Kuka keksi pelipirun ?

Sellasta ei ookkaan, siis joku on laittanu pelaamisensa jonku mielikuvitusolennon syyks ? ? ?
Kuka?
Lopeta kuitenkin, ite pelis pelaat tai jätät pelaamatta.

Oletko ottanut tämän pelipiru sanan hieman liian kirjaimellisesti? Ihmisillä on ties mitä riippuvuuksia ja ongelmia, mutta ne eivät vain katoa sanomalla tee tai ole tekemättä.

Keksikö tämä?

Kirjoittaja Lopettanut » 28.2.2008 10:44:19

Onko sinulla Aava itselläsi joku riippuvuus? Pelipirua ei ole olemassa mutta se kuvaa hyvin sitä peluuri minä joka saa isoa tuhoa aikaiseksi ja valtaa meidän mielen. Se on kuvannollinen ilmaisu joka jokainen peliriippuvainen ymmärtää ilman sen kummempia selityksiä.

Taitaa Aava vain rakastaa provosoimista…

Itsekkin alan epäilemään että trollit tulleet tännekkin hakemaan hyvää mieltä… Addiktio sekin…
T:Minäitsekäs

Aava mä oon, ja entinen peliriippuvainen !

että sama kuin entinen alkoholisti, ei taida olla todellisuutta

Tämä vieras lyttää kaiken :cry:

“Pelipiru” tarkastelussa :

Eipä täällä kukaan usko oikeasti, että tuo kuvitteellinen pelipiru olisi oikeasti olemassa ! Tämä kyseinen hahmo kerrotaan 3. persoonassa, se teki taas niin tai pelipiru iski taas kimppuuni jne. Sitä pelipirua kirotaan ja harmitellaan moninaisissa pelihimoissa. Se saa tällä tavoin usein vahvan aseman ja myös tietynlaisen vallan. Mielestäni juuri tuo hirveä ja ovela pelipiru konkretisoidaan, jonka syyksi voi paiskata tilanteen kun retkahduksia peleihin tapahtuu. Jollain tavalla voi se oma vastuunotto heikentyä kun pelipirun syyksi voi osoittaa omat valinnat ja tekemisensä. Pelipiru siis elää vahvana valtaosassa näissä teksteissä ja silloin se voi peittää alleen jotain todella tärkeää.

Ajtar en lyttää ketään mutta riippuvuuksista ei todennäköisesti kukaan kokonaan parannu mutta voi toipua ja niiden kanssa voi tulla erittäin hyvin toimeen ja ne ei haittaa elämään. Samoin on myös alkoholistilla josta vertauksesta säikähdit, hekin voi toipua ja elää normaalia elämää mutta jos ottaa yhdenkin ryypyn se on sitten menoa ja uuden alun löytyminen voi olla vaikeaa jopa mahdotonta.

Tiedän että saan vastaani kovaa kritiikkiä mutta mielestäni saattaa olla hyvinkin mahdollista että pelipiru ainakin piru on olemassa, Uskon jossain määrin näkymättömään maailmaan ja siihen että on hyvän ja pahan vaikutusta ihmisen elämässä. Tuo että ihminen tekee valintoja tapahtuu järjen avulla mutta maailmassa tapahtuu paljon sellaisakin asioita mitkä eivät ole järjellä selitettävissä. Jotenkin juuri noihin rahapeleihin tämä pahan vaikutus jotenkin liittyy voimakkaasti.
Niihin on kätkettynä todellinen paha. Niiden tarkoitus on tuottaa rahaa ylläpitäjilleen aiheuttaen samalla suunnattomia kärsimyksiä. Myös sen olen huomannut että kun vähillä rahoilla ja rahan puutteessa niihin sortuu niin häviö on vuorenvarmaa ja tilanne sen jälkeen on taas paljon vaikeampi kuin sitä ennen.Tässä taas tämän pahan vaikutus on suurimmillaan ja saa kärsimystä aikaan moninkertaisena. Toisaalta jos rahaa on ja ei ole viimeiset tuutissa saattaa jotain taas voittaakin ja mieli hetkellisesti olla hyväkin, kunnes kuitenkin jatkossa häviää kaiken kaksinkerroin, pidän tätäkin kokonaisuutenaan pahan vaikutuksena. Hyvän vaikutuksen uskon meidän kaiken tuunistavan elämässän ja sitä ei todellakaan ole saatavilla näistä peleistä ei edes ne pelien ylläpitäjä jos pysähtyvät ajattelemaan mitä ovat tekemässa ja kuinka paljon kärsimystä aiheuttavat

Nyt vieras kirjoitti asiaa, kuka lie vieras vai ihan samako vieras ?
Voisit keksiä ihan “oikean” nimimerkin, noita vieraita kun on täällä niin paljon.

Sen pelaamisen tuoman hetkellisen hyvän olon tavoittelu saattaa olla niin voimakas, että se syrjäyttää jopa ruokahalun ja sukupuolivietin. Tuo aivojen tuottama dopamiinivälittäjäaine on kovan luokan huume, joka on sen kuvitteellisen “pelipirun” takana.

terv. sick and tired of this

Ei kaikkia tarpeita tarvitse tyydyttää ! :laughing:

Joku typerä keksi.