Hei.
Tänne suuntasin tänään, kun en tiedä miten eteenpäin menisin.
Minulla on poika 27v. Päihteitä käyttänyt vuosia, kaikkea on mennyt. Tutkittu hyvin ja Adhd on todettu, siihen aikanaan oli lääkkeet, monen moiset, joita käytti täysin väärin. Jäi sitten niihin koukkuun. Psykoosi ja sairaalajakso.
Nyt alkukeväästä kaveri tuli lapsuudenkotiinsa. Makasi muutaman kuukauden meillä kotona, varmaan viekkareista kärsien. Lopetti siinä Medikinetin, lopetti Bentsot, Lyrican jo aikaisemmin. Tätä ennen lopetti i.v huumeiden käytön. Jäljellä on viikonloppuisin pilven poltto. Lopetti myös tupakan, nyt keväällä.
Olen onnellinen siitä että paljon on kadonnut huumeita ja lääkkeitä, paitsi Doxal uneen ja viikonloppupilvi.
Tilanne siis nyt paljon parempi kun ennen. Kuitenkin…
Kaveri asuu kämpässään yksin. Ei tee mitään muuta kuin katsoo telkkaria. Ei kykene tai halua siivota, pestä pyykkiään tai tehdä yhtään mitään. On täysin eristäytynyt muista ihmisitä. Ei suostu ottamaan mitään apua. Olen itse pahimmat narkit ympäriltä ajanut pois.
Minulla on hänen asuntonsa avaimet. Käyn päivittäin katsomassa, korjaan roskia ja laitan pyykkiä, koska en halua että kämppä menee alta. Kun käyn, sekin häntä ahdistaa ja kuulen olevani vaikka mitä. Hoidan kissanlaatikon ja raha-asiat. Eli sen että saa oman osuuden vuokrastaan maksettua.
On nyt sairaslomalla, ammattia tai koulutusta ei ole.
Tänään taas kävin. Tiedän polttaneen pilveä viikonloppuna. Oli suorastaan agressiivinen jälleen minua kohtaan. Onko tuo pilvenpolton jälkeen normaalia? Pilvi loppui jo eilen.
Huoli on siitä että ei ota apua mistään. Ei tapaa ketään. Paljon itse lopettanut ja nopealla aikataululla.
Mitä vanhempana voin tehdä?? Teenkö väärin kun hoidan raha-asiat, eli hänen tukensa tulee tililleni. Vien safkat tai vaadin mukaan itse kauppaan. Tukirahat on mulla, sillä minä päätin että huumeisiin ne eivät mene.
Kauanko mielen kestää toipua huumeiden lopettamisesta? Onko kokemusta kellään samanlaisesta tilanteesta, mitenkä pääsee eteenpäin??
Olen varmaan yksi näistä onnettomista, liikaa huolehtivista äideistä. En vaan voi sille mitään.
Onneton Arvi1