Korvaushoitolääkkeet katukaupassa

Tervehdys Nistit!

Yleisesti on sanottu että korvaushoitolääkkeitä ei mene katukauppaan kuin pieni murto-osa :laughing: . Tunnen noin 10 henkilöä jotka ovat metadon tai Suboxone korvaushoidossa. Tiedän tietysti noin sata korvaushoitoasiakasta, mutta tunnen heistä vain noin 10. Kaikki tuntemani korvaushoitoasiakkaat poistavat pillereitä/litkua katukauppaan :frowning: . On turha sanoa, että korvaushoitolääkkeet eivät joutuisi katukauppaan. Veikkaan, että suomessa kadulla myytävästä bupresta noin 30% on korvaushoitopotilailta.

Mistä tämä johtuu? Kun korvaushoitolääkkeen määrää arvioidaan niin kaikki vedätyttävät määrän niin ylös kun saavat. Uskoisin, että suurin osa korvaushoitopotilaista pärjäisi 8 mg/vrk annoksella. Siitä ei sen jälkeen jäisi paljoa poistettavaa kadulle! Minä olen käyttänyt Subutexiä noin 12 mg/vrk IV ennen korvaushoitoni aloitusta. Voin sanoa, että olisin muutaman viikon kitumisen jälkeen selvinnyt 8 mg/vrk Suboxone annoksella aivan hyvin. Korvaushoitopotilaiden annokset ovat aivan liian suuria Suomessa ja siksi KH-lääkkeitä päätyy kadulle turhan paljon…

VH

PS. Diileritkin ovat sanoneet, että eivät tiedä ketään toista joka olisi käyttänyt Subutexiä yhtä paljon kuin minä, mutta silti voin sanoa, että olisin pärjännyt 8 mg/vrk Suboxone annoksella. Nyt ko. lääkkeitä kertyy minun lääkekaappiin isoja määriä…

Voi helvetti kun pistää vihaksi tommoinen!!
Ilmeisesti te, ette haluakaan päästä kunnolla normaalielämään käsiksi, kun pitää jatkaa rikollisella polulla vaikka on annettu mahdollisuus toipumiseen ja tavalliseen elämään kiinnipääsyyn?!? Lääkkeiden myyminen on syy potkia pois hoidosta. Toivon todella, että joka ikinen joka myy/vaihtaa/antaa lääkkeitään, joutuu pois korvaushoidosta.
Lisäksi tuo kakkosväite, itse ainakin pyrin heti hoidon alusta asti mahdollisimman PIENEEN lääkeannokseen! Eli pienimpään jolla selviän vrk:n kitkuitta ja nitkuitta, annokseni jäikin juuri siksi verrattain pieneksi. Miksikö en halunnut enempää, vaikka olisin salettiin saanut, jos olisin vaatinut ja esittänyt reflaista jne.? Se pieni raha, mitä olisin saanut lääkkeen myynnistä, ei ois korvannut mielestäni haittoja siitä, että olisin joutunut jatkamaan epärehellistä elämää, joutunut olemaan tekemisissä epämiellyttävien nistien kanssa jnejne. eli suoraan sanottuna jatkamaan käyttöelämää. Varmasti olisi retkahtamisriski suurentunut paljonkin, kun olisi liikkunut porukassa, jossa on douppeja; nyt en tapaa näitä ihmisiä ollenkaan (paitsi joskus klinikalla jonossa). Toinen syy matalimpaan mahd. annokseen oli se, että tavoitteenani on kokoajan ollut korvaushoidosta irtautuminen 2-3v sisään aloituksesta. Nyt olenkin jo tiputtanut annoksesta reilun kolmasosan, itse olen saanut tahdin päättää. Toipuminen ja kuntoutuminen alkoi kohisten, heti kun kh alkoi, johtuen varmasti isosti siitä, että olin valmis irtautumaan siitä nistielämästä kokonaan. Suosittelen vakavasti kaikille (khlaisille) asian pohtimista ja oman elämänsä sekä tavoitteidensa arvioimista. Sitten voi miettiä, millä tavoin tavoitteisiin olisi helpoin päästä…

