Kuulumisia 2017 aktiiviselta

Hei,

En juurikaan ole seurannut tätä keskustelufoorumia viime vuosina. Minulla menee nyt hienosti. Pelaaminen on jotain hamaa menneisyyttä, jonka tajusin tulleen työuupumuksen ohella. Vuorokausi on lyhyt aika, ja silloinen työ vaati hyvin paljon. Työpaikassani oli myös seniorien karsiminen käynnissä. Jo 40-vuotiasta lähtien yhteistyöneuvotteluissa poistettiin melko tarkkaan lapsettomia pois. Olin vuosina 2014-2018 täysin hyväksikäytetty ja lannistettu siinä työssä. Ihmiset samasta työstä käytännössä irtisanottiin jo, ja olin yksin. Kaikki oli alkanut jo edellisenä vuosikymmennenä, jatkuvaa irtisanomisen pelkoa.

Opin ymmärtämään tämän kaiken. Neuvoni on siis paneutua tarkasti siihen, mikä on yhtäkkiä syntyneen addiktion syy. Yleensä se on tunneperäistä. Ihmisen pitää päästä käsittelemään ja hyväksymään ne riippuvuuden aiheuttamat syyt ikävänä elämässä tapahtuneena itseään järkyttävänä olemassa olevana ( minun tapauksena jo olleena, huhuh, sitä työpaikkaa) traumana, jota yrittää paeta pahimmassa tapauksessa johonkin addiktioon.

Toivon teille kaikille erittäin hyvää jatkoa. En ehdi tätä nykyä yhtään seurata teitä. Muistakaa arvostaa ja kunnioittaa itseänne sekä läheisiänne. Älkää antako kenenkään tai minkään riistää teitä.