Korkki kiinni ja selvinpäin kirja kokemuksia

Luin korkki kiinni kirjan noin 1kk sitten ja ainakin itse koin valaistumisen, ensikertaa juomiselämöni aikana päihteen käytön lopetus tuli oikeana vaihtoehtona päähäni. Pelko siitä etten “saa” enää ikinä juoda ei ollut päällimäisenä vaan herätysliikkeen omainen vapauden tunne valtasi kropan. Tuo tunne on ensimmäinen ajatus joka aamu nykyöän kun herään.
Eikä muiden tenutus vieressä haittaa yhtään, en tunne katkeruutta, vaan sellasta nostetta että minä olen tuon myrkyn yläpuolella. Se ei enää määritä minun viikkojen kulkua, minä määrään nyt!

Toinen kirja selvinpäin joka on kohta luettuna, tuo lähes samaa asiaa esiin ja on vaan vahvistanut sitä oikeaa polkua jota olen päättänyt kulkea lopun elämääni.

Onko kohtalon kavereita?

Taidan kulkea samanlaista polkua…
En tosin ole noita kirjoja lukenut.

Putkis

Selvinpäin kirjan lukenut ja samoja tuntemuksia tuli mitä itse kerroit tunteneesi.
Ensimmäisen muutama viikko pää oli kuin pilvissä ja noin kuukauden jälkeen olo “vakiintui” piakkoin puolivuotta alkaa täyttymään selvin päin enkä sekuntiakaan ole katunut, kun selvinpäin kirjan luin. Tänä aikana muutaman kerran käynyt mielessä, että mitä jos? Kaippa se käy aina joskus mielessä enemmän tai vähemmän, mutta kirjan ansiosta tulee ajatuksiin vahvemmin se, että mistä myrkystä todellisuudessa on kyse.

Ompa mukava kuulla.
Itsellä on nyt edessä seuraavaan 4vkoon 3 eri iltarientoa missä ennen tulis kiskottuu kaksin käsin. Nyt oikein odotan niitä että pääsen hermottamaan uusia kokemuksia ja romuuttamaan vanhaa valhetta “hausjanpito ilman viinaa on teeskentelyä”. Minusta se on just päinvastoin ??

Selvinpäin luin jokin aika sitten, kun kaverini pyysi siitä arviotani. Voin vain todeta, että olisipa minulla ollut se silloin kun pahimpia lopettamiskamppailujani kävin. Suosittelen ihan jokaiselle, oli sitten lopettaja tai vähentäjä.

Olet aivan oikeassa “iIo ilman viinaa” tms näkemyksessä. Minun elämäni prhaat hetket ovat olleet selvin päin.

Terve, luin kerralla koko Selvin päin -kirjan. Kirja on hyvä, vähän jopa yllätyin, miten nopeasti on auttanut taistoissa.

Luen uudestaan lähipäivinä. Kyllä suosittelen jokaiselle, joka tahtoo lopettaa, mutta keinot olleet vielä vajavaiset.

Hyvää viikon jatkoa.

Nyt on 2 viikon sisään parit kemut vietetty ja tosi hyvin meni. Tosi hauskaakin oli ja kun on oma itsensä niin hyvin pärjää vesiselvänäkin. Ompahan nyt itselle todistettu että teoria “hauskaa ilman viinaa on teeskentelyä” on paskapuhetta.
Taitaa olla eka pikkujoulu jonka joka hetken muistan.

Korkki kiinni! = suosittelut täältäkin! (Luin vasta eilen.)

Selvinpäin on vielä lukematta, täytyy tsekata kirjastosta tai divarista.

Molemmat kirjat kuunneltuna parin viikon aikana selvänä ollessa. Juomista ei ole vähentänyt mutta syyllisyyden tunne on lisääntynyt ja ajattelemisen aihetta antanut. Taidan kuunnella Korkki kiinni kirjan uudelleen.