Tuli tuossa siotettua 300e. Aloin sitten tarkastamaan tuotetta, kun määrä näytti tosi pieneltä. (Kokeilin niin Pilttipurkkiin mahtui 8g kuivaa) Kukka on hyvin perattua pientä momparellia.
Lasin erottaa polttaessa. Ritisee sillai snadisti (ääntä ei kuule näkee vain pesästä pongia poltettaessa.)
Vähä niinku ois stendarin kiveä joukossa. Siinä kovimmassa hehkuvassa kuumuudessa.
Joo parit ekat pesät viel polttaa, mut sit ku on pari päivää poltellu ni kurkku sanoo kyl ittensä irti.
Laitoinki loput pahan päivän varastoon. Voi sit vaik yrittää itsaria tuolla sonnalla.
Vois eduskuntaki laillistaa jo koti viljelyn pienissä määrin. Mielestäni joku pari kasvia tai valoteho rajoitus (400-600w) kuullostaisi hyvältä. (Ei ehkä realistinen ku penkeillä istuu ties mitä päättäjää) Myynnistä voitaisiin
rankaista hieman kovemmin. Se estäisi sen että joka jannulla ei olisi kasveja kasvamassa myynti tarkoituksiin.
Eli lähes tulkoon vain ne kasvattelisi jotka sitä myös kuluttaisivat.
myös vaihtarit kukka vs kukka pitäisi sallia.
Tosin aika rauhassa nytkin saa kasvatella jos sitä ei luukuta ja muuten elelee rauhallisesti.
Täälläpäin onneks mun tutut kasvattajat ovat työttäkäyviä ihmisiä ketkä ei oo esmes poliisin kanssa olleet tekemisissä varmasti koskaan. On iloinen yllätys kun kukka-lehti-mix on lähestulkoon pelkkää kukkaa (nuppuja seassa enemmän ku pohjalla olevaa lehteä) tai kun saa kolmasosan “normi-hintaa” alhasemmalla… Vielä uskomattomampaa on se, että oikeasti määrä on pelkkää kukkaa, vaikka vois kuvitella että halvemmalla tulee lehteä seassa! Nyt on sentää oppinu et laittaa massia vain puolet, koska muuten määrä on sellainen et menee aivan liian monta päivää sen polttamisessa…
Pakko mainita et nämä 3 tyyppiä keneltä enää hankin kukkaa silloin kuin satunnaisesti hankin; ovat sitä polttaneet ja kasvattaneet vuosia, käyvät töissä eivätkä koske muihin kemikaaleihin … Olisiko kyse sit kenties siitä? Kaikilla on myös motiivina saada itse hyvää kukkaa; lajikkeet, siemenet ja kasvatus-aineet & -lamput ovat huolellisesti valittuja ja he eivät kasvata myyntiin vaan itselleen. Ei ole kuin muutama tyyppi, ketkä tietävät asiasta ja jotka voivat hakea sitä; suuria eriä ei myydä. Oli huvittavaa viime vkolla kun koko kaupunki ilman savua; kysyttiin useasti vaik yleensä multa ei kysytä ku poltan niin harvoin… Tiesin tasan tarkkaan missä sitä on, mut en tietenkää asiaan voinut auttaa koska mulle ei oo sanottu et voisin mennä käymään, ni tietty kunnioitan asiaa. Saan sieltä ilman hakiksia joka tapauksessa jos tarvin ja ymmärrän hyvin että asiasta ei huudella, koska jos kävisi ilmi mitä hän tekee; niin potkut tulisi samantien! Kukapa uskoisi että kukan-kasvattaja on työssään päivittäin tekemisissä ala-ikäisten kanssa? Pilvenpolttajat tietävät et ammatti voi olla mikä tahansa; kukaan muu asiaa ei uskois… Toisaalta hänkään ei myy kuin parille ystävälleen joihin voi 100% varmasti luottaa…
Tuo on yks syy miks poltan niin harvoin ja ostan vain jos oikeasti on helposti saatavilla tai tekee mieli polttaa lähi-aikoina (en tahdo polttaa kovin usein enää, koska se hidastaa mun ajattelua sekä huonontaa muistia)… Mullahan ei oo mikään kiire ikinä sitä kukkaa saada joten parin pv:n odotus ei mua haittaa… Enemmän mua haittaa se, et saakin pienen määrän jotain karseaa PL:ää, johon meinaa tukehtua joka hengenvedolla! Meillä oli kerran n.10v sit lätkää jossa oli koko matkan pituudelta metallilankaa! Nähtiin sellanen parin heikin pala myyjältä ku tahto näyttää miten älytöntä nostaa painoa niin, et muutaman sentin välein on metallia… Kerran yritettii myydä kostunutta ja kuivunutta lätkää ja +10v sit yhet tutut oli jättän muovikassin metsään hetkeks ja lätkä oli sit satees homehtunu; sitäkii yritettiin myydä; tosin todella halpaan hintaan mut ostamatta jäi, yllättäen!
