Moro,
tausta siis, opiaattien päivittäinen käyttö alkoi 2014 ja 2017 korvaushoitoon metadonilla jota nyt lopettelen.
Lauantaina vaihtui 10mg neste → 5mg pilleriksi ja samalla koko laskun pahimmat vieroitusoireet alkoivat. Olen siis laskenut 80mg metadonia tähän 5mg, 10mg kuukausi tahdilla . 50mg annoksella olin puolisen vuotta ja sitten jatkoin laskua.
Kellään hyviä ideoita että millä näitä refloja saisi luonnollisesti helpotettua (urheilen 5krt viikossa), alkoholia en juo. Tai onkohan näihin mitään lääkettä mitä kannattaisi lekurilta pyytää?
Toivottavasti ei pitkään kestä nää reflat …
Todella kiinnostavaa kuulla metadonin lopetuksesta, koska minullakin on tähtäimenä lopettaa lopulta jonain päivänä metadoni, kunhan olen saanut elämäntilanteeni täysin tasapainoon ja muutenkin asiat oikeille raiteilleen. Askel kerrallaan. 2 kuukautta nyt ollut korvaushoidossa ja annos tällä hetkellä 75mg.
Eli olet testingtesting92 siis avona lopettanut metadonia suunnitellusti annosta laskemalla. Miten olet kokenut annoksen laskun fyysisesti ja psyykkisesti? Ei varmasti ole paras mahdollinen olo, mutta se palkinto kun pääsee siitä irti on niin uskomattoman voittaja tunne päällä sitten lopulta ja se ajatus/tunne motivoi jatkamaan tavoitteeseen. Olen kokenut useita kertoja sen fiiliksen, kun lopettaa aineet, niin siinä voittaa itsensä ja voi sitä riemua ja iloa kun se tapahtuu.
Jos menisit lopettamaan laitokseen metadonin, ainakin sen lopun, kun annnos on 0mg. Siellä yleensä saa avuksi monia oireita helpottavia lääkkeitä ja useimmiten 30mg opamoxei ja joskus jopa gabapentiineja.
Suosittelisin oireisiin seuraavia lääkkeitä:(osan saa suoraan apteekista ostettua kun ovat käsikauppalääkkeitä, mutta noita mitkä ovat reseptilääkkeitä kannattaa kysyä lääkäriltä ja useimmiten ymmärtävät määrätä näitä lääkkeitä, koska ovat virallisesti opiaattien oirekuviin auttavia lääkkeitä. Suosittelen vielä pyytämään vaikeimpiin hetkiin tilapäisesti reseptin opamoxiin, mutta saattavat jotkut olla todella tiukkoja edes tällaisissa tilanteissa määräämään bentsoja.
[i]Catepresan/i verenpaine lääke jota käytetään opioidi/opiaatti vieroituksessa. Auttaa mm. Kylmä/kuuma oireisiin ja sydämen lyönnin rytmiä tasapainottamaan. Yksilöllistä kuinka tehokas apu se on vieroituksessa.
[i]Primperan[/i] (reseptilääke) pahoinvointlääke.
[i] Imodium/Lopex/i Ripuli ja ilmavaivoihin. Kovettaa vatsaa. Vaikuttava aine [i]loperamidi [/i]joka on itsessään rakenteeltaan eräänlainen opioidi.
Burana/parasetamoli/mirenax. eli särkylääkettä kolotuksiin. Mirenaxon tehokas tulehduskipulääke, mutta en muista oliko resepti lääke.
[i]Magnesium[/i] Aamuisin ja iltaisin auttaa jalkojen nykymisiin jne.
Sinulla oli mukana toi liikunta, joka on todella tehokas asia parantamaan mielialaa ja fyysistä puoltakin. Ja yksi tärkeimmistä asioista on ravinto. Vaikka ruoka ei maistuisikaan, niin kannattaa vaikka väkisin yrittää syödä sillä se parantaa yllättävän paljon toisinaan oloa. Ja sitten kuumat suihkut/kylvyt tekee hyvää. Sauna ja poreallas on luxusta, jos sellaisiin tulee mahdollisuus. Olen kuullut, että ulkomailla on vieroitusyksikköjä perustettu kylpylään, joka on todella kallis hoito, mutta tuntuu lähes hotelli kylpylä lomalta. Siitähän saisikin jo tehtyä kunnon reality show ohjelman.
Onnea ja tsemppiä todella paljon lopetukseen ja muista että kyllä ne reflat joku päivä loppuu ja huomaat että on tosi hyvä fiilis ja olet vapautunut. Suurin palkinto ja asia mitä voi itselleen tehdä.
Kerro ihmeessä kuulumisia tänne, koska olen todella kiinnostunut kuulemaan miten sun lopetus menee. Olet jo todella pitkällä siinä. Vielä loppu tsempalot, niin voitto häämöttää.