Kuka Emil ? Millainen tarina ?

Hei
Olen huomannut useaan otteeseen että joku Emil on lukemassa, mikä “hiippailija” olet, kun et koskaan kuitenkaan kirjoita ?

Voi apua. Uteliaisuus sai juuri uuden ulottuvuuden :laughing:
Miksi täällä ei saisi lueskella vain?

Sitä paitsi haku paljasti hyvin nopeasti että Emil on lopettanut pelaamisen 2013, menettänyt suuria rahoja, elämänsäästönsä.

Todennäköisesti tuulettimen puolella kirjoittelee kun ei täällä yleisessä näy viestinsä.

Olisiko vieraan uteliaisuus tyydytetty :smiley:

Taitaa olla viestiketjun aloittaja hieman paranoidi?

Että joku viitsii olla ilkeä.
Mutta se eka vastaaja on kyllä asiallinen, nimmaria en nyt saa tarkkaan mieleen mutta T:llä se alkoi, niin että kiitti sulle :smiley:

Moi,

olen Emil, peliriippuvainen. Perheellinen mies, 30-40-vuotias. Ensin pelasin säästöt, sitten velaksi. Nettikasinot olivat aluksi keino rentoutua, lopulta maaninen paikka laittaa kaikki menemään. Miksi? Sitä en tiedä vieläkään. Elämässä oli kaikki hyvin.

Pimitin pelaamisen puolisoltani ja sukulaisiltani, kunnes pakon edessä asia paljastui karuudessaan. Laskujen kirjaaminen paljasti kymmenien tuhansien velat. Tuli se pohja, josta paljon puhutaan. Alkoi velkojen maksaminen ja nuuka elämä. Puoliso, joka ymmärrettävästi oli tilanteesta järkyttynyt, pysyi tukena ja vierellä. Vanhemmat antoivat lainaa, puolison palkalla elettiin, omat tulot menivät velkoihin. Suhde rahaan piti opetella uudestaan: paljon on euro, mitä saa kympillä, millainen summa on 50 euroa, joka sujahti yhteen pyörähdykseen.

Pelaamatta nyt noin puolitoista vuotta. Luen palstaa paljon kännykällä (nytkin), mutta vihaan kännykällä kirjoittamista. Tuuletin-ryhmäni tietää, että kirjoitan harvoin mutta pitkästi, jos asiaa on. Ja mieluiten kunnon näppäimistöllä, en kännyllä.

Nyt tilanne on hyvä. Velkoja tippunut paljon, palkasta jää jo käteenkin. Rahan arvo hahmottuu ja perhe on koossa ja yhtenäinen. Mutta se ei tarkoita, että olisin kuivilla. Käyn täällä päivittäin lukemassa tarinoitanne ja kuulumisianne. En jaksa logata itseäni pois, joten “kummittelen” palstalla koko ajan.

Voimia pelaamattomuuteen

T: Emil

Kiitti Emil kun kirjoitit :smiley: Ja kummittele vaan, kirjottelekkin joskus.
Mulla ei tilanne noin pahaksi oo päässy mut olen alkanut noita asioita tunnistamaan, just sitä rahan arvon “häviämistä”.
Mun on aika lopettaa ne pelit nyt kun sitä velkaa en oo kumminkaan tehny, hävinny kuiteski tarpeeks, noin 8 tuhatta parissa vuodessa :cry:
Mut ei auta itku markkinoilla.