Tuntuma, että tuossa koronahuumassa alkoholin käyttö riistäytyi. Se muutama olut illassa alkoi muuttua enemmän säännöksi, jota alkoi oikein odottaa. Oluen ottamisesta on tullut jatkuva tapa, jonka katkaisee vain se ilta, kun tietää, että seuraavana aamuna täytyy ajaa. Ennen koronaa olin kohtuukäyttäjä (ainakin omasta mielestäni), mutta nyt ei tunnu enää siltä. Vahva ajatus palata siihen entiseen menoon, että juhlitaan silloin alkoholin kanssa (?), kun on aihetta ja muut ajat ollaan ilman. Suvussa on alkoholismia ja sekin hirvittää, että olenko sukurasitteelle antanut pikkusormen ja nyt se on viemässä kaiken.
Lähinnä kaipaan opastusta siihen, että mitä voisin tehdä sen sijaan? Liikunnasta ei mitään hyvänolon tunnetta tule, sitä kuitenkin joku olisi ehdottanut. Viikolla en myöskään jaksa lähteä kyläilemään tms. Muuta selvennystä en nyt keksi, mutta kommentoin kyllä.
Älä tee mitään. Jätät vaan alkoholin juomatta. Muuten jatkat samaan malliin, ehkä tv:tä katsellen, kirjoja lukien tai mitä nyt ikinä teetkin sen olutpullon kanssa. Eli jatkat samaan malliin, mutta ilman olutta.
Ei kukaan kykene korvaamaan kaikkea juotua aikaa jollain muulla tekemisellä tai muuten pitäisi lauantaina juosta 3 maratonia Jos juomiseen käyttää vaikka 10 tuntia niin eihän kukaan niin pitkää lenkkiä tee tai kehtaa kenenkään vieraanakaan istua. Pitää siis vaan totutella olemaan ihan normaalisti ilman pulloa. Korvaa se vaikka jollain alkoholittomalla juomalla jos tuntuu, että lasia / pulloa / tölkkiä on kiva pidellä käsissä.
Näin se on lähdettävä liikkeelle. Lenkillä tuleekin käytyä, mutta ei tosiaan maratoneja jaksa
Kiitos kommentistasi.
Moi,itsellä korona aika toi ongelman vaan paremmin esille,oli aikaa juoda.
Juominen oli ennen koronaakin ongelma,vaikka työt ja velvollisuudet pystyikin hoitamaan.
Nyt tilanne hallinnassa olen onnistunut vähentämään.
Järkevintä olisi lopettaa kokonaan…
Ainakin ennen eläkkeelle jäämistä
Terv.tuurijuoppo
Ei ollut mulla mitään tuollaista piikkiä juomiseen minkä voisi koronan syyksi laittaa.
Sama juoppo ennen sitä ja sen jälkeenkin. Muuten korona oli yliliioiteltu juttu, joka sai ihmiset ihan sekaisin.
Mutta ymmärrän, kun ei ollut oikein kenelläkään tietoa, ei asiantuntijoilla, eikä sitä kautta kansalaisilla. Loppupeleissä vaan tavallista pahempi flunssa toisilla. Toisilla taas ei juuri mitään. Hyvä viisastella jälkeenpäin. Itsekin olin peloissani ja otin kaikki rokotukset.