Kokemuksia ga-ryhmistä

Moi, peliriippuvuutta, siihen avun hakemista ja saamista sekä terapiaa takana nyt 2 vuotta. Terapia loppui keväällä ja ajatus olisi hakeutua ga-ryhmän pariin jatkamaan kuntoutumista peliriippuvuudesta… Vaikka oma pelaamisen tila on melko hyvä, kaipaisi vertaistukea samassa jamassa olevilta kohtalotovereita. Onko kokemuksia? (ryhmää/aluetta ei tarvitse mainita), mikä fiilis ryhmässä ollut, miten otettiin vastaan, onko ollut sulle apua, jne? Vähän lisätietoja olis kiva saada ennen kuin rohkaistuin paikan päälle.

Hei Uuteennousuun1980,
itselläni on pelkästään hyviä kokemuksia GA-ryhmässä olemisesta. Olen käynyt Kampin GA-ryhmässä reilun vuoden ja olen voinut olla päivä kerrallaan pelaamatta.
Vertaistuen voimaa ei voi korostaa liikaa. Asun yksin, eikä minulla ollut - ennen GA:ta - ketään, jolle puhua ongelmastani. Viikottaiset tapaamiset ovat olleet välttämättömiä jaksamisen kannalta. Itse ainakin tarvitsen [i]jatkuvan[i] ohjelman, minulle ei riitä muutaman viikon tai kuukauden ryhmät.
Kannattaa ehdottomasti tulla GA-ryhmään, jos sellainen on paikkakunnallasi. Jos päätät mennä ryhmään, anna sille mahdollisuus.
On suositeltu, että kokeilee ryhmää ainakin 90 päivää. Siinä ajassa voit varmistua, onko GA sinun juttusi ja ehdit nähdä sen vaikutuksen elämässäsi.
Jos olet tulossa Kampin ryhmään, näemme siellä ! :sunglasses:

Kiitos gambler76, ehkä rohkaistuin syksyn aikana ryhmän messiin.