Eli Suomessa pääse liian helposti korvaushoitoon, eikä siitä potkita tarpeeksi helposti pois. Siis kun lääkkeitä päätyy niin paljon kadulle. Jos jokaisella kh:oon pääsijällä olisi samanlainen motivaatio kuin minulla, ei kukaan ottaisi enempää lääkettä kuin olisi tarvis, eikä väärinkäytöksiä tapahtuisi jne. Karua mutta totta. Jokainen kaltaisesi khlainen huonontaa kh:on mainetta “tavisten” keskuudessa, joka varmasti on omiaan vähentämään rahoitusta kh-palveluista. Sekö sitten on hyvä, ettei kukaan meistä pääse enää hoitoon? Kannattaa oikeesti pohtia tekojensa seurauksia huomista ja omaa napaa pitemmälle.

edit. Haittapuolena khlääkkeiden myynnissä itselläni ois myös se, että se aiheuttas huonoo omaatuntoa > häpeää ja syyllisyyttä, koska rikkoisin sääntöjä&joutuisin valehtelemaan (klinikalle) > retkahtamisriski kasvaisi taas huomattavasti, kun en kestäisi sitä syyllisyyden aiheuttamaa ahdistusta selvinpäin.
Minkä takia sinä ja kaltaisesi edes hakevat korvaushoitoon? Eikös yleensä syynä oo se, että kun saa tarvitsemansa opioidiannoksen klinikalta, pystyy hoitamaan elämänsä muuten kuntoon, eli juurikin irtautumaan siitä epätodellisesta kamamaailmasta, hankkimaan töitä jne. ja sitten kun elämä on muuten mallillaan, on helpompi irtautua myös lääkkeestä?!? Näin mä oon käsittänyt että se menee. Jos jatkaa lääkkeidensä myyntiä, ei pääse kunnolla eteenpäin elämässä, eli jää junnaamaan siihen käyttäjän elämään. Eikös?

^^harmittelet kh-lääkkeiden päätymistä katukauppaan, vaikka eikös ne sunkin korvaushoitolääkkeet mene samalle kadulle myyntiin kun vaihdat ne xones subutexiin…

No en minä Suboxoneja kovinkaan paljon ole myynyt. Joskus lähinnä auttanut kaveria hädässä ja siitä olen itsekin hieman taloudellisesti hyötynyt. Minulle on kyllä kertynyt aika suuri määrä Suboxone nappeja. Tällä viikolla olen ostanut käteisellä 8 kpl Subutex nappeja. Jos alkaisin tekemään tosissani vaihtareita Suboxone ↔ Subutex niin ennemin tai myöhemmin siitä kärähtäisi ja KH hoito olisi ohi. Hiukan liian suuri riski minun mielestäni… Myönnän olleeni hieman Trolli, kun olen kirjoitellut Suboxone nappien myynnistä :sunglasses: … Tuloihini nähde aika pienen hyödyn Suboxone nappien myynnistä saisin. Asia olisi aivan toinen jos eläisin toimeentulotuella kuten 90% KH-potilaista tekee.

VH

Otahan Viimeinen Hidas kantaa tuohon munkin tekstiin. Ja mielelläni kuulisin vastauksen ainakin seuraavaan: Miksi halusit korvaushoitoon? Minkä halusit muuttuvan? Mistä olit valmis luopumaan, vai olitko mistään? Maailma perustuu pitkälti siihen, että on velvollisuuksia ja oikeuksia; myös khlaisella on velvollisuuksia, joista mielestäni yksi on olla kiitollinen saamastaan hoidosta, parantaa ihmisten kuvaa khlaisista ja kh:sta (jotta taataan hoidon jatkuminen Suomessa) toimimalla rehdisti ja sääntöjen mukaan jne. Oletko sinä keskittynyt vain oikeuksiisi, oikeuteen saada apua ja saada lääkettä? Pidemmän päälle se ei toimi niin (ja toivottavasti karma tai joku edes hoitaa tilit tasoihin).

Niinpä nuo tekevät, valitettavasti. Mitä nyt on ite kuunnellu ja katsellu ni ilm. tarkoitus olis saada kaikki ongelmakäyttäjät korvaushoidon piiriin. Mulla frendi joka veti piriä putken vuos sit oli pari vkoa vetäny bubrea pirin sijaan ja sillekin oli jo puhuttu korvauksesta.

