Moikka!
Selailin nettiä etsien jotain paikkaa mihin voisi avata sydäntään ja tämä sivusto tuli vastaa.
Ollaan reilu nelikymppinen aviopari, kolme täysi-ikäistä lasta ja ensimmäinen lapsenlapsi tulossa loppu kesästä. Löytyy omakotitalo, kesäpaikka, autot, koira ym..kaikki “perus”-jutut.
Mieheni on alkoholisti. Hän on juonut runsaammin n. 10-vuoden ajan. Alkoholi kuuluu kaikkeen tekemiseen työn ulkopuolella. Olemme riidelleet asiasta ja monet kerrat hän on luvannut vähentää. Jopa tunnustanut, että on alkoholi-ongelma.
Noin kaksi vuotta sitten ilmoitin miehelleni erään todella kostean (hänellä) viikonlopun jälkeen, että haluan erota. Uskon, että monet täällä tietää, että tuollainen päätös ei synny hetkenmielijohteesta. Olin jo vuosia miettinyt eroa mutta aina oli niitä hyviäkin hetkiä ja lapset oli silloin vielä alaikäisiä. No tämän ero ilmoitukseni jälkeen, mieheni oli aivan järkyttynyt. Tuli kuulemma aivan puskista ja hän romahti. Lupasi lopettaa juomisen ja tekisi mitä tahansa, että eroa ei tulisi. Uskoin. Rakastinhan häntä kuitenkin valtavasti niinkuin edelleenkin teen. Asiat muuttuivat. Läheisyys palasi suhteeseen, teimme yhdessä asioita.. Kotona oli hyvä meininki. Ostimme vanhan maatilan järvenrannalta joka veisi meiltä rahat ja kaiken vapaa-ajan mutta se oli yhteinen unelmamme ja sovittiin, että pikkuhiljaa pistetään paikkoja kuntoon ja nautitaan matkasta. Pikkuhiljaa mukaan alkoi kuitenkin taas tulla ensin ruokaolut ja siitä pikkuhiljaa saunalonkero yms.. Juominen alkoi lisääntyä mutta oli vielä minun mielestä hallussa. Mies alkoi etääntyä. Oli huonotuulinen ja negatiivinen. Läheisyys katosi melkein kokonaan.. Tuntui että olen näkymätön. Ja pahinta on että sisimmässäni tiesin kokojan, en vain uskaltanut kohdata totuutta.. Että oikeastikko olen taas tässä tilanteessa?
Mieheni on alkanut viettää aikaa yksin maatilalla. Hän kyllä puuhastelee siellä kokoajan mutta luulen, että suurin syy on että siellä voi juoda rauhassa. Maanantaina tilanne taas eskaloitui kun hän oli juonut aamun pikkutunneille asti. Ilmoitin hänelle, että olen todella pettynyt ja vihainen enkä enää jaksa tätä. Hän heitti marttyyrin viitan niskaan ja sanoi, että kyllä juominen varmaan loppuu kun ei hänellä ole kohta enää edes kavereita..
Mietin, että mitä ihmettä tässä voi enää tehdä? Ja jos mies lupaisi jättää alkoholin kokonaan lopullisesti niin miten siihen voisi luottaa? Voinko enää uskoa yhteenkään lupaukseen? Olenko tässä samassa luupissa koko loppuelämän?
Tuntuu että odotan kokoajan sitä parempaa aikaa. Kun on mun vuoro olla onnellinen? Jos erotaan niin miten selvitään? Meillä on tosiaan lainaa omakotitalosta ja maatilasta… Huh!
Kiitos että sain purkaa mieltäni. Pahoittelen jos teksti on sekavaa..