tullissa päätettiin olla luovuttamatta kratomia sisältänyt paketti lääkelaitoksen ohjeen mukaan, ts. sekin on kohta lääkeainelistalla
Kylhän se on (oli) vaan ajan kysymys. plä =(
Hmm, mitenhän on. Perjantaina pistivät postiin mulla paketin. Saapuukohan?
No voi VITTU.
Mutta kait tuo nyt yleensä silti tulee läpi ihmisillä ku kerta lakkaaki väki tilailee.
Onko tuo hyvin yleensä ihmisillä tullu? Vai jääkö tulliin kuinka herkästi?
No toivon mukaan, koska huomenna/ylihuomenna pitäs saapua. Ja mä kaipaan jo kratomia
En oo vielä ehtiny testata ja kovasti kiinnostusta tuota kohtaan on, ku ei ole kerta mitään liian problemaattista ja kehuvat ja kaikkea ja voi PRKL. No more mr nice guy.
Perkele oonki kelaillu et mihinköhän mun paketti on jääny… :E no sinne meni taas rahat hukkaan
No hohhoijaa jos ne on oikeesti alkanu tulliin jäämään. Sinne meni taas massit…
Jaahas,
ja 1 postauksen käyttäjään on luottamista?!
Siis voi vittu, vaikken nyt vielä ole testannukkaa niin kokonaisuudessa hyöty ja haittasuhde ja vaikutusten kuvailu kuulostaa siltä, että siitä voisi tulla paljon rakastettu standardihuume minulle. Mutta jos kratomia ei kohta saa, niin se tarkoittaa todennäköisesti minun kohdallani tulevaisuudessa sitä että kaikkea haitallisempaa tulee vedettyä enemmän.
Oikeasti nyt kyrpii tuo homma.
Tilaistko ison määrän?
Entä sinä?
Hähä.
itse tilasin 1gramman 20x sekä 60g Bali thai lehteä reilu kuukausi sitten paikasta josta normaalisti tullut viikossa.
kiittäkäämme forumeilla huutaneita kratomin tulliin jäämisestä.
Näinpä… Mitä enemmän porukka huutelee näistä asioista esmes. jossain a-klinikkasäätiön ylläpitämällä forumilla, sitä todennäköisempää että niihin kiinnitetään huomiota viranomaisten toimesta.
Joo… ihan odotettavissahan tämä on ollut.
Onko kellään tietoa, että onko tuo nyt sitten VIRALLISESTI jo lääkeaineluettelossa rohdokseksi lueteltuna?
Itse en löytänyt ja jos ei ole niin Kratomin takavarikoiminen tullin puolesta on vastoin sääntöjä.
Eli siis tavaran omistajalla on täysi oikeus vaatia se takaisin tullista!
EDIT. Voihan se olla, että lääkelaitos vain antoi ohjeet tullille vedoten omiin “tietoihinsa” Kratomista. Mutta varsinaista asetusta ei siis VIELÄ ole. Mutta sehän on tosiaan vain ajan kysymys, kun tulli, lääkelaitos ja terveysministeriö sen asetuksen yhdessä laatii…
Muistan lukeneeni en-muista-mistä, että lääkeainelista olisi tarkoitus päivittää 2008 Tammikuussa. Kellään parempaa tietoa aiheesta?
Eipä taida olla, paitsi lääkelaitoksella… Noh, eiköhän se uusi lista tule sinne niiden sivuille kohta pian? On kyllä ikävää, jos kratom löytyy siitä päivitetystä rohdosluettelosta. Sillä sen jälkeen monet ulkomaalaiset kratomia toimittavat firmatkin lopettaa toimitukset Suomeen ja tilailu muuttuu muutenkin arpapeliksi…
Mikä siinä oikeasti on, että kaikki kahvin/teen, tupakan ja alkoholin ulkopuoliset nautintoaineet luokitellaan lähestulkoon heti lääkeaineeksi tai huumausaineeksi? Vaikka monessa topicissa olen tuota ihmetellyt, niin enpähän ole sitä vieläkään oivaltanut…
Ei jumalauta