Nyt kun innostuin tänne kirjoittelemaan niin jatketaan samaan syssyyn… halusin vain avautua vähän noista säännöistä, mitä nyt asetin itselleni. Olen jo pitkään yrittänyt pitäytyä siinä säännössä, että viikolla en joisi mitään, mutta siinä tulee ongelmaksi se, että viikonloppuna pitää sitten vetää senkin edestä. Se viikon tipattomuus siis antaa mielestäni muka oikeutuksen siihen, että pe-su ei voi jättää mitään tilaisuutta käyttämättä.
Vähän sama juttu tipattomien kuukausien suhteen, mitä olen muutaman kerran pitänyt. Ennen ja jälkeen tipattoman tulee sitten vedettyä kahta kauheammin, kun “olen sen ansainnut”. Pitää yrittää saada se pään sisäinen viesti muutettua, etten näkisi kaikkea tilaisuutena humaltua, vaan voisin nauttia vaan ne pari juomaa hyvillä mielin ja jättää sitten sikseen.
Kaiken huipuksi asun maassa, missä humalahakuinen juominen ei ole normi. Sivistynyt pieni viinin tissuttelu kylläkin, mutta ryyppäämistä ei noin yleisesti harrasteta. Olen aina porukasta se eniten juova, kun puoliso tai kukaan kaveri ei juurikaan vedä perseitä, mikä on tietenkin melko noloa. Pitäisi siis olla hyvin helppoa toimia itsekin samalla tavalla enkä tiedä, miksi se perussuomalainen humalahakuinen juominen on niin syvälle juurtunut pääkoppaani. Myös tämän takia salajuominen ja tilaisuuden tullen yksin kotona ryyppääminen on ollut osa modus operandiani jo pitkään.
No mutta, jaanpa kanssanne nyt viime viikonlopun “saavutukseni”. Meillä oli lauantaina pari kaveria kylässä ja teimme heille cocktaileja. Menin välillä keittiöön hakemaan jotain naposteltavaa, ja siellähän oli pullot avoimina ja puoliso kavereiden kanssa olohuoneessa, eli olisi ollut täydellinen tilaisuus napata salashotti, mitä olisin normaalisti tietenkin tehnyt (varmaan useammankin kerran illan aikana). Tällä kertaa EN OTTANUT yhtään ylimääräistä. Oli vähän ihmeellistä katsella itseään ulkopuolelta, että näinkö helppoa se nyt sitten olikin vastustaa kiusausta. Olin päättänyt juoda illan aikana korkeintaan kolme juomaa, että selviän sunnuntaina rientoihin, ja siinä päätöksessä pysyin.
Koko viikonloppu meni samaa rataa - perjantaina otettiin puolison kanssa pari drinkkiä, joiden jälkeen istuin sohvalla katsomassa leffaa ja odottamassa kuumeisesti, että hän menisi käymään vessassa tai jossain että pääsisin käymään baarikaapilla nappaamassa lisää. Eihän se mokoma mihinkään mennyt, enkä saanut tilaisuutta. Jonkin ajan päästä aloin hyväksyä, että ei tässä nyt enää oteta lisää, mikä tuntui alkuun tylsältä. Pian sekin meni ohi ja oli helpottunut ja hyvä tunne, että en juonut enempää. Sunnuntainakin join vain yhden oluen päivällä ja yhden lasin viiniä illalla. Piti siinäkin käydä pieni pään sisäinen taistelu, etten hakenut lisää, mutta voitin sen taistelun. Eli viikonloppu pysyi tämän uuden rajoitukseni puitteissa 
Jaan tämän kanssanne siksi, kun en ole kenellekään irl näistä asioista puhunut, niin en voi kenellekään muulle kehua onnistumistani
Saapa nähdä tulenko tänne vuodattamaan kaiket päivät juttuja nyt kun hanat ovat auenneet - tuntuu niin hyvältä viimeinkin puhua/kirjoittaa näistä jollekin kun olen aina keskittynyt peittelemään ja kieltämään ongelmaa. Kiitos kun olette täällä