Korvaushoito ja oheiskäytön lopettaminen

Rekisteröidyin juuri äsken päihdelinkkiin. Minulla alkoi korvaushoito noin 2kk sitten, ja minulla on ongelmia annoksen ja oheiskäytön kanssa. Lääkkeenä on Suboxone film 12mg annoksella, mikä ei tunnu riittävän, koska aamuisin on todella nihkeä olo. Odottelenkin tässä lääkäriaikaa ja nostoa 14mg. Oikeestaan ainoa aine mitä oheiskäytän on amfetamiini ja sen lopettamiseen kaipaisin neuvoja. Tavoitteenani on oheiskäytön lopettaminen kokonaan, oikean annoksen löytäminen, sopiva lääkitys ja täydet kotilääkkeet. Vadtatkaa ihmeessä jotain! :blush:

Hei!
Tervetuloa Päihdelinkkiin. Onko tuo amfetamiinin käyttö siitä syystä, että aamuisin on nihkeä olo? Vai onko amfetamiini muutoin kuviossa?
On hyvä asia, että haluat hoitokuviosi kuntoon. Vaarahan tuossa on, että korvaushoito ei etene. Joskushan näissä oheiskäyttö jutuissa ohajataan asiakas vieroitusjaksoille katkolle.
Onko vertaisilla hyviä keinoja lopettamisen tueksi?

Ei johdu siitä nihkeestä olosta. Käytön amfetamiinia koska minulla on ADHD ja mielestäni ainakin “itselääkitsen” itseäni. Amfe saa minut toimimaan, esim siivoomaan koko kämpän, mitä harvoin muuten pystyn tekemään.

Ai juu. ADHD lääkitys sitten, niin ei tarvitse amfetamiinia vetää?

Enpä tiedä saanko kunnon ADHD lääkitystä kun olen korvaushoidossa. Mutta tilanteeni on vähän muuttunut. Olen nyt ollut reilu viikon katkolla ja huomenna siirryn kuntoutus puolelle täällä odottamaan vapaata paikkaa toisen kunnan päihdekuntoutuspaikasta. Viimeksi kun laitoin viestiä niin xoneannokseni oli 12mg…
Nyt se on 14mg ja juttelin päihdeyksikön lääkärin ja katkon lääkärin kanssa ja tultiin siihen tulokseen, että huomenna nosto 16mg. Siitä olen todella iloinen. Olen sitoutumassa 6kk-1vuoden päihdekuntoutukseen, tarkoituksena lopettaa huumeidenkäyttö kokonaan. Korvaushoitoa jatkan kyllä. Mutta huomenna selviää riittääkö mulle 16mg xonea vai pitääkö vielä nostaa 18mg asti… :slight_smile:

Hei!
Kiitos viestistäsi, hieno homma, että olet saanut homman kuntoon ja olet hyvällä motivaatiolla liikeelle.
Päivitä kuulumisiasi, että miten menee. Niistä on varmasti hyötyä lukijoille.