Meilläpäin ei riitä 30% katu-bubresta korvauksesta. Mä tiiän yli 25 ihmistä korvauksessa ja heistä pieni osa ollut alusta saakka (alle 7v) hoidossa ja eipä kovin kummoisia tuloksia monellakaan ole. Yks alkuperäisistä edelleen rännää lääkkeitä ja polttaa pilveä jatkuvast (riippuvuus), ei oo asuntoa ku sai häädön ja elättää omilla bubreillaan vielä yhtä tyyppiä joka ollut sen useamman vuoden riippuvainen bubresta. Osa pääs hoitoon melko alussa sekakäyttö-historialla, ei heillä ollut aikomustakaan lopettaa; pyys vielä mahd. suuren annoksen. Ne ketkä aloitti mun kans about samaa aikaa, oli sen 2kk:tta suht iisist mut sen jälkeen nää kaikki on käyttäny melko paljon kaikkea muutakin. Käyttämisen rahoittaa kätevästi vaihtiksilla!

Ite oon ollu ekois kunnon bubre-viekkareis koht 8v sit ja silloin ei kh:toa täällä ollut. Bubrea sai Virosta, sit ku se loppu alko korvaukset; tosin Ranskasta sai silti tuotoa. Kun tekkenin tuonti kiellettiin kokonaan niin pari ihmistä pääs hoitoon sen takia (ja vielä saa tekkeniä) ja sen jälkeen mäkin oon eläny pelkästään korvauslaisten bubreilla!Nämä ketkä tekkeniä saavat, voivat pyytää 5-6 kertaisen hinnan kysynnän ja tarjonnan ollessa hakusessa! Tietty sit trambot ja artut joita määrättiin yhä kasvavaan bubre-ongelmaan, pääty myös katu-kauppaan jos sai bubreen vaihdetuks. Pari lekuria kirjotti teemuja jonossa oleville koska jono oli niin pitkä!

Mä oon ostanu suurimmalta osalta kh:laisia bubrea. Pieni osa ei myy ja tää on alle 5 ihmistä; tosin jos joku ystävä tarvii apua ni sit saattaa jeesaa mut ei muuten. Saanu myös sellasilta pari kertaa. Tosin harmi ku moni on oikeasti tosi hyväs jamas mut ku hengaa samas porukas ni osa alkan taas piikittää tms. Paras on että pysyy erossa kaikista! Ennen klinikan ulkopuolella odotti ihmisiä ketkä kysy boxia. Edelleen jotkut saavat arttuja jotka vaihdetaan bubreen, jotkut korvauslaiset käyttävät myös tramboja ja arttuja mikäli bubret loppunu 2-3pv ennen seuraavien antoa. Mikäli on ylimääräisiä kumeja tms; kannattaa suunnata samantien tekemään vaihtiksia sonikkaan, koska se on kaikille kannattavampaa vaihtaa ja myydä suuremmalla määrällä (tai vetää ite). Mä tunnen 2 ihmistä ketkä päässy korvauksesta eroon; toinen oli pienellä annoksella ja pieni lapsi & selvä mies. Toinen jäi heti uudelleen koukkuun ja vaihtoi paikkakuntaa joten en tiedä kuinka on käynyt. Entinen hyvä frendi pudotti kasist (tahto ite vain sen) tosi nopeesti alle milliin, mut alko vetää viinaa ja pillereit kaksin käsin eikä oo sit useampaan vuoteen uskaltanu pudottaa tuota teemua tai kahta pois.

Mulle infottiin et voin sit jeesaa ku saan koko viikon, enpä mitään sanonut. Annoksen ku sai ok:s ni enpä oo ollu yhteyksissäkään; tiedän tasan tarkkaan et noissa porukoissa rännätään, vedetään kaikkea sekasin ja tuo vain pitää oppari-viekkarit pois. Monet on niin kiinni määrättyjen asiakkaiden pitämises lääkkeissään, et luuri on kiinni eikä ovea avata ku lääkepäivä koittaa. Silti yksinäisyyttä ei kauaa jakseta ja ku on tavaraa jolla voi tehdä vaihtiksia, ni miksei hankkis jotain mukavaa jolla saa pään sekaisin?!? Noidankehä johon itse en aio osallistua. Olenhan mä itse pyörinyt noissa samoissa porukoissa vuosikaudet ennenkuin pääsin korvaukseen ja noiden ihmisten kautta itse vaihtanut lääkkeitä bubreen yms. Kerran kukaan ei edes tiennyt useaan viikkoon, et olin koukussa bubreen, kun hain monelta eri tyypiltä joista kaikki korvauksessa… Mä epäilen että jos hävittäisin viikon annoksen ja apua pyytäisin ni tuskin saisin, mut enpä mä apua tarvikaan :wink: … Reilu vuos sit lisäks pyörin vielä parin tyypin kans ketkä ei rännän tai puhun kamast ni kerto juttuja niistä keltä haki kamansa; oli tää ex-frendi piri-koukus ja mitäs siinä voit tehdä ku et voi klinikallakaan kertoa ku sitä jatkunu niin pitkään?!? Omaa hautaa kaivaa suurin osa, mut eipä olis kyl mulla pokkaa tehdä tuollaista ku oon tuon takia saanut elämäni aivan eri uskoon! :unamused:

