kun kaikki on kokeiltu

Tein tuon mielialatestin ja sain tulokseksi vakava masennus. Kuitenkin olen ollut juomatta ja mulla on masennuslääkitys päällä. Sairaalassa olin reilu kuukausi sitten, mutta olo on taas ahdistunut, eikä muuten miltään tunnukaan. Kaikki lääkkeet on kokeiltu, mikään ei auta; mitäs nyt sitten, kun ei saa edes dokata?

Kertoisitko vähän enemmän itsestäsi, kuinka vanha olet, miten runsasta tuo alkoholin käyttösi on ollut ja oletko käyttänyt muitakin päihteitä? Jos juominen on ollut todella runsasta, saattaa lopettamisen jälkeen kestää jopa 6 kuukautta ennen kuin aivot ovat palanneet normaaliin tilaan ja masennukset/ahdistukset hävinneet.

Tietysti on mahdollista että masennuksesi ei johdu varsinaisesti päihteiden käytöstä. Tuskin olet kokeillut kaikkia mahdollisia lääkkeitä, niitä on niin monia. Onko esim. moklobemidi (Aurorix) tuttu? Äärimmäisessä tilanteessa, missä ihminen on sairaalakunnossa masennuksen takia ja mitkään tavalliset lääkkeet eivät auta, saatetaan käyttää jopa sähköhoitoa (tehdään nukutuksessa joten ei tunnu kivuliaalta), tai voidaan hankkia erityislupa joidenkin “kovempien” lääkkeiden kuten tranyylisypromiinin käyttöön.

Olen itsekin kokenut masennuksen ja muistan miten siinä tilassa ei osaa nähdä missään mitään positiivista eikä osaa mitenkään kuvitella että siitä tilasta voisi parantua. Toivottavasti löydät vielä oikeasti toimivaa apua.

kiitos vastauksestasi. Mä olen viiskymppinen nainen ja juon aika harvoin. mutta kun juon, niin silloin se voi kestää monta päivää. Viimeksi olin useamman kuukauden juomatta, mutta lopulta ihan pieni harmi laukaisi dokaamisen. Usein kukaan ei edes ensin huomaa mitään, vasta kun määrät alkavat olla aika runsaita, noin salkku päivässä, huomaa hajusta. Muuten osaan kuulemma olla tosi skarppi.
Masennuslääkkeistä on käyty koko arsenaali läpi, ainoa mikä sopii ja vähän auttaa, on Efexor. Sitäkään en ihan maksimiannoksilla voi käyttää, koska silloin menee impulssikontrolli tyystin ja retkahdan kaikkeen mahdolliseen hölmöön. Pameista olen päässyt eroon vuosia sitten, niissäkin olin kiinni.
Nyt on olo ihan so what, mutta en kuitenkaan, ainakaan vielä, ole juonut. Mieli kyllä olutta tekis.
Niin ja sähkökin on jo kokeiltu…

tohtori.fi/?page=7236802&id=9174424

psykedeeliuutiset.blogspot.fi/20 … eista.html

No joo, sieniä en ole vielä kokeillut, en pidä niistä :cry:

No tuo dokaaminen on minullakin ihan samanlaista… Saatan pitää välillä pitempiä taukoja juomisesta, mutta kun korkki aukeaa niin seurauksena on 7-10 päivän ryyppyputki jonka aikana menee salkullinen kaljaa päivässä ja syöminen, peseytyminen ym. perustoiminnot unohtuvat. Itse olen 31v mies.

Onhan sinulta otettu verikoe ja testattu kilpirauhasarvot? Kilpirauhasen vajaatoiminta voi aiheuttaa masennusta. Vaikkei vajaatoimintaa olisikaan, saatetaan masennuslääkkeiden vaikutusta joskus yrittää tehostaa pienellä annoksella kilpirauhashormonia.

Noita kokeellisia hoitomuotojahan on esim. kiertäjähermostimulaattori, aivojen magneettistimulaatio ja sitten nuo Ketaleen ehdottamat sienet, ketamiini-injektiot, ym. Noita sieniä ym. psykedeelejä tuskin alkaa Suomen päihdeilmapiirissä kukaan lääkäri tutkimaan masennuksen hoitokeinona. Sellaisia ottaessa (mitä en varttuneen ikäsi takia usko sinun tekevän :slight_smile:) täytyy aina olla joku kokeneempi vahtimassa siltä varalta että aineet aiheuttavan jonkinlaisen paniikkireaktion jota pitää rauhoitella.

Sitten ihan perusneuvona voisi suositella fyysistä liikuntaa, joka auttaa usein mielialaan. Siihen tosin tietysti saattaa olla masentuneena vaikea jaksaa ryhtyä.

epilepsiälääkkeitäkin on kokeiltu, mutta stimulaatiohoidot ovat kokeilematta. Lääkäristähän se on kiinni mitä määräävät. Yleinen hoito on lääkkeiden lisäys ja sitten taas olen puolipökkelönä horroksessa, herään vain syödäkseni ja muutenkin voin huonosti. Ns. normaaliolotilaa tuntuu olevan mahdotonta saavuttaa…