole pakko puhua vaan ilmoittaa oman vuoronsa tultua simppelisti: kuuntelen. Toki kannattaa puhua omasta tilastaan.

Tämä on vähän kornia kun pelkkänä vähentäjänä hoputan sua AA:han ja lopettamaan, mutta olen tänä vuonna juonut vain kahdet kännit ja muu on ollut lähinnä kevyttä lipittelyä välillä viikkojenkin taukoja pitäen.

Toki minäkin lopetan jos alkoholi karkaa täysin hanskasta! Ja on mua jotkut täällä kehottaneetkin lopettamaan.

Ja paljon tsemppiä jos yrität pelkän Päihdelinkin voimin pysyä raittiina!

t. Juhani

Ajattelin, että jos kokeilisin sitä antabusta ainakin tähän alkuun jos sillä pystyis olemaan vaikka kuukauden kokonaan ilman. Mutta niinh.vaikea sanoa. Mistä näkee et missä niitä kokouksia on ja monelta?

Googlettamalla aa löytyy mm kaikki Suomen ryhmät ja muuta infoa. En ole ajamassa sua pois täältä Me Vähentäjistä mutta tuolta Me Lopettajista löytyy parempaa tietoa ja keskustelu on vilkkaanpaa.

Onnittelut Antabus päätöksestä. Tehokas lääke. Kokemusta on.

t. Juhani

Kiitoksia vinkeistä! Eiköhän näillä pääse alkuun:)

Uskomatonta, mutta totta! Sinun aloituksesi oli kuin minun kirjoittama. Toissa viikonloppuna tuli mittari täyteen ja viimeinkin päätin, että seuraavana viikonloppuna ei enää uusiudu. Nyt on 10. selvä päivä menossa:) Pari vuotta taitaa olla edellisestä selvästä viikonlopusta :blush: Tuntemuksia tällä hetkellä: ei morkkista, nukuttaa yöllä, reipas olo, saanut paljon aikaiseksi, itsetuntokin on jo parempi ja voittajafiilis selätetystä viinapirusta ainakin muutaman päivän ajalta. Huolestuttaa kuitenkin lähestyvä perjantai, josta kaikki paha aina on saanut alkunsa. Tuntuu, että jospa sitä muutaman voisikin ottaa viikonlopun kunniaksi, mutta toisaalta pelottaa, että menee perinteisesti vähintään kaksi päivää tai kolmekin ja kaikki hyvä on taas menetetty…

Minulla tulee ens viikonloppuna ensimmäinen koitos! Toivottavasti selviydyn kunnialla, eli ilman mitään alkoholia. Uskon et maanantaina ihan eri fiilis töissä ja kaikessa mitä teen kun ei ole krapulan oireita minkäänlaisia. Minäkään en muista milloin olisi ollut täysin selvä vklp. Ehkä sen on aika jo ollakkin! Toivotan sulle tsemppiä että jaksat taistella viinapirua vastaan!:slight_smile:

Helppoa ei ollut, mutta perjantain jälkeen olikin sitten jo helpompaa. Pitää vain tuo vanha tapa jollakin keinolla selättää. Klo 21 jälkeen helpotti perjantaina, kieltämättä mielessä kävi sitten jo lauantaina useamman kerran hakea juomista. Taistelin kuitenkin voittajaksi viime viikonloppuna, toivottavasti myös ensi viikonloppunakin. Tsemppiä sinulle, taistellaan yhdessä :slight_smile:

Laittelehan vaan tänne viestiä että jos tuntuu, että alkaa mieli sortua. Koitetaan auttaa toinen toistamme!:slight_smile:

Juu, tehdään näin :smiley:

Minulla on kans ollut tapana, että käyn muutaman hakeen perjantaina. Sitten ku ne on juotu nii sitte onkin kauppoon menoaika ja hakea vähän lisää. Varmasti menee jonkun aikaa, että saa sen tavan muutettua, että ei tarvikkaa enään hakea sitä.ensimmäistäkään. uskon, että nämä ekat vklp on vaikeimpia ja sen jälkeen helpottaa. Mut kokeilemallahan se selviää! Kaikki tsemppi on kyllä tarpeen, kiitos:)