Paljon ollut täällä viime päivinä tutun kuuloisia tekstejä ja omalle kohdalle hyvää muistuttelua, että mitä se pelaaminen todella merkitsee. Tasaisin väliajoin sitä on syytä painaa aina mieliin, että kohtuupelaajaa minusta ei koskaan tule, joten ainoa vaihtoehto on nollalinja. Se merkitsee tietysti myös sitä, että ikävätkin asiat pitää osata käsitellä -tunnistaa stressi ja käsitellä se. Omalla kohdalla olen huomannut, että pelihimo voi joskus herätä ja vasta hetken päästä tajuta, että todennäköisesti se johtui asiasta X, joka painoi mieltä. Sitä kun on lapsesta asti tottunut lievittämään stressiä pelaamalla niin vanhat tavat ovat yllättävän tiukassa. Toisaalta nyt kun on pakko etsiä toinen tapa purkaa asioita niin joutuu myös ottamaan vastuuta itsestään ja myös puolustettava itseään. Pelatessa sitä taipui aina muiden tahtoon ja hukutti tämän kaiken pelimaailmaan. Sieltä sitten häviöiden kautta ammensi lisää itseinhoa ja ajatteli, että ei tällainen surkimus saakaan mitään vaatia. Psykologini kanssa tehtiinkin hyviä mielikuvaharjoituksia, joissa palattiin lapsuuden traumoihin, jolloin sain mielessäni mennä nyt puolustamaan omaa pikkuminääni, joka oli silloin vielä puolustuskyvytön ja viaton lapsi. Koko harjoituksen juju oli tietysti siinä, että nyt minulla on aina se aikuisminä mukana, jonka pitää omia puoliani, jos minua kohtaan käyttäydytään väärin. Kuulostaa tietysti naurettavan yksinkertaiselta, mutta ei se sitä aina ole sen tyyppisillä ihmisillä, jotka luonnostaan ovat hieman ujoja. Mitään kompromissihalutonta mulkkua minusta ei tietysti edelleenkään saa tekemälläkään, mutta kyllä aikuisen miehen pitää uskaltaa mielipiteensä sanoa ![]()
Viikonlopun aikana myös vaimoni palasi taas kotiin mikä on erittäin nasta juttu. Olen sen verran seurallinen, että yksin eläminen on vaikeaa, vaikka ensimmäiset päivät onkin innoissaan, kun pääsee hetkeksi hengähtämään toisesta
Pankkitunnukset on vielä itsellä, mutta varmastikin luovutan ne taas hänelle ja saa nähdä, että tuleeko sanomista kun siellä muutama tuoppi näkyy ostettuna
No nyt on taas hyvä aika palata kunnolliseen elämään ja palata aina kiltisti töistä kotiin viettämään sitä tavallista parisuhde-elämää, joka lopulta kuitenkin on sitä, mitä minunkaltaiseni hulivili tarvitsee. Vaikka nyt muuten “vapaalla” ollessani vähän turhan huolettomasti elelinkin, niin pelit pysyivät poissa kuvioista ja ne 2000 euroakin pysyi kiltisti kaapissa. Pelaamattomuutta aloitellessa pelkäsin myös hieman sitä, että minkälaiseksi pelihimo yltyy, jos juo muutama oluen, mutta ainakin tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että homma pysyy sen osalta ihan kivasti lapasissa :mrgreen:
Hyvää pelaamatonta viikkoa kaikille!