Niinpä nuo tekevät, valitettavasti. Mitä nyt on ite kuunnellu ja katsellu ni ilm. tarkoitus olis saada kaikki ongelmakäyttäjät korvaushoidon piiriin. Mulla frendi joka veti piriä putken vuos sit oli pari vkoa vetäny bubrea pirin sijaan ja sillekin oli jo puhuttu korvauksesta.
Meilläpäin ei riitä 30% katu-bubresta korvauksesta. Mä tiiän yli 25 ihmistä korvauksessa ja heistä pieni osa ollut alusta saakka (alle 7v) hoidossa ja eipä kovin kummoisia tuloksia monellakaan ole. Yks alkuperäisistä edelleen rännää lääkkeitä ja polttaa pilveä jatkuvast (riippuvuus), ei oo asuntoa ku sai häädön ja elättää omilla bubreillaan vielä yhtä tyyppiä joka ollut sen useamman vuoden riippuvainen bubresta. Osa pääs hoitoon melko alussa sekakäyttö-historialla, ei heillä ollut aikomustakaan lopettaa; pyys vielä mahd. suuren annoksen. Ne ketkä aloitti mun kans about samaa aikaa, oli sen 2kk:tta suht iisist mut sen jälkeen nää kaikki on käyttäny melko paljon kaikkea muutakin. Käyttämisen rahoittaa kätevästi vaihtiksilla!
Ite oon ollu ekois kunnon bubre-viekkareis koht 8v sit ja silloin ei kh:toa täällä ollut. Bubrea sai Virosta, sit ku se loppu alko korvaukset; tosin Ranskasta sai silti tuotoa. Kun tekkenin tuonti kiellettiin kokonaan niin pari ihmistä pääs hoitoon sen takia (ja vielä saa tekkeniä) ja sen jälkeen mäkin oon eläny pelkästään korvauslaisten bubreilla!Nämä ketkä tekkeniä saavat, voivat pyytää 5-6 kertaisen hinnan kysynnän ja tarjonnan ollessa hakusessa! Tietty sit trambot ja artut joita määrättiin yhä kasvavaan bubre-ongelmaan, pääty myös katu-kauppaan jos sai bubreen vaihdetuks. Pari lekuria kirjotti teemuja jonossa oleville koska jono oli niin pitkä!
Mä oon ostanu suurimmalta osalta kh:laisia bubrea. Pieni osa ei myy ja tää on alle 5 ihmistä; tosin jos joku ystävä tarvii apua ni sit saattaa jeesaa mut ei muuten. Saanu myös sellasilta pari kertaa. Tosin harmi ku moni on oikeasti tosi hyväs jamas mut ku hengaa samas porukas ni osa alkan taas piikittää tms. Paras on että pysyy erossa kaikista! Ennen klinikan ulkopuolella odotti ihmisiä ketkä kysy boxia. Edelleen jotkut saavat arttuja jotka vaihdetaan bubreen, jotkut korvauslaiset käyttävät myös tramboja ja arttuja mikäli bubret loppunu 2-3pv ennen seuraavien antoa. Mikäli on ylimääräisiä kumeja tms; kannattaa suunnata samantien tekemään vaihtiksia sonikkaan, koska se on kaikille kannattavampaa vaihtaa ja myydä suuremmalla määrällä (tai vetää ite). Mä tunnen 2 ihmistä ketkä päässy korvauksesta eroon; toinen oli pienellä annoksella ja pieni lapsi & selvä mies. Toinen jäi heti uudelleen koukkuun ja vaihtoi paikkakuntaa joten en tiedä kuinka on käynyt. Entinen hyvä frendi pudotti kasist (tahto ite vain sen) tosi nopeesti alle milliin, mut alko vetää viinaa ja pillereit kaksin käsin eikä oo sit useampaan vuoteen uskaltanu pudottaa tuota teemua tai kahta pois.
Mulle infottiin et voin sit jeesaa ku saan koko viikon, enpä mitään sanonut. Annoksen ku sai ok:s ni enpä oo ollu yhteyksissäkään; tiedän tasan tarkkaan et noissa porukoissa rännätään, vedetään kaikkea sekasin ja tuo vain pitää oppari-viekkarit pois. Monet on niin kiinni määrättyjen asiakkaiden pitämises lääkkeissään, et luuri on kiinni eikä ovea avata ku lääkepäivä koittaa. Silti yksinäisyyttä ei kauaa jakseta ja ku on tavaraa jolla voi tehdä vaihtiksia, ni miksei hankkis jotain mukavaa jolla saa pään sekaisin?!? Noidankehä johon itse en aio osallistua. Olenhan mä itse pyörinyt noissa samoissa porukoissa vuosikaudet ennenkuin pääsin korvaukseen ja noiden ihmisten kautta itse vaihtanut lääkkeitä bubreen yms. Kerran kukaan ei edes tiennyt useaan viikkoon, et olin koukussa bubreen, kun hain monelta eri tyypiltä joista kaikki korvauksessa… Mä epäilen että jos hävittäisin viikon annoksen ja apua pyytäisin ni tuskin saisin, mut enpä mä apua tarvikaan
… Reilu vuos sit lisäks pyörin vielä parin tyypin kans ketkä ei rännän tai puhun kamast ni kerto juttuja niistä keltä haki kamansa; oli tää ex-frendi piri-koukus ja mitäs siinä voit tehdä ku et voi klinikallakaan kertoa ku sitä jatkunu niin pitkään?!? Omaa hautaa kaivaa suurin osa, mut eipä olis kyl mulla pokkaa tehdä tuollaista ku oon tuon takia saanut elämäni aivan eri uskoon! 
Mut mun mielest sä et VH todellakaan oo ite oikeal asenteel korvaukses! Mitää järkeä ostaa tekkeniä rännätäkseen sen; eihän tuossa oo aikomustakaan silloin lopettaa sitä väärinkäyttöä! Tarkotus täälläkin on ilmeisesti vain antaa ihmisille se kuva, että korvaushoidossa haetaan vain ilmaiset lääkkeet! Mulle tuo merkkaa sen lisäks et saan tarvittavan määrän klinikalta, et ei tarvi vetää väärin lääkkeitä, ostaa muualta lisää, hengata käyttäjien kans tai olla kipeenä ja persaukinen. Koska jää aikaa elämiseen ni voin käydä koulua ja tehdä kaikkea muuta terveellisempää ku ottaa mitä sattuu viekkareihin! Saan myös ite määrätä tahdin jolla pudotan annosta, kunhan se ei liian nopeasti tapahtu ilman lääkärin lupaa; mulla se toimii niin, koska saan ite päättää koska kärsin sen viikon kaks. Niin oon onnistunu useamman lääkkeenkin kanssa ja sama pätee myös nyt.