Olen 42-vuotias mies, kahden ihanan lapsen isä ja ilmeisesti alkoholisti. Aamuisin aamukahvin jälkeen käyn tarkistamassa omasta jemmasta että montako olutta jäi iltaa varten. Juon 8-10 olutta joka ilta. Olen tällä hetkellä työtön, olen ollut työttömänä nyt reilut 2 kuukautta. Joka ilta lueskelen täältä tarinoita alkoholisteista ja lopettamisesta. Joka ilta lopetan juomisen ja tätä on jatkunut nyt noin 2 vuoden ajan. En vedä koskaan ns. perseitä mutta juon siis joka ilta. Olen niiiiin kyllästynyt tähän juomiseen, nousuhumalan jälkeen tulee vain ahdistus ja masennus. En jaksa tätä enää. Vaimolla on mielenterveyden kanssa vakavia ongelmia joka on johtanut siihen että minä joudun hoitamaan kaikki arjen asiat yksin ja teen sen kaiken mitä tarvitsee. Tunnen olevani ylikuormittunut koska minun pitää hoitaa kaikki arjen pyörittämiseen liittyvät asiat yksin. Kun molemmat lapset ovat nukahtaneet avaan oluen, juon yleensä 2 olutta peräjälkeen jotta saan mahdollisimman hyvän nousuhumalan tunteen, siitä sitten 6-8 purkkia perään, joka vitun ilta. Olen etsinyt jo valmiiksi ryhmiä mihin liittyä ja numeroita mihin soittaa, en vain pysty myöntämään tätä asiaa itselleni sillä olen aina ollut menestyjä, voittaja ja onnistuja elämässäni enkä millään tavoin heikko. Veljeni ja siskoni ovat molemmat menestyneet todella hyvin elämissään ja kuopuksena peilaan kaikkea tekemistäni heihin. Olen tällä hetkellä kesämökillä yksin ja avasin ensimmäisen oluen aamulla klo 10.20. Nyt olen juonut 8 olutta ja uskallan vihdoin humalassa kirjoittaa tänne. Mitä helvettiä mä teen että saan juomisen loppumaan???
Ymmärrän sinua ja sitä miten ajattelet. Itsellä aikamoinen ura takana ja menestyneitä ihmisiä oli paljon ympärillä. Ei ole heikkoutta myöntää ongelmiaan ja ryhtyä toimeen, se on päin vastoin vahvuutta. Olen jättänyt uran taakse, lopettanut vertailemasta itseä muihin, hakenut vaan omaan elämään tasapainoa ja kohdistanut ajankäyttöäni minulle tärkeisiin asioihin.
Moro Anonyymi32!
Älä suotta pelkää tänne kirjoitella. Ota seuraava pieni askel ja kirjoita selvänä. Jos ei onnistu niin kirjoita vaan pienessä hiprakassa. :mrgreen:
Minulla myös kaksi lasta. Emäntäni taitaa tosin olla se selväjärkisempi. ![]()
Ymmärrän hyvin paineet jotka sinua ajaa hakemaan helpotusta alkoholista. Hyvä juttu on, että olet kerännyt tietoa mistä apuja saa. Etene pienin askelin. Kirjoittele aluksi vaikka tänne Plinkkiin. Itse en ole kovin hyvä neuvoja antamaan, mutta kyllä täällä asiallista väkeä on.
Putkis 0132.