Korvaushoidon alasajo

Heissan. Päivittäistä subun käyttöä takana 12 vuotta josta 5v korvaushoidossa. Nyt olen viimeisen 2 vuoden ajan ollut ilman oheiskäyttöä tai muita lääkkeitä. Vuoden päivät on alasajo ollut käynnissä. Lähtöannoksena 16mg/vrk, nyt jälellä 0,4mg. Nyt viimesimmästä pudotuksesta (0,6 :arrow_forward:0,4) about viikko, ja nukuttuja öitä 2. Miettii et mikä se olo sit on kun annos 0… Joka ilta sänkyyn meno pelottaa. Vaikka olisinki illalla niin väsynyt että nukahdan, niin joka helvetin yö herään 1-2 maissa niihin käsi- ja jalka pakotuksiin. Sain tossa idean että sanon lääkärille että skipataan se 0,2mg välistä ja pudotetaan kylmästi nollaan, avuksi vaikka tosi pieni määrä lyricaa tjtn unilääkettä, tällä hetkellä ei siis mitään muita lääkkeitä vielä. Muita pitkän matkan korvaushoitoa lopettaneita?

Moikka,

Oli pakko ihan aktivoida ikivanhat tunnukset kun näin viestisi ja heräsi myötätunto sua kohtaan, seyks! Pystyn todellakin samaistumaan noihin sun kuvailemiin fiiliksiin, haluun retkahtaa, suonien katteluunn jne… Ite oon ollu välillä pitkiäkin aikoja tilanteessa jossa vaan ootan sopivaa tekosyytä retkahtaa. Aina kuitenkin oon sit saanut itseni takas raiteille, ja suosittelen sullekki sitä että aktiivisesti hakisit tukea itsellesi jotta tuo kaman kelais helpottaisi. Se on nimittäin tosi raskasta kun sellanen jatkuva pakkomielteinen vetämistä koskeva kela pyörii päässä. Ja tolla sun viestillään just haitkin tukea, eli Well done!!

Itse oon huomannu mun kahden lopettamisen välillä sen eron, et nyt tällä tokalla kerralla kun hakeuduin vertaistuen pariin, nii oon onnistunu olee kohta 2 v päihteettömän, ja sen lisäks oon voinu todella hyvin. Verrattuna ekaan kertaan kun jäin aika yksin, tai siis vertaistukea eli ihmisiä jotka on elänyt samoja juttuja läpi, ei juuri ollut. Sillon voin todella huonosti ja lopulta päädyin takas narkkaamaan.

Tän mun kokemuksen perusteella suosittelisin siis, että koittaisit keksiä jotain vertaistukea. Onks siellä teidän paikkakunnalla mitään ns. klinikkaa jossa kokoontuisi esim jotain ryhmiä? Tai onks siellä NA-ryhmiä? NA-ryhmiähän kokoontuu myös skypessä, tällä hetkellä aina ti ja la klo 19.30. Suosittelen lämpimästi! Tohon Skypeen voi rohkeesti osallistuu ja kuunnella ja kuulostella sitä juttua, eikä oo pakko ite puhuu heti jos ei siltä tunnu. Sitä kautta voisit saada myös päihteettömiä kontakteja - kuka tietää vaikka sattuisi olemaan joku sieltä sun paikkakunnalta päinkin! Lisätietoja nasuomi.org. Skypessä voit myös ettii yhteystiedon nimeltä nasuomiskype, ja laittaa sille viestiä että haluaisit osallistua kokoukseen. Kokouksen vetäjä sitten soittaa sulle vähän ennen kokouksen alkua, eli ite ei ees tarvii soittaa. Mun oma kokemus on et kannattaa antaa itselleen mahdollisuus, mitä siinä on hävittävänäkään!

Tsemppiä sulle ja laita viestiä jos kiinnostaa jutella lisää aiheesta tai aiheen vierestä!!

Moi ja kiitti viestistä. Kävipä nyt hassusti kun en sun viestiä ollut nähnyt ja ajattelin että kun ei oo yhtään kommenttia oo tullut niin muokkaan tekstiä ja vaihdan aiheen, en sit tiiä miksei voinut vaan tehdä uutta. Mutta siis kiitti tsempistä, vaihdoin hetkellisesti paikkakuntaa ja löysin läheltä na.n jossa käyn nyt 2x/vko. Vaikken siellä mitään uskallakkaan puhua, niin on siitä silti ollut ihan törkeen paljon apua. Onnea ihan hirveesti 2 vuodesta, ihan huippua!