No kappas vaan tääl on tällainenkin. Ja vielä kerkesin meloja hehkuttaan omassakin ketjussani vähän aikaa sitten. Joku puhu toleranssin kasvamisesta. Omalla kohdallani niiden teho jostakin syystä katosi aika lyhyen käytön jälkeen. Nyt olen pitänyt vähän aikaa taukoa josko ne taas antaisivat mulle unenpään josta ottaa kiinni. Aluksi ne toimi tosi hyvin. Tosi vaikee tajuta miten melatoniiniin voisi toleranssi kehittyä ja vielä näin nopeasti, mutta niin se vaan tunuu olevan. Outoa.
Mut yksi hyvä unensaannin edistäjä on muuten sauna! Illalla ku käy saunas, ja sen jälkeen vielä sinnittelee vähän aikaaa valveilla niin johan alkaa silmät valua. Bambuverho on kans aika hyvä unensaannin edistäjä. Kun sen laittaa kesällä ikkunan eteen niin siitä tulee sellainen pehmeä mukava rauhoittava hämärä.
noh, melatoniinit sitten sain tingattua, Circadin 2mg ja auttoi ainaki sillai et alko normaalisti väsyttään illalla mut ei ne unen laatua kyllä parantanu, samalla lailla heräsin pätkittäin kuuhaamaan ja mietiskeleen, ja sit alko ilmeneen unissakävelyä…noh, lekurin kans puhuttiin ja päädyttiin kokeileen Seprameita kun tuo pohjimmainen syy unettomuuteen nyt kuitenki taitaa olla armoton ressi ja menneisyyden haamut millä vaivaan pääkoppaani edelleenki…nämä on auttanu, illalla nukahdan ajoissa, yöt nyt ei mee niin hyvin ku pitäis vieläkään mut paranemaan päin ainaki ja olo on aamulla ja päivällä ihan ok, jaksaa touhuta eikä tuu hilittömiä raivareita. et jos nyt sit vaikka ois napannu
Olen käyttänyt kauan melatoniinia. En mitään bentsoja ole halunnut. Melatonini on minusta hyvä vaitoehto unilääkkeille. Eihän se tietenkään sillon ainakaan mulla vaikuta jos on kauheesti jotain ajateltavaam mutta jos mieli on hyvä ja muten rauhallinen olo niin kyllä niillä hyvin saa nukuttua! En kyllä nykyään niitä käytä enään kuin tosi harvoin, ku saan nukuttua normaalisti.
Circadinit auttaa mulla ainoastaan nukahtamaan ei pidä unessa vaikka depotti vaikutus noissa pitäis
kyllä olla. tosin vaatii se pientä psyykkausta se nukahtaminen 4mg jälkeenkin mut tässäki on se hauska
juttu et jos on toleransseja muihin aineisiin ja ottaa näitä vaikka viekkareissa, ei kannata oottaa mitään
oikean bentsojohdannaisen nukahtamis tai unilääkkeen vaikutusta, ite käytän näitä satunnaisesti muiden
lääkkeiden ohella.
Lääkevapailla ihmisillä tää voi toimia huomattavasti paremmin ku varsinaisilla lääkkeiden suur-kuluttajilla.
Mene ja tiedä.
EDIT: enkä kyl lähtis puhuun ketiapiinista ja melatoniinista samassa lauseessa, eroa noilla ku yöllä ja päivällä.
En nyt “jaksanu” lukee tota koko tekstii, mut mulle on määrätty katkon jälkeen ( joku 4 kuukautta sitten ) noita Melatonin 3mg nappeja, niih 100kpl purkki.
Otin niitä joskus ihan kokeen vuoksi. Mulle ne ei ainakaan sovi sit yhtään, näin kaikkina 3 yönä, kun tuota otin niin ihan hirvittäviä painajaisia ja olin aamulla kun heräsin, niin ihan märkä hiestä. Ja ei voi olla sattumaa, et näen aina painajaisia aina, kun otin yhden tuollaisen 3mg Melatoninin koska mulla oli viikonkin väli, et otin toisen napin… Sit tais mennä kuukaus ku otin sen kolmannen ja viimeisen Melatoniini napin ja näin TAAS painajaisia. Siis sellaisia painajaisia jota en oikeesti kestäny.
