Tietääkö kukaan, onko korkoa mahdollista tarkistuttaa, nyt kun tuo korkokatti on tullut voimaan?
Itselläni 39000 lainassa älytön korko ja ärsyttää suunnattomasti maksella kun velka ei tunnu paljon lyhenevän. Jos olen yhteydessä kys. yhtiöön ja pyydän heitä tarkistamaan korkoa uudestaan… Onko kellään kokemusta tälläisestä? Mahtaisiko onnistua? Toinen vaihtoehto on yrittää siirtää velka muualle, jossa korot ei näin kamalat…
Moro expeluri onko sulla mahdollisuutta hakea ihan pankkilainaksi se iso laina? Asunto kelpaa hyvin vakuudeksi jos piikki ei oo ihan tapissa…mites muuten menee? Voiko parisuhde jo alku shokin jälkeen paremmin? Tsemppiä tähänkin päivään
Luulen, etten pankkilainaa saa. Vanhempamme ovat taanneet asuntolainan, eli talo ei luultavasti sovellu vakuudeksi…
En tiedä oikein, voiko parisuhdekkaan paremmin… Puoliso on edelleen järkyttynyt; meidän piti jossain vaiheessa tehdä vähän remppaa, mutta luultavasti se pitää unohtaa, koska tuskin saan enää lainaa mistään. Ei hän ole minua jättämässä, mutta itsellä on sen verran kaamea olo, kun mietin, miten olen luottamuksen pettänyt… Puolisollani olisi varmasti paljon helpompaa ilman minua…
Voiko tällaisen luoton laskea perintään, ilman, että menee luottotiedot…? Jotenkin olen käsittänyt, että jos jättää erät maksamatta, niin menee käräjille…
Ymmärrän sua hyvin expeluri.meillä myös ajauduttiin eri arvoisiin asemiin parisuhteessa koska olin hölmöillyt itselleni peli velkaa enkä täten pystynyt osallistumaan yhteisiin kuluihin ja rientoihin yhtä isolla panoksella.mutta hyvä jos pystytte asioista keskustelemaan mä en ollut hyvä siinä.mitä jos haette kumppanin kanssa yhdessä lainaa? Silloin jos on toinenkin voi korko pudota.olisko vaihtoehto? Nyt jatkan näiden tavaroiden selvittelyä…kuinka on ihmislapselle kertynyt jos jonkun näköstä härpäkettä ja vaatetta…omistan näköjään jopa kitaran vaikka en osaa edes soittaa…pitänee varata kirppispöytä…mutta rauhassa vaan päivä kerrallaan etiäpäin
Meillä kyllä pystytään puhumaan asioista, mutta ei se tunnu omaa oloa helpottavan… Soitin tänään muuten mielenterveysseuran puhelimeen ja aion varata itselleni keskusteluaikaa. Niin paljon vaikeuksia ja kriisejä elämässä ollut, että haluan jollekkin ulkopuoliselle päästä purkamaan.
Tsemppiä Smooth asioiden selvittelyihin. Kirppispöytä on hyvä idea!! Minäkin aion sellasen varata.
Loistavaa expeluri että huolehdit itsestäs iso peukku sulle.olen kanssa ajatellu samaa että keskustelu apu vois olla paikallaan…kitara on nyt kaupattu:)) ja vähän muutakin tavaraa en ymmärrä mikä hamsteri luonne mulla on kun jotain muka halvalla saa pitää olla käsiraudoilla patterissa etten osta…ehkä sekin on addiktio liittyyköhän se pelaamisen kanssa yhteen…2 jätesäkillistä vein vaatteita uffille hyvät säästin ja vien kirpparille…erotessa siivoaa vissii mielensä lisäksi ylimääräset tavarat ) kerro taas kuulumisia voimia ja jaksamista sulle!
Paljon se korko on? Riippuu siitäkin, kuinks helposti laskevat sitä. Kannattaa soittaa ja pyytää voisko korkoa vaatia alennettavaksi, riippuen yhtiöstä niin onnistuu tai sitten ei. Jos ei neuvottelu onnistu, niin katso kuluttajaneuvonnan sivuilta ohjeet ja tee kirjallinen korkojen kohtuullistamisvaatimus. Jos ei sekään tuota tulosta niin sitten yhteys kuluttajaneuvontaan ja he auttavat eteenpäin.
