Korvaushoito ja raskaus

Heippa! Kirjailen ajatuksiani täältä pitkäniemi aps5-osastolta. Maha kasvaa vauvan myötä ja lääkeannos tippuu tappavan hidasta vauhtia, joka toki on hyvä mahdollisten vieroitusoireiden takia, vauvaa ajatellen. Mutta tässä byrokratiassa vitu"+#!%aa se,että olen metadonilla annos tällähetkellä 60mg. Minulla on kuopus syntynyt subutex-hoidolla ja vieroitusoireet eivät olleet rankat. Nyt olen päihdeasiamiehen kautta jo vaatinut lääkevaihtoa, sillä en halua missään nimessä lapselleni vieroitusoireita. Aiemmassa raskaudessa olisin halunnut lopettaa koko lääkityksen, mutta addiktioni pelastus on ollut tämä hoito. Ja olen sitä mieltä, että vaikka olenkin addikti, on minulla aivan yhtälainen mahdollisuus saada lapsia, olla äiti, käydä töissä. Se että olen sairastunut, ei estä normaalia elämää, se vain tapahtuu hallitusti,tuella ja lääkehoidolla. Ennenkuin tulin korvaushoitoon, olin jyrkästi sitä vastaan, ajattelin, että ihmiset haluavat vain laillisen huumeen. Itse tässä tilanteessa ollessani, en voi käsittää,miten suppea mäkemykseni olikaan. Minä, joka olin aina avarakatseinen ja löysin positiivista vaikka mikä olisi ollut. Joskus vain on koettava pintaa syvemmältä, että näkee toisenkin puolen. Aion taistella tästä lapsesta. Ja aion tulla kuulluksi vielä muutenkin, kuin päohdelinkkien kirjoitus palstalla. Asiaa on enemmän, mitä suomen mykkä äänioileus sallii. Elämäni on ollut hurjaa ja kaunista. Minulla on kaksi lasta, jotka ovat huostaanotettuja. Taistelen päivittäin, että saan purkaa jonain päivänä kyseiset huostaanotot . Ja sen vielä saan läpi. Äidinrakkautta voimakkaampaa ei ole olemassa.