Kuinka jaksan aloittaa taas alusta

Itku kurkussa, ahdistunut olo. Ratkesin TAAS.

Miksi teen näin itselleni? Heti, kun asiat näyttävät vähän paremmilta ryssin kaiken taas. Itseinho on jäätävä. Velkataakka taas alkulukemissa.

Tuntuu ettei voimat enää riitä aloittaa taas alusta.

2 tykkäystä

Hei, olen tuolta Lopettajien puolelta, mutta kirjoituksesi osui silmiini. Olen samankaltaisessa tilanteessa, riippuvuuden kohde on vain eri. Halusin vain kirjoittaa sinulle kovasti voimia ja tsemppiä! Tiedäthän peluuri.fi palvelun myös; apua on saatavilla!

1 tykkäys

Moikka, tiedän tasan tarkkaan miltä sinusta tuntuu. Syvä epätoivo ja epäonnistuminen ihmisenä.
Ajattelin, että en jaksa enää. Enkä selviä. Syksyllä retkahdin ja suoraan syvään päätyyn. Totaalista maniaa ja järjettömyyttä.
Mutta tänään ajattelin, että yritän vielä.
Haluaisin uskoa, että elämällä olisi vielä tarjota jotain muuta.
Joten täällä ollaan. Katsotaan miten tästä mennään taas yhden kerran.
Yritä sinäkin.
Annan mielelläni vertaistukea. Joskus toivoisi, että olisi joku, jolle puhua.

2 tykkäystä

Kiitos Tiineri vastauksesta. Kirjoitat juuri niistä tuntemuksista mitä mullakin on. Pahinta tässä on se, että olin luvannut puolisolle ettei ikinä enää. Nyt en pysty kertomaan, että olen taas pelannut ja taloudellisesti syvässä suossa. Synkkä salaisuus raastaa mieltä ja pahasti.

Vertaistuki olisi enemmän kuin tarpeen. Tällä hetkellä en voi puhua kenellekkään tästä ja olen ihan loppu.

On ikävän tuttu tilanne mullekkin. Tänään etin uuden luotonantajan ja nostin luottoa pelaamiseen melkein 2000e. Joskus tälle surkeudelle ei näy loppua, mutta yritetään edelleen, molemmat. Tsemppiä!

Itse retkahdin taas n. 9kk jälkeen ja muutama tonni meni. Tosin onko sillä suurissa veloissa niin suurta merkitystä? Mutta pahaltahan se tuntuu. Mietin nyt yritänkö vielä vai lopetanko elämän vai mitä teen?

Historiaa takana 18 vuotta. Vaikeaa on lopettaminen. Itse olen 40+.

Ikävä kuulla retkahduksesta. Ne on aina raskaita paikkoja.
Itteäkin välillä mietityttää ja ajaa pelaamaan ajatus “ei näin pienellä summalla oo tässä suossa väliä” mut usein se karkaa käsistä isommiksi summiksi. Viimeksi toisspäivänä kävi niin. Ja uskon niillä pienemmilläkin peleillä olevan vähintään alitajuinen vaikutus hyvinvointiin ja onnellisuuteen.

Nyt on raskasta, mut älä mieti elämän päättämistä rahan takia. En tiiä sun tilannetta, mut ite oon pyrkinyt tän pelaamisen ja velkojen ahdistaessa ettimään onnellisuutta tai iloa tuottavii asioita ympäriltä. Uskon et se on ollu itelle tärkeä voimavara jaksaa uskoa huomiseen.
Tosi moni asia on kuitenkin mahollista vaikka ei olis rahaa tai lyhentäis velkoja kuukausittain. Ei kannata antaa pelaamisen haittojen harmaannuttaa koko elämää, vaikka rahallinen puoli oliskin retuperällä. Tsemppiä!