Hei kaikille.
Rohkaistuin kirjoittamaan ensimmäistä kertaa, lukenut olen jo pitkän aikaa näitä tekstejä.
Miehelläni on ongelma, on sen myöntänyt ja apua hakenut. Kesällä oltuaan viikon katkolla ja tuli kotiin, oli aivan kuin eri mies. Ensimmäinen kk hoidon jälkeen meni kuin unessa ; ajattelin itsekkin että näinkö helppoa tämä oikeasti oli? Vuosia kestänyt salajuopottelu tai vaihtoehtoisesti jokailtainen tissuttelu jäi pois noin vain.SAmalla miehen mieli muuttui, oli iloisempi, ei ärsyyntynyt kaikesta, nautti pienistä asioista jne.Meillä oli oikeasti mukavaa. Mies oli itsekkin yllättynyt ja intoa täynnä, elämä alkoi luistaa taas.
Nyt taas pikkuhiljaa herra sandels on hiipinyt elämään.Ensin alkoivat puheet siitä, miten me ei ikinä pidetä hauskaa. Minä olen tiukkapipo, joka ei ymmärrä, että hän voi halutessaan olla kohtuukäyttäjä.Heti alan arvostelemaan, jos yhdenkin hän juo. Voi kun joisikin vain sen yhden, mutta kun sitten sairas mieli vaatii lisää.Ja jo yhden jälkeen alkaa silmä kiilumaan, ja se “vieras mies” niinkuin itse häntä kutsun , sillä kun hän juo, on aivan erimies kuin se jonka kanssa menin naimisiin.
Kuukauden jälkeen jäi antabus pois.“jos minä muutaman saunakaljan…” Nyt tämä on jo melkein mennyt siihen , että pe-iltana muutama, la-iltana muutama, ja viikolla aletaan puhua ja suunnitella, että taidan ostaa pari kaljaa…
Molemmat olemme päälle kolmikymppisiä, kaksi lasta, jotka luojan kiitos nukkuivat eilen tämän episodin tapahtuessa.
10 aikaan illalla ilmoitti lähtevänsä kapakkaan.Minä kielsin. Kerroin, ettei raitistuminen toimi noin, ja ettei hän todellakaan lähde täältä maalta mihinkään taksilla, kerroin kuinka kallista lystiä on ja ettei ole mitään järkeä. (näin hän itse on käskenyt minun toimia silloin kun hän on tuossa mielentilassa.)Ei auttanut. rahat ovat minun takanani, ilmoitin etten penniäkään anna hänelle ja että soitan kaupunkiin ettei sieltäkään raha järjesty. Siinä vaiheessa halusi ottaa puhelimeni,otti minut sellaiseen"lukitusasentoon," väänsi puhelinta väkisellä kädestäni jolloin minä sitten PURIN häntä, ettei saa minulta puhelintani.(täällä 20 km päässä maalla se kapula on oikeasti aika tarpeellinen, varsinkin silloin kun mies on tuossa tilassa) Siitä puremisesta riemu repesi.
Minä sekopää häntä menen puremaan.Unohtui aivan kaikki muu. Unohtui, että hän väkivalloin väänsi minua, ainut asia mitä hoki oli se, kuinka minä olen hullu, puren ja käyn päälle jne.
Hän on ennenkin käynyt käsiksi, joten päätin parhaaksi kipittää peltoa pitkin naapuriin. Naapuri oli jo saanut mieheltäni puhelun, kuinka hän ei ymmärrä, että akka menee aivan sekaisin kun hän ilmoittaa lähtevänsä kapakkaan, puree ja kaikkea.Hullu nainen.
Naapuri (joka tietää mieheni käytöstavat ennestään) tuli kanssani kotia, mies oli vailla auton avaimia, en antanut. Firman avaimia, en antanut. Siinä vaiheessa oli jo menossa naapurin päälle ja minun päälle ja vaikka mitä.Ei kuitenkaan tehnyä t muuta fyysistä, kuin että väänsi peukalosta, laski sittenlopulta irti, kun ymmärsi etten niitä avaimia hänelle anna.
Naapuri otti miehen luokseen, minä laitoin ovet lukkoon ja nukkumaan.
Kaiken tekee naurettavaksi se, että “ennen vanhaan” tämmöseen episodiin tarvittiin vähintään kasipäkki kaljaa, nyt näkyi riittävän neljä. NELJÄ kaljaa, ja mies oli aivan sekaisin.
En jaksa enää. En vain jaksa.Minä oikeasti kuvittelin vilpittömästi, että nämä tällaiset turhanpäiväiset sotkut on jo eletty. Itse en enää muutamaan vuoteen ole käyttänyt alkoa juuri lainkaan, ehkä yksi saunasiideri viikossa, kapakassa käynyt ehken yhteensä 4 kertaa viimeisen parin vuoden aikana. En vain tahdo.Ei kiinnosta, kun olen nähnyt mitä kaikkea sen käyttö ihmiselle tekee.En tiedä mikä tämän kirjoituksen tarkoitus oli.Kunhan kirjoitin.Ahdistaa.