Itselläni nyt kuluttajariitalautakunnassa korkoasia ratkaistavana, kun yhtiö ei suostunut laskemaan korkoja ja ne on oikeesti hurjat…
En muista korko, enkö nyt pääse tarkastamaan.
Mutta velka siis n.40k, kk erä 510 ja takaisin maksuaika 15v… Eli 15v päästä olen maksanut lainaa yli 90k takaisin ja kyllä se minusta aika hurjalta kuulostaa
Aktian lainalaskimen mukaan tuollaisen korko on 13%… Lyhennystä 510e maksusta on 70e ja korkoja loput. On todellakin ryöstöhinnoissa jotain pitäisi tehdä tolle.
Voi kökkö kun on pitänyt olla TYHMÄ ja mennä ottamaan tuollainen ryöstöhintainen laina…
Valehtelematta korkoihin menee kuukaudessa reilu 400e ainakin nyt aluksi, eli velka ei lyhene paljon ollenkaan.
Onko kellään kokemusta, miten lainanantajat suhtautuvat, jos lähtee pyytämään pienempää korkoa?
Jos tuo n.13% on oikein, ni luulenpa että eivät laske korkoa. Itse tarkotin niitä lainoja missä on yli 20% korko,
Mutta kun tuo jää kuitenkin korkokaton alle niin ei kuluttajaneuvonnastakaan varmaan hyötyä ole…
Lainan kilpailuttaminen on ainoa millä saattaisit saada halvemman koron, mutta kuten sanottua, ne tulot pitäisi olla hyvät jotta saa lainan ja pienemmät kulut. Pienet tulot=korkeammat korot.
Jos nyt vaan pystyt edes hetken tuota lainasummaa maksamaan ja haet sitten myöhemmin uutta lainaa? Olisi varmaan helpompi saada kun lainasumma on pienentynyt.
Itse en ymmärrä miksi jokapaikassa toitotetaan kovin herkästi että ulosottoon pitäisi päästää kaikki. Toki jos pelko on että pelaaminen jatkuu ni sit ehkä hyvä, mutta luottotietojen menettäminen vaikuttaa niin pitkään ja niin kauan, että itse tekisin kaikkeni että niin ei käy. Vaikka nyt tuntuisikin, että ei haittas jos ne muutaman vuoden on poissa, ni eihän meistä kukaan tiedä mitä elämä tuo tullessaan, joten luottotiedoilla voi olla
Käyttöä! Niitä kun tarvitaan muuhunkin kun vaan lainan saantiin…
Ja en väitä etteikö joskus ole hyvä ja järkevin ratkasu päästää ulosottoon, mutta tuo sinun velkasi ei mielestäni vielä ole niin suuri että ilman pakkoa kannattaa päästää sinne, jos vaan lyhennyksistä selviät.
Ei hemmetti sentään. Päästäisin itse ton mahdollisimman pikasesti ulosottoon.
Siellä korko on kurissa. Luottotiedottomuus on halpa hinta tohon 15 vuoden 510kk erään nähden. 400€ korot kuussa on todella paljon. Sulla velkaa kuitenkin vain 40k. Älä hitossa mitään 90 tonnia maksa siitä. Luottotiedottomuus ei maailmaa kaada.
Suomessa on 390 tuhatta ihmistä jolla maksuhäiriömerkintä. Vakituinen työpaikka on mielestäni se juttu joka merkkaa vaakakupissa eniten, se mahdollistaa vaikka mitö vaikka olisi luottotiedot menny.
Ainiin.
luottotiedoissa ei pidä missään tapauksessa olla vuokravelkoja tai rikoksesta syntyneitä velkoja, ne jos jotku vaikeuttaa kyllä asioita.
Ref merkintää vaan heti velkaan kun se oma maksettu. Se näkyy luottotiedoissa hoidettuna asiana vaikka merkintä olisikin vielä.
Tiedän tunteen, itse hölmöilin yhden parisuhteen ihan samalla tavalla. Olin hyvässä duunissa joka päivä, mutta silti kumppani joutu maksamaan aina lähedäs kaiken. Itsellä oli aivan luuseri olo.