Ne oli niin jäätävän HardCore painajaisia et päätin, että en enää koskaan koske koko Melatoniiniin ja nyt mulla makaa tos pöydäl purkki misä on päälle 50 tabuu.
Jakelin noita kavereille, ihan kelle vaan jos joku puhui asiasta ja halus niitä ni annoin aina jollekin tosta vaan 5kpl siitä mitään pyytämättä.
Eli lyhyesti; Varmaan ihan hyvä lääke tuo, ( meinaan turvallinen jne ) mut ei vaan sovi just ainakaan mulle misään nimessä!
melatoniini ja sifrol lääkitys päällä, tuntuu etteivät auta yhtään mitään. (myös alkon kanssa otettuna tekevät äkkinäisen oksennusrefleksin?..?) en ole hyötynyt melatoniinista pätkääkään… en nyt jaksanut lukea ketjua mutta lääkäri mulle sanoi, että pitäs kirkasvalo lampun edessä istua aamusin pari tuntia , niin korvais kokonaan tuon suunkautta otettavan melatoniinin luonnollisella tavalla, jos siitä oli kyse…
Circadin oli kk:n käytössä ja oli sama ku ois c-vitamiinia syöny,ei se ainakaa nukkumiseen milläänlailla vaikuttanu,rahat vaa meni hukkaan nii kallis “lääke”.
Parilla frendillä melatoniini oli toiminut tosi hyvin, joten sain sit sitä lääkäriltä kokeiluun, kun kelasin, et olis hyvä kokeilla, kun tenox ei oikein toiminut. Olin tosi pettynyt, kun ei vaikuttanut muhun mitenkään.
Kävin äskettäin lääkärissä kysymässä opamoxia unettomuuteen, kirjoitti melatoniinia,
seuloja vastaan! Hah. no ei naurata, ei. huomena menen kyllä lääkärille jolla olen käynyt
aiemminkin, hän luottaa minuun kun ollu mun lääkärinä pitkän aikaa, jopa silloin kun olin
laitoksessa. niinni pyytää siltä vähän rauhottavia, kun ei tuo tohtori-sykerö uskaltanu mulle
määrätä ku seuloi vastaan melatoniina.
seulat jäi antamatta, lähin ressun kanssa ovesta lätkimään, varmaan mitätöiny sen soittamal
apteekkii ettei poika antanu seuloja, tosin, ei kyllä ole aikomustakaan hakea noita, kun niistä
joutuisi maksamaan rahaa ja nuolla voi lähinnä heitellä vesilintuja.
siis ok, kyllähän melatoniini voi toimia ihmisellä, jolla ei ole jo ennestään riippuvuuksia, mutta
mun kohdalla aika toivotonta ruveta syömään jotain yömaidon tuottamia hormoneja.
lääkäri viel sano, ku lähin ovelta, että niistä ei tule ‘nousuja’ eikä muuta vaan vaikutus perustuu
johonki fysiologiseen tsydeemiin. no olenhan mä noita joskus rouskinu, jos ilmaseksi saanu joltain
tutulta, mutta en mä lähtis niistä kyllä mitään maksamaan.
^ei ollu kyseessä kaupungin sairaala, vaan toinen paikka joka alkaa a:lla. eli oli olevinaan ihan
päihdealan lääkäri. mutta vaan vähän väärä sellainen, kun tuo on ainoa näistä lääkäreistä jonka
kanssa en tule oikeen toimeen. siksi menenkin huomena tk:hon, johon siirtyi a:lta lääkäri jonka
kanssa tulen toimeen. ja kyseinen lääkäri saa määrätä mulle punasella kolmiolla varustettuja lääkkeitä.
niitä on täälä kaupungissa huimat 3, jotka saa määrätä noita. ja arvaa kestääkö aina ikuisuus kun
saa edes sen lääkäri ajan. täysin kohtuutonta menoa nykyään noissa arvaus- ym. keskuksissa.
mulla muuten toi sirdalud vetää lihakset aika rennoiks ja verenpaineen hyvin alas, jo jollain 4mg
annoksilla. mutta eipä ne muuten mitään kummosia ole, paitsi jos on lihasjumeja.
