Eli nyt se on tehty: olen ajanut Suboxonen nollille! 11v ja pari kuuta kesti hoito, alasajo lähti 24mg:sta tammikuussa 2012. Kesäkuussa -14 meni vielä 10mg, mutta nyt syyskuussa 2.8mg josta tipautin nollat. Olo ei ole ollut kovin reflainen, verenpaine on kyllä korkea ja ei oikein ole ruokahaluja. Mutta pahimmat vieroitusoireet oli tuolla 2.8mg:lla kuin nollilla.
Voin täysin sydämin todeta toipuneeeni opiaattiriippuvuudesta, sillä kesällä artroosin ollessa pahimmillaan lääkäri kirjoitti kipuun Panacodeja(joihin olen ollut joskus todella koukussa). Kahdesta tabletista sain todella huonon kokemuksen, koska siitä tulikin yllättäen euforia–ja se oli ällöttävää. Tämän kerron rohkaisuksi muille, että on mahdollista toipua, kun vaan malttaa mielensä ja hoitaa omaa riippuvuuttaaan. Tsemii kaikille.
Kiitos Alexandra viestistäsi. Onnea tässä kohtaa. Kuika voimaakkaat oli nuo vieroitusoireet? Ei vissiin kuitenkaan kovin kovat?
Paljon onnea Alexandra!
Mukava lukea näitä juttuja, koska täälläpäin uskotaan tuohon 95% tarvitsee lääkettä lopun elämänsä ajan… Ei lääkäri todellakaan hurraata huutele, jos annosta haluaa laskea… Osasyy lienee tosin asiakkaat, ketkä ovat aloittaneet uudelleen käyttämään lopetuksen jälkeen…
Tosin jos kaveripiiri on sellainen, että päihteitä saa edelleen eikä raittina jaksa pysyä, ei kh:oa ole kenties järkevä lopettaa…
Miten psyykkinen olo?
Mul ei oo ollut oikeastaan kuin ihan lieviä vieroitusoireita: heikotus, päänsärky, vatsasekaisin(lievästi). Olen kyennyt toimimaan normaalisti ja saikull aolin vana 11 päivää kokonaisuudessaan. Työ on mulle parasta, päihdetyöntekijänä. Malibu: henkisesti irtosin jo melkein kolme vuotta sitten, mutta toi annoksen lasku oli hidasta, koska lääkärit jarrutti tiputusta. Psyyke voi hyvin: olen ensimmäistä kertaa 39:ään vuoteen ilma päihteitä ja hyvältä tuntuu!!
No, pian 8 viikkoa nollapäivästä ja alan hiljalleen hahmottaa kuka olen, millainen olen. Mainittakoon ääretön fyysinen väsymys, ilmeisesti koska elimistö kävi yliskierroksilla 7 viikkoa, jotain tärkeää puuttuu nyt elimistöstä, vitamiini, hivenaine tms.
Mullahan ei ole ollut koko aikana käyttäviä kavereita vaan teimme pesäeron heti hoidon alettua. Ainoat käyttävät ihmiset tapaan työn puitteissa.
Mukava kuulla, että sinulla A menee noin hyvin. Teet varmasti oman kokemuksesi kautta arvokasta työtä päihdetyön saralla. Mitä sanoisit korvaushoitoa aloittavalle henkilölle?
Onneksi olkoon Alexandra45. <toivottavasti itse olisin joku päivä myös samassa tilanteessa kuin sinä, mutta sen aika tulee sitten joskus jos on tullakseen, ei mulla muuta kun sydämmestäni tahdoin onnitella sinua mahtavasta saavutuksestasi
Olen tässä saanut nyt neljä kuukautta lopetuksen jälkeen huomata kuinka tuo korvaushoito piti pientä addiktin identitettiä yllä. Nyt kun siitäkin on saanut vapautua, elämä näyttää uusia ulottuvuuksia. Ja vaikka lääketiede väittää muuta, mun päihderiippuvuuteeni on hellittänyt otteensa: en pysty enää käyttämään mitään, en yhtään mitään. Tosin oon saanut tulla uskoon reilu kolme vuotta sitten joka on vahva tekijä toipumisessa.
Hei!
Alexandra! Kiitos viestistäsi. Erittäin mielenkiintoinen kommentti, tuosta addiktin identiteetistä. Havahduit siihen kun kh oli jo ohitse? Etkö koskaan hoidon aikana?
En huomannut tuota pientä addiktia joka asui siälläni ennekuin lopetin kh:n ja ajatus selkeni.
Moikka Aleksandra,
Päätin rekisteröityä, koska olen aika samanlaisessa tilanteessa kuin sinä.
Lopetin kh:n 6kk sitten Järvenpään sos.sairaalassa.
Sekä huomasin että olet uskossa, joten voisit vahvistaa omaani.
Olisi kiva vaihtaa kokemuksia ja tunteita kanssasi.
Missäpäin vaikutat? Itse olen Helsingistä.
Uskallatko antaa s-posti osoitettasi tms.?
Moro!
Mulle pitäisi pystyä lähettämään tältä suoraan s-postia. En viittis julkisesti antaa mun mailia. Mut jos ei onnistu, Tuomo osannee neuvoa?
Hei A!
Nyt pistit pahan, nimittäin en ole kyseistä toimintoa käyttänyt. Periaatteessa yksityisviestin lähettäminen pitäisi onnistua, jos teidän omissa asetuksissa se on sallittu?
Hei,
Päihdelinkissä ei ole mahdollista lähettää tai vastaanottaa yksityisviestejä. Jos haluatte vaihtaa yhteystietoja, voitte sopia ajan jolloin sähköposti on näkyvillä ja sitten kun toinen kuittaa saaduksi, voitte poistaa osoitteen muokkaa toiminnolla.
-Päihdelinkin moderaattori