Kuuluu huonoa

Onko täällä ketään? Ei paras fiilis. Olis vaan kiva jutella. Alkoholiongelma on.

Mä voin jutella sun kanssa. Mullakin on alkoholiongelma ja kuuluu huonoa.

kiva, tai ei siis kiva. Ootko nyt kännissä? Mä litkitän tota viiniä, mut pitää lopettaa.

Niin, kerro sä. Mä oon tänään hekenut apua vaikka mistä. Soitin päihdeklinkalle, kirkkoon, A-klinikalle. Tekstailin mun kaverille, joka on nyt kolme vuotta ollut ilman viinaa. Apua on, mutta en osaa ottaa sitä vastaan.

Kuulostaa silti siltä, että haluat ja haet apua. Sehän on jo tosi hyvä! Nyt sun tarvitsee vain opetella ottamaan sitä vastaan. Jos motivaatio on korkealla, opit sen varmasti ja, vaikka motivaatio ei nyt vielä olisi korkealla, se voi olla sitä myöhemmin. Varmasti tiedätkin jo nämä jutut.

Mä oon kerran raitistunut 8ksi vuodeksi Plinkin avuin, mutta en valitettavasti enää muista tarkalleen miten. Jos muistaisin, olisin varmaan raitistunut jo uudelleenkin. En tiedä.

Nyt yritän raitistua tunnistamalla syitä miksi juon, tunnistamalla kaikkia vaaran paikkoja ja kehittää vaikeiden tunteiden sietämistä. Kehittää ahdistuksensietoa. Käytän Plinkkiä ja I am sober-sovellusta tukena.

No mä hain apua jo vuosi sitten. Keusoten uudelleen järjestelyt siirsi sekä päihdehoitajan, että lääkärin uusiin tehtäviin. Palaamme kohta. Eivät palanneet. Noh, tein sen, mitä keskustelupalstoilla kaikki ei alkoholistit sanoo. Otin itseäni niskasta kiinni. Onnistuin, mutta palasin taas alkoholin pariin uudelleen. Ei mitään isoa, mutta kyllä silti liian ison osan ajastani ottaa.

PLINK on ilmainen, yleisesti käytetty avoimen lähdekoodin koko assosiaatioanalyysityökalusarja… ei varmaan se Plink, josta sä puhuit. Ton antoi google.

“Plinkki” on tämä Päihdelinkki, missä nyt kirjoitellaan, lyhennettynä.

hahah :wink: tottakai, tyhmä minä, mä en ole vielä terminolgiassa tarpeeksi sisällä.

Onneksi se ei oo niin vakavaa. Mutta mä lähden nyt lepäämään, tsemppiä sulle! :heart: Hyvä, että haet apua. Vielä se avun vastaanottaminenkin sieltä syntyy. Kirjoittele ihmeessä Lopettajissa, sieltä on moni saanut avun.

1 tykkäys