luoja, että pitääkin sotkea kukkaan jotain tollasta paskaa
onneks en oo ite aikoihin saanu mitään muuta kun pelkkää stydiä kukkaa tai hyvää hasista…
tollanen pistää vihaks. mitähä viel joku keksii?
aina löytyy joku yliahne rahanhimonen välinpitämätön kusipää, joka tunkee kukkaansa jotain, mikä sinne ei kuulu
ei kukkaa kuulu jatkaa, senhän nyt sanoo järkikin…
Mulla on vähän sama homma, tai oikeammin oli, kun en oo nyt vähään aikaan kukkaa polttanut.
Mut se on kyllä mukavaa, kun saa 8€ gramman just sitä itseään, ja hyvää. johtuen just siitä, et tyypit kasvattaa itselleen ja kavereilleen. Ei mitään pikahujauksia myyntiin ja hiuslakkaa päälle, vittu!
Oikeastaan mä kasvatan kukkaa tälläkin hetkellä yhen toisen kaverin kaa, mun kämpillä on gugu-puoli ja toisella sit vege.
Tosin multa ei kyllä lähe myyntiin yhtään, kavereille tarjoan kyllä avokätisesti. Koskapa niin metsä vastaa, kun sinne huudetaan. Eli oon saanu itte tyypeiltä budaa ja ne saa multa sitte budaa. Turhaan siinä mitään rahoja siirrellään!
En oo ikinä tajunnu tuota jatkamista. Oli sitten kyse aineesta kuin aineesta. Ennemmin vaikka maksan sitten reilummin, että saan kunnon tavaraa, vaikka ylihintaakin. Verrattuna siihen, että maksaisi halpaa hintaa pilalle jatketusta paskasta. Budissa asia on just näin, kakosella oikeasti hyvää budia polttaa paljon korkeemmalle ja pitempään, ku 10g paskaa tavaraa.
Nykyään vaan asia taitaa olla niinpäin, että siitä huonostakin budista maksetaan ylihintaa, kun on niin perkeleen kiire mukamas.
Tää taitaa olla kyllä vähän nuoremman polven juttuja tää 18€/g paskasta lehtisestä puolimärästä budista.
Mutta kun se noinkin menee, ni kohta ei sitä kunnon budia sitten kukaan myykään, kun ovat huomanneet, että saahan sitä tuloa vähän kepulikonsteinkin.
Älkää vittu maksako lehtisestä ja märästä kukasta mitään, hiuslakalla ja lasivillalla jatketusta budista voi sitten minun luvallani vetää myyjää suoraan luuvitosella nenänvarteen.
[size=75]Mutta nyt on mulla semmonen elämäntilanne, joka on varmaan useammassakin topicissa tullu eteen, että en polta. Kesällä poltan sitten joskus.
Silloinkin taidan polttaa just kusitestin jälkeen ja en yhtään enempää. Korvaushoitohommassahan on kyse siitä, että laittomia päihteitä ei käytetä. Mutta koska en juo viinaa, niin täytyyhän sitä joku huvitus olla silloin tällöin. Mulla ei kyllä oo mitään vaikeuksia olla polttamattakaan, mutta pilvi nyt vaan on ylivoimaisesti se “paras” päihde. Turvallinen, lähes ilmainen, eikä siihen liity mitään vitun ihme kuvioita, niin ku kovemmissa kamoissa. Mutta en voi asettaa korvaushoitoani, millään muotoa vaaroille alttiiksi. Ajattelinkin kysyä asiasta suoraan lääkäriltäni. Sitten joskus myöhemmin, kunhan nyt on vaikkapa puol vuotta ollu varsinaisessa k-hoidos, ongelmitta. Tai sitten tosiaan vain ja ainoastaan seulapäivinä polttaa, ja esmes kerran/kk, niin eihän se näy.
[/size]
Savut missään muodossa eivät koskaan ole olleet minun juttuni (ei johdu korkeasta moraalista tai mistään muustakaan hienosta asiasta, vaan siitä tosiasiasta, että jostain kumman syystä tuo on ainot aine, jota pääni ei kestä yhtään vaan vetää lajista tai määrästä huolimatta lähes välittömästi psykoosin rajamaille hyvin tuskaisellakin tavalla). Joten en ole kukkapuolen ja sen maailman asiantuntija enkä tunne tuon puolen toimintatapoja ja reilun kaupan sääntöjä.
