Kuukausi vaihtuu muutaman tunnin päästä, mutta minun kuukautiseni ovat vasta 3. päivä (kjeh, kjeh). Päivä päivältä elämä tuntuu ihanammalta ja kepeämmältä. Tänään ihme kyllä heräsin jo kahdeksan aikaan aamulla, vaikka menin nukkumaan puoliltaöin. Mikä ihmeellisempää on se, että selvisin kaikista päivän askareista (joita oli vähän) nukkumatta edes välissä päiväunia, jotka ovat ehdottoman pakolliset aina.
Kävin lenkillä ja se oli sama kun olisi aikansa kuluksi paskalla käynyt, pelkkää ajanhukkaa kun ei saa mitään tuloksia aikaiseksi. Pitäisi juosta ja kovaa, tosin jalat on niin surkeassa lihassa että niillä ei juosta kovin montaa satasta ennen hapottumista. Sanon suoraan, jos joku muu tähän projektiin tällä asenteella lähtee, niin liikuntahommat kannattaa jättää minimiin ja keskittyä niihin sitten kun pää antaa periksi ja jaksaa oikeasti pitää kiinni jonkinlaisesta suunnitelmasta. Jos on läskiä kertynyt tai naama kurpsahtanut niin ne kyllä siinä odottaa vaikka pari kolme kuukautta lisääkin. Jos mieli tekee ulos tai liikkumaan niin tekee vain sen verran että himo tyydyttyy eikä lähde repimään sen enempää.
Miksikö? No ensinnäkin, ainakin oma pää on sen verran pyörällä vielä tästä ruljanssista että todellinen totuttelu on vasta käynnissä Ei tiedä yhtään mitä tässä vielä tulee tapahtumaan. Toiseksi, jos ratkeaminen tapahtuu, ei sen mukana romahda haaveet huippumallin/bodarilavojen kuvista ja sitä myöten synny vahvaa epäonnistumisen tunnetta ja totaalista itsetuhoa.
Onhan se helvetin hienoa sanoa että ei juo kahvia tai edes kokista, tai ettei polta eikä juo. Ainoa tässä vaan on, että joka ikinen hetki kun huomaan ajattelevani jossain elämän montussa että pitäisi päästä tupakalle, huomaan että se todellakin on siinä yhden tupakan päässä se ratkeaminen. Ihan niinkuin tupakka palaisi jo lasin takana, mutta minä vaan puutun sieltä. Sen kuuluu palaa, tai jotain. Minä vaan en suostu polttamaan. Sama on alkoholin kanssa. Joku on jo tilannut tuopin kantakuppilassa sinulle mutta sinä et vaan juo sitä. Tuntuu siltä että näin ei kuulu olla, vaan sinun pitäisi olla kaatamassa sitä jo ahnaaseen naamaasi. Et vaan tee sitä. Ei ole mitään mikä estäisi, mutta et vaan tee, koska et halua. Ihmeellistä. Se on niin voimakas ja myyttinen aine. Savu ja humala.
En tiedä mitä järkeä tuossa ylläolevassa on, mutta itselleni tehosi alusta asti ajatus: “Tää menee ohi”. Ensimmäinen 2 viikkoa on perseestä, mutta koska tiesin että se on vain se 2 viikkoa, niin annoin pari viikkoa aikaa itselleni kärsiä ajatuksella: " Tää menee ohi". Seuraavat kolme päivää ajattelin samaa, kun puoliunessa kitkutin kahvista irti ja pahin oli tupakka mutta siihenkin toimi sama ajatus. Pari syvää hengenvetoa ja heitin turhat himot mielestäni. Nyt siitäkin on pari viikkoa ja voitolla ollaan.
Olen ihan väsynyt ja sekava taas, menen nukkumaan. Phiis än lööv.