Kun menee liian lujaa

Kirjoittelin tänne jo joskus aiemmin, mutta en pitänyt ketjua aktiivisena. Nyt ajattelin että on pakko kirjoittaa ajatuksiaan koska kenellekään en pysty myöntämään tilannetta.

Pelit on vienyt mukaan n. puoltoista vuotta ja velkaakin on. Teinpä nyt sitten sen tempun että pelasin vuokrarahat. Tilillä 2€. Palkkapäivään vielä aikaa reilu viikko. Nyt olen epätoivoisesti selannut eri lainasivustoja ja etsinyt sopivaa firmaa. Luulen, että näillä tilitapahtumilla ei tule herumaan kun kaikissa on se instantorit ym. Eikähän se ratkaisu olisikaan saada sitä lainaa, tästä pelipngelmasta on päästävä eroon. Vuokranantajallekaan en ole kehdannut viestiä laittaa, vielä olisi muutama päivä armonaikaa jostain saada rahat. Ongelma vaan on se että en uskalla myöntää ongelmiani kellekään, jotta voisin esim. läheisiltä lainaa kysyä. Olen yrittänyt miettiä, mikä olisi sellainen syy että eivät ihmettilisi monen sadan euron lainapyyntöä, mutta en keksi. Huoh. On tää kyllä aivan paskaa.

Luulen että en tästäkään opi, toivon vain että jostain lainan saisin niin ei tarvitsisi kenellekään kertoa omasta tyhmyydestä. Ja että löytyis jostain se tahdonvoima lopettaa pelit ja alkaa makselemaan velkojaan oikein urakalla. Tällä hetkellä ajatukset ovat todella synkät, tuntuu että ei tästä elosta tule yhtään mitään. Mutta kai se on vain yritettävä.

Mikä olisi sellainen pelinesto-ohjelma, joka oikeasti toimisi? Olen lukenut erilaisista ohjelmista mutta monessa on se, että ladataan oma selain, joka estää uhkapelaamisen. Mutta eikö silloin ole vaan helppo asentaa toinen selain ja jatkaa entiseen malliin? Mikä olisi sellainen esto-ohjelma, joka oikeasti toimisi?

On tämä kyllä. Aikuinen ihminen osaa olla pelaamatta, voi luoja. Pahoittelut kirjoitusvirheistä, ei nyt oikein jaksa keskittyä.

Se että tänne kirjoittaa on hyvä lähtökohta. Täällä usein mainittu asia on että ensin peleistä eroon… Ne aiheuttaa sinulle sen ongelman että jää vuokrakin maksamatta… Sehän se on sinua hallitsevan pelipirun nautinto, josta myös itse luulet nauttivasi… Varmaankin tulet jostain sen lainan samaan, mutta pidä huoli että laina on vuokraa varten ja jos jotain jää, se on elämistä varten, johon ei kuulu pelaaminen. Nyt kun joudut pelaamisen takia lainan ottamaan, niin lopeta pelaaminen… Kohta luulet että saat lainaa koska olet niin kova pelaamaan…

Tsemppiä, voimia, ole vahva!!!

Sain kuin sainkin sen verran, että vuokran sain maksetuksi ja jäi jonkin verran. Nyt on pakko lopettaa, ei tämmöstä jaksa kukaan.

Tptp, kiitos kovasti tsempeistäsi ja viisaista sanoista. Kun sais vaan tän pelipirun taltutettua, niin en näkis mitään ongelmaa vaikka tosiaan velkoja on maksettava. On mennyt varmaan vuosi niin, että pelaan maanisesti monia satasia, enkä tajua lopettaa, ennenkuin rahat on loppu. Paitsi vuokran ja laskut oon saanu aina ennen maksetuksi . Stressi oli aivan valtava, että miten selitän puuttuvan vuokran tai kerkeänkö jostain saada rahaa sen maksuun. Kaiken sen stressin jälkeen pelottaa, että sorrun kuitenkin pelaamaan, ja otan taas uutta lainaa jostain. Tämä oli siis ensimmäinen ns. pikavippi, aiempi velka on pankille.

On vaan pysyttävä vahvana.