Mutta se, että mihin tahansa illegaaliin aineeseen lisätään jotain tai tehdään muita säätöjä, joilla myyjä nostaa katettaan tuntuvasti ostajaparan kustannuksella on oman kokemukseni mukaan koko H-alan perussääntö ja -käytäntö. Opin itse liian useasti, että kaveri joka edellisenä iltana kutsuu minua luottoystäväksi yrittää jo seuraavana päivänä kusettaa/vedättää tavalla tai toisella ainakin kymppejä, joskus satasiakin. Itse tulin ainakin niin kyyniseksi, että katsoin tuon olevan alan peruskäytäntö; jokainen kusettaa, valehtelee tai yrittää ainakin saada ylimääräistä jokaiselta jolta vain kykenee jos vain mahdollisuus aukenee - oli sitten vastapuolena ystävä, tuttu tai vain satunnaiskohtaaminen.
Ja syyt tuohon kusetuksen yrittämiseen eivät läheskään aina ole kylmää ahneutta tai bissnesvaistoa vaan hyvin inhimmillisiä ja sinänsä ymmärrettäviä. Totuushan on, että suurin osa kuvioissa pyörivistä on rahattomia/refloissa/veloissa tai muuten vain kusessa ja silloin tehdään melkein ihan mitä tahansa muutaman lisäeuron tai gramman saamiseksi. Ja harva vaikeuksissa oleva pitää ikivanhaa kauppiaden tapaa lisätä painon mukaan hinnoitellun tavaran grammamäärää keinotekoisilla tavoilla (vaikkapa nyt painavampia lisukkeita sekaan sotkemalla) kovinkaan suurena rikoksena muihin olosuhteisiin nähden.
Ja jos kiinni jää kaverille, niin ei ole yleensä suurtakaan hätää. Tämä siksi, että jokainen addikti oppii hyvin varhaisessa vaiheessa loistavaksi valehtelijaksi, joka osaa sanoa uskottavasti silmiin katsoen “Siis ihan oikeesti, oliko siinä lasia seassa? Vittu, mä meen heti sen jätkän luo ja vedän turpiin sitä. Ja hei, mä kyllä korvaan tän sulle, ihan varmasti jo huomenna, sä voit luottaa muhun”.
Voi olla että kukkapelloissa on omat, reilummat sääntönsä, tuosta en tiedä. Mutta muuten ihmettely ja yllättyminen siitä, että narkki kusettaa lajitoveriaan on sama asia kuin että joutuisi shokkiin kuullessaan, että verottaja verottaa ansiotuloista.
Ja pahoittelut jos joku oikeasti reilun kaupan kasvattaja tai asiakas loukkaantui tästä. Tämä oli omaa subjektiivista kokemustani sekä myös yksi syistä miksi mielenkiintoni ja vähäisetkin sympatiani päihdemaailmaan ovat kokonaan kadonneet. Me ihmiset olemme vain normaalistikin suht heikkoja ja selkärangattomia otuksia - ja yleensä addiktoitumisen myötä se loppukin selkärangasta vain haihtuu ilmaan
En tiiä onko tuo kusetus sullau enemmän etelän tapa, kun porukka ei tunne toisiaan, mutta pikkupiakkakunnilla kun lähes akikki on sukua kaikille ja loput joko ihan kusipäitä joille ei myytäis muutenkaan mitään tai sitten hyviä ystäviä, niin harvemmin kovin törkeitä kusetuksia on tullut vastaan.
Joskus toki on käynyt niin, että joku on hakenut etelästä isomman satsin ja se ei olekkaan ollut mitään maailman parasta, niin yleensä se on kyllä ihan kaupantekohetkellä sanottu, että “tämä on nyt tällä kertaa tällasta, ota tai jätä” koska myyjällä on usein varaa sanoa, kun voi olla, että se on ainoa mitä sillä hetkellä siitä kylästä saa, vaihtoehtona lähteä ajamaan +300km. Ts, sitä myyjää on ensin kusetettu ja se joutuu sitten toteamaan että tilanne on mikä on.
Ikinä kuullutkaan moisesta, kannattaa tosiaan valita " oikeat piirit ". kukka on kukkaa, siihen mitään
kuulu laittaa sekaan. okei, rahallisesti apinat tekee ehkä tolla voittoa, mutta entäs sitten, kun myyvät
isomman satsin ‘väärälle’ tyypille. sen jälkeen lasin paikka voi vaihtua huonolla säkällä kukasta myyjään.
No kyllähän se nyt selvä on, että jokainen vähänkin alemmalla tasolla oleva sitä pirisäkkiä jatkaa, eihän se ole mukavaa, mutta niin homma toimii. Mutta jos sinne säkkiin heittääkin malton sijasta pesupulveria, niin varmasti on odotettavissa vähemmän mairittelevaa “asiakaspalautetta”. Näin (tulisi olla) myös, kun kukkaa rupeaa jatkamaan lasilla/hiuslakalla tms.
