Tässä sitä taas ollaan. Piti olla juomatta viikolla ja vähentää alkoholinkäyttöä. Mutta motivaatio tähän loppuu välittömästi kun muistaa mitä oma elämä on. En ole onnellinen tällaisena, en jaksa elämäntilannettani ja itseäni tällaisena kuin olen. En siedä. En vittu siedä kertakaikkiaan! En mielestäni edes vaadi liikaa elämältä, haluaisin vain onnistua pienissä asioissa, haluaisin löytää edes jotain vastakaikua vastakkaiselta sukupuolelta, mutta se on tältä elämältä liian paljon pyydetty. Pahinta on muut, ne vitun muut, joilla menee niin helvetin hyvin, jotka onnistuu koko ajan kaikessa ja saa haluamansa aina. En jaksa muita ihmisiä, koska olen aina se paska enkä voi sietää alemmuutta. Olen valmis vaikka tappamaan tämän asian takia, jos alemmuutta liikaa korostetaan.
Tämä helvetin vaikea tunnepyykki johtaakin aina sitten siihen että haen lohtua alkoholista. Muutamasta kaljasta. Haluan pois itsestäni, joka ei riitä. Riitä itselleni tai tälle maailmalle. Tälle maailmalle olen paska ja häviäjä. Samaa olen itsellenikin, koska eipä tässä maailmassa kukaan yksin ole. Haluaisin olla yksin, koska vain sillon voin tuntea, että minullakin on ihmisarvo.
Jos ei sitä oloa saa hyvällä tavalla, terveillä tavoilla, niin silloin koen oikeudekseni saada sen päihteistä. Yritän ainakin koko ajan saada asioita onnistumaan, joka päivä, suuren osan ajasta. Mutta koska tulosta ei tule, palaan aina tähän samaan.
Tiedän, että juomattomuus ja vähentäminen onnistuisi, jos asiat menisi kuten normaaleilla ihmisillä menee asiat. Mutta koska olen tällainen, niin eihän mistään tule mitään. Helvetti että on paha olla. Eikä vähiten sen takia että aina on joku syyllistämässä siitä että käyttää alkoholia useasti. Miten helvetissä tätä elämää jaksaa muuten? En ole valmis tyytymään kuivuneeseen paskakikkareeseen jos unelmana on ollut metrinen tonni kultaa. Haen vaikka valekultaa sitten jos ei muu auta.
EDIT. Ja tähän kaikkeen tuli taas lisämauste siitä, että usko tulevaisuuteen katosi maailmantilanteen takia. Tuntuu, että onko sillä mitään väliä juoko vai eikö jos tämä kaikki loppuu kuitenkin aika pian. Tavalla tai toisella.