Kun miesystävä ei suostu lopettamaan suhdetta

Hei kaikille

olen koko päivän vältellyt puheluita, tehnyt estoja ja pelännyt, että kohta hän tulee pihaan ja vaatii puhumaan.
Löysin miehen tinderistä, hyvä ammatti, hymyilevä kuva ja hauska huumori. Suhteemme alkoi nopeasti ja sitä on kestänyt reilu 2 kk. On ollut ihanaa mutta koskaan en ole riidellyt ja tehnyt sovintoja näin paljon elämäni aikana.

Vasta kuukausi sitten aloin tajuta että toinenhan juo kaiken ajan, jopa arki-illat. Moneen kertaan lähdin kumit vinkuen himaan ja vannoin ääneen etten enää koskaan palaa ja tämä oli tässä.

Nyt tuli viimeinen niitti. Nyt kuolivat omat tunteeni toisen ihan älyttömän viinakäytöksen vuoksi. Hoitoon ei luvannut kertaakaan lähteä. Eikä se enää auttaisi.

Mutta nyt olen ihan kauhuissani ja ahdistunut. Toinen ei suostu päästämään irti! Soittaa tauotta, en vastaa. Pommittaa tauotta.
Voisinko saada teiltä mitään vinkkiä, miten alkoholistin, joka ei muista mitään muutaman tunnin päästä voi kauniisti jättää. Ja jos täällä on jo käyty tämmöistä keskustelua niin niin saa ehdottomasti vinkata. Nyt kaikki vinkit kiinnostaa.

Jos suhde on noinkin tuore, olettaisin sen lopettamisen sujuvan helpommin kuin pidemmän suhteen. Mies saattaa hyvinin jättää sinut suosiolla rauhaan ja löytää uuden kumppanin, kun vaan nyt itse olet selkeä ja määrätietoinen eron suhteen. Jos annat yhtään ristiriitaisia viestejä ja lähdet mukaan on-off-systeemiin, sellaisena se sitten voi jatkua vuosia. Sivumennen sanoen suhteen kovin nopea eteneminen on lähes aina huono merkki.

Jos ja kun olet selkeästi ilmoittanut, ettet halua jatkaa suhdetta, laitat estot puhelimeen ja somekanaviin ja keksit itsellesi muuta puuhaa. Näin et joudu alttiiksi manipulaatiolle ja (tyhjille) lupauksille ja saat pidettyä pääsi kylmänä. Koko suhteesta ja erosta on parempi keskustella muiden kuin tämän miehen kanssa. Alkoholistien tai muuten vaikeiden ihmisten kanssa ei toivomaansa yhteistä päätöstä erosta usienkaan saa syntymään ja se vääntö ja jankutus on vain keino jatkaa suhdetta edes sillä tasolla.

Olet ehkä itse nyt suurempi uhka itsellesi kuin tämä mies… siis saatat pehmetä ja suostua jatkamaan suhdetta painostuksen alla ja vahvasti kuulostaa siltä, ettei tuo suhde kovinkaan paljon hyviä asioita elämääsi tulisi tuomaan, jos tilanne on jo noin alussa tuo.

Voimia!