Korona-aikana on vaikeaa

Samaistun kirjoitukseesi. Tosin en ole etätyössä. Korona-aikana juomiseni on lisääntynyt. Mutta humalahakuista juomista on ollut vuosia n. 2-4krt/vko.
Vapaa-aikana olen tottunut käymään elokuvissa, museoissa, kirjastossa, konserteissa. Nyt nuo kaikki on suljettu. Asun yksin. Työni on henkisesti raskasta. Olen huomannut, että haen juomaa aamuvuoron jälkeen tai vapaapäivinä vaikka olen päättänyt olla juomatta. Vaihtelen kauppoja, jotta myyjille ei paljastu todellinen viikkokulutukseni, ihan niin kuin aina samat myyjät olisivat työvuorossa käydessäni kaupassa tai Alkossa. Nyt mulla alkoi loma. Lauantaina päätin alkaa vähentää juomista suositusten tasolle eli ei haittaa terveydelle-taso.
Ensimmäinen askel on, ettei kotona ole alkoa. Toinen on tutustuminen juomisen hallinnan oppaaseen. Ja sitten itsekuri. Ajattelin nyt olevan hyvä aika, kun ei ole työstressiä. Tsemppiä meille kaikille vähentäjille!