Mut mun mielest sä et VH todellakaan oo ite oikeal asenteel korvaukses! Mitää järkeä ostaa tekkeniä rännätäkseen sen; eihän tuossa oo aikomustakaan silloin lopettaa sitä väärinkäyttöä! Tarkotus täälläkin on ilmeisesti vain antaa ihmisille se kuva, että korvaushoidossa haetaan vain ilmaiset lääkkeet! Mulle tuo merkkaa sen lisäks et saan tarvittavan määrän klinikalta, et ei tarvi vetää väärin lääkkeitä, ostaa muualta lisää, hengata käyttäjien kans tai olla kipeenä ja persaukinen. Koska jää aikaa elämiseen ni voin käydä koulua ja tehdä kaikkea muuta terveellisempää ku ottaa mitä sattuu viekkareihin! Saan myös ite määrätä tahdin jolla pudotan annosta, kunhan se ei liian nopeasti tapahtu ilman lääkärin lupaa; mulla se toimii niin, koska saan ite päättää koska kärsin sen viikon kaks. Niin oon onnistunu useamman lääkkeenkin kanssa ja sama pätee myös nyt.

Tervehdys Narkomaanit!

En voi valitettavasti kertoa kaikkia minun motiivejani, koska en kuulu aivan KH-potilaiden stereotypioihin ja liika avautuminen paljastaisi sen kuka minä olen. No, en minä siihen kuolisi, mutta ollaan nyt kuitenkin anonyymejä toisillemme. OK?

Silloin kun käytin Subutexiä ennen korvaushoitoa minulla kului rahaa nappeihin noin 2000€/kk. Rahat Subutexiin tienasin rehellisellä työllä enkä rikoksilla. Rahaa normaaliin elämään minulle ei jäänyt kuin 1300€/kk sen jälkeen kun olin ostanut Subutexini. Normaalia elämääni jouduin rahoittamaan luotoilla joita kertyikin noin 45.000€!

Korvaushoidossa halusin ensisijaisesti pienenevän tuon törkeä suuren summan, joka minulla kului Subutexiin. Korvaushoitoon pääsyä jouduin kuitenkin odottamaan 12 kk ja velkaa syntyi sinä aikana 24.000€. Minä en ole koskaan pyörinyt narkki porukoissa vaan olen ollut yksinäinen susi, joka on kotona ja yksin käyttänyt Subutexiä. Diilerit ovat minun ainoa kontakti huumemaailmaan.

[Poistettu hintatietoja. -Päihdelinkin toimitus] (TIETOKILPAILU: mitä tarkoittaa nettopalkka ja mitä bruttopalkka?). Maksan palkastani veroja niin paljon, että sillä maksetaan neljän narkomaanin fattarahat :frowning: .

Uskon, että noin kolmen vuoden kuluessa aika moni buprenorfiinin käyttäjä alkaa olla korvaushoidon piirissä ja [Poistettu hintatietoja. -Päihdelinkin toimitus] Täytyy vain toivoa, että markkinointia ei siirretäisi nuorempiin käyttäjiin…

Minä pidä buprenorfiinin vaikutuksesta, mutta en saa siitä mitään oloja ellen ole ollut noin 3 vrk ilman buprenorfiinia. Onnistun noin 2 vko välein tekemään niin, että olen sen 3 vrk ilman buprenorfiinia ja sitten pistän 8 mg Subutexiä tai Suboxone suoneen ja nautin oloista noin 3 tuntia. Olen alkanut ajattelemaan, että eipä tässäkään touhussa ole juuri mitään järkeä enkä usko sen jatkuvan kovin pitkään. Jos haluatte tuomita minut tästä yksin kodissani harrastamasta viihteilystä niin siitä vaan…

Inhoni monia narkomaaneja kohtaan on todella syvään juurtunut. Heidän moraali ja ajattelutapansa ovat niin kaukana normaalista, että sitä ei kukaan usko. Ennen kuin korvaushoidossa oleva narkomaani alkavat ajattelemaan ja tuntemaan kuten normaalit ihmiset, niin siihen menee vähintään kymmenen vuotta.

VH