Kuukausi ilman alkoholia

Taitanut tulla jo parisenkymmentä kuukautta täyteen täysin ilman alkoholia pl. tuo yksi viime kesän tosihumala. Siitäkin on kulunut vuosi.

Kaksi vuotta taisi tulla jo täyteen ilman alkoholi pl. yksi kesän 2021 tosihumala. Elämässä edelleen tietenkin samoja hankalia vaikeuksia kuin ollut aina mutta myös ihan ok päiviä ja harvakseltaan myös hyviä päiviä. Alkoholia ei ole tehnyt mieli mutta monesti olen miettinyt, saattanut jäädä ihan asiakseenkin miettimään, että miten olisi tässä tilanteessa aiemmin juomiskuvio mennyt. Yleensä joku vuorokauden- tai vuodenaika, maisema, alkoholinkäytön näkeminen tai vaikka nämä juhlapyhät saa niitä muistelemaan. Ihan hyviäkin muistoja siellä on. Se oli silloin tärkeää eikä siihen asiaan hirmu paljon voinut vaikuttaa. Tai aina kokenut tarpeelliseksikaan. Nyt taas tuntuu ihan mielipuoliselta ajatus, että alkaisi juomaan. Yhtäkään alkoholiannosta en ole ottanut enkä varmaan otakaan. Sauna- tai ruokajuomana alkoholitonta olutta tai kotikaljaa sillointällöin. Kiva käydä välillä (pois kuolevaa?) foorumia vilkaisemassa. Mukavaa joulun ja uudenvuodenaikaa kaikille.

Mielestäni tää on hyvä asenne, jollaista olen itsekin yrittänyt opetella. Ei menneitä voi muuttaa ja silloin toimi niistä lähtökohdista käsin, jotka osasi. Itsellä häpeä on ehkä juomistriggeri nro 1 joten on vähän pakko opetella siitä pois, jos haluaa raittiina elää kuten nyt olen päättänyt tehdä.

Voimia elämän haasteisiin ja rauhallisia pyhiä sinulle Epävakka. Hienoa, että olet saanut juomisen haltuun, nostan hattua.