Sivusta seuranneena voin sanoa, että ihmeen hyvin tuntuu pesujauheellakin jatkettu kelpaavan.
Vähän järjettömältä kuullostaa toi kukan jatkaminen omiin korviin kun ei sillä kovin hirveästi voi rahaa tehdä ja palautetta tulee aivan varmasti. Onko siitä varma havainto, että se on lasia? Voisiko se olla jotain muuta ainetta, joka kiteytyy lasimaiseksi?
^no siis, jokainen erehtyväinen aloitteleva ganjan kasvattaja voi törmätä tilanteeseen, että antaa kasviensa
kukkia liian kauan ( siis tarkoitan väh. kk. ’ yliaikaa’ ) jolloin thc/hartsi alkaa “palamaan/sulamaan” jolloin itse
kukka voi väsätessä hiukan vaikuttaa lasimaiselta. tätä on vaikea selittää, jos ei ole itse nähnyt. mutta
missään nimessä en väitä, että sinne mitää lasia itsestään syntyisi tai se edes olisi lasia. se kukan olomuoto vaan
muuttuu aika rankasti. tähän ei tosin useasti törmää, jollei kukitus ole venynyt syystä tai toisesta norm. 1-3kk
kukitusajasta 3-5kk (joka on ihan liikaa), normaalisti kannabis kukkii 2kk, riippuen toki lajikkeestakin.
mutta jos sieltä ketjunaloittajan budista tosiaan löytyy oikeaa lasia, siis ihan sirpaleita, niin kerropa siitä vielä
hiukan. kun tosiaan kyseessä voi olla myös tuo ylikukitus. vähemmän toimivuutta, väsätessä vaikuttaa lasimaiselta?
tuli vaan mieleen näin jälkikäteen tuokin vaihtoehto.
Ei ole onneks ainakaan täällä pirkanmaalla tullu tällästä vielä vastaan.
Nyt menee vähän offtopikiks, mutta onko kellekkään koskaan tullut halluja pelkästä kannabiksesta? Tossa vähän aika sitten poltin jonku 0,3g ilmeisesti todella hyvää kukkaa, mutta yllätyksenä tulikin suht intesiivisiä halluja ja kaikenlisäks tuntu kun olis ruumiista irtautunu.
Sillon kun itse polttelin enemmän, törmäsin kukkaan jossa oli runsain määrin AXEa seassa… rätisi kivasti polttaessa. Hyi, jäi kyllä polttamatta… Kulttuurin rikastajat oli silloin asialla, ties vaikka olisi nytkin? (;
En tiedä onko lasia, mutta niin sanottu “prässi” joka näyttää litistyneeltä ja rätisee poltetaessa sisältää jonkinnäköistä suihkutettavaa lakkaa. Assan somaleiden pikkubägit, jotka näyttävät “tosi hartsisilta” sisältävät 99% varmuudella lakkabudia. Huono olo tulee loppupeleissä ja keuhkot irtoo.
Puolet mitä täällä PK-VANTAA seudulla myydään on pelkkää paskaa. Ei sitä hyvää oikeastaan löydy kuin luotettavilta ja pienistä piireistä. Joko THC:eet on erittäin alhaalla tai sitten ennenkuin sitä ostetaan niin siihen pistetään lakkaa, kostutetaan hiukan ja plussaksi siinä on vielä oksia, sitten näyttää, että siinä on paljon ja fikti kertoo saman tarinan, mutta tosiasiassa jos myyjä sanoo sinulle myyvänsä vaikkapa 10g, siinä on vain ja ainoastaan puolet siitä suurinpiirtein, ehkä vähän enemmän, mutta paskaa kuitenkin.
Siinä menee vielä muutama vuosi ennenkuin kannabis tulee lailliseksi suomeen, antaa noiden vanhojen eduskunta akkojen ja pappojen sieltä kupsahdella pois niin eiköhän se sitten lailliseksi tule.
Lasimurskan tai muun toksisen ja vaarallisen leikkausaineen ilmestyminen pilveen, tästä saamme kiittää maahanmuuttopolitiikkaa.
Politiikot eivät ole pystyneet vaikuttamaan tähän asiaan läheskään samoissa määrin kuin muut tahot jotka ovat onnistuneet pitämään tietyt maahanmuuttajaryhmittymät pois täältä myös SUPOa ja muita valtion verontuhlauskonttoreita tehokkaammin.
Ongelmanlaajuus on tällä hetkellä siis paikkakuntakohtainen ja varmasti melko minimaalinen. Asiaan voi puuttua myös itse, älä osta kaksinaamaiselta pellen näköiseltä maahanmuuttajalta Kallion kahviloista tai vastaavasta.