Voi jestas taas. Siis mielestäsi oikea päihdelekuri on sellainen joka määrää päihteitä ja paska on sellainen joka ei määrää vaan koittaa määrätä lääkkeitä joissa olisi se toivomasi vaikutus ilman päihdyttävää vaikutusta. Jos haluat löytää oikein hyvän päihdelääkärin niin hakeudu Ridasjärvelle pitkään “hoitoon”. Siellä on “minuuttilääkäriksi” kutsuttu joka määrää ihan kaiken mitä keksit pyytää minuutissa joten opettele Pharmaca Fennica ulkoa ja saat niin paljon kuin haluat ja irvistämättä jaksat apteekista kantaa. Kerran viikossa. Muista hankkia kuitenkin sossusta maksusitoumus apteekkiin.
Itsellä melatoniini määrättiin bentsotiputuksen johdossa, ja kiitollinen olen reseptistä. illalla ennen nukkumaan menoa 2mg nopeavaikutteinen nappi naamaan niin uni tulee aina, ja herään jopa aamu5 aikaan töihin jos on tarvis. Elikkäs melatoniinia suosittelisin! Ja onnea päihteettömyyteen, itse uskalla enää edes ahdistukseen syödä opamoxia vaikka on kuin karkkia, koska riva koukusta irti päässyt.
monella absolutistin tyylisellä ihmisellä varmasti voi toimia hyvinkin.
itselläni muiden lääkkeiden joukossa kuuri luontosesti käytän melatoniinia,
tätä päihdettä, kun välillä selkeesti omat aivot ei eritä riittävästi melatoniinia.
sen huomaa unettomista öistä, jatkuvista, oneeksi niitä enään harvoin.
Parantaa itsellä Unenlaatua. se kai se sana on muuten ei “ihmeitä” tee. mutta kyllä itsellä toi pienikin juttu merkkaa paljon , vaikka saa nukutuksi vähän niin se uni on jotenkin “parempaa” ja virkistää eri tavalla. mutta melatoniini tuntuu toimivaan ei toimivan tosi yksilöllisesti. silti sitä joka toinen tuntuu syövän.
Paska kuva ainakin itellä jäi näistä… koiranunta tunti pari ja hirvee darrapäänsärky vaikka ei holia. Ensimmäinen mikä mut pahimmassa unettomuus putkessa kaato oli Levozin 50mg + 20mg diapam. Nyttemmin onneks pärjää 25mg ketipinor + 30mg mirtatsapiini setillä. Jos melatoniini auttaa unettomuuteen jollakulla niin ei oo uniongelmia nähnykkään!
Voihan se tosiaan sitä unen laatua parantaa, mutta vitunko väliä sillä on, jos se uni ei tule ensinkään. Joopa joo, kun on kunnon unettomuus päällä, niin sitä ei katkaista kuin Levozinilla, Leponexilla tai jollain vastaavalla hirvityksellä. Siinä vaiheessa tosin on valmis syömään vaikka noita paskalääkkeitä tai toinen vaihtoehto on vaivuttaa itsensä ikuiseen uneen keinolla millä hyvänsä.
Joo Ei noi Melatoniinit mitää unilääkkeitä kyllä ole. Itse vaan huomasin että hyvä apu Siinä vaiheessa KUN saa nukuttua niin parantaa sitä unenlaatua. VOi niitä onnettomia jotka sitten saa VAIN melatoniineja unettomuuteen. hyvin on hienovarainen niiden vaikutus. tosin itse hyödyn jos on hyvä jakso.
Kuinka paljon tuota melatoniinia voi oikein ottaa sillee turvallisesti? olen kokeillut 3mg tabletteja otta 1-2 mutta se on ihan yhtä tyhjän kanssa,mutta otinkin nyt 3 niitä samoja melatoniini tabletteja niin alkoikin väsyttää,mutta ei nyt mitenkään kovinkaan paljon mutta väsyttää kumminkin että jos noita voi ottaa reilummin niin tuohan saattaisi auttaa.
Nämä ei ole lääkärin määrämiä joten en siltä viitsi kysäistä joten onko jollain tietoa? olin joskus lukevinani sellaisen artikkelin netistä missä puhuttiin että voisi ottaa enemmänkin mutta se teho ei siiitä nouse vaikka heittäisi 10kpl ,mutta se nyt oli sellanen netti “tieto” .