Hellou vaan kaikille. Aika ajoin palaan ketjuun kertomaan että hyvin on mennyt.
Ainut vaan että jostain on kummunnut roppa kaupalla ahdistusta ja stressiä. Tunnistan ettei Alkosta johdu.
Mut mulla oli viime syksy tosi raskas sairaalareissu jalan takia kun leikkasivat ja 2x sairaala reissua päihteiden takia kun tuli liian kovat vieroitusoireet.
Avohoitaja sanoi että se mun viimevuosi aiheuttaa nyt sen ahdistuksen kun asiat kunnossa ja pystyy asioita käsittelee. Näin uskon itsekkin sen menevän. Meinaan mulla todettiin viime vuonna masennus ihan ei miedoin sellainen vaan vaikea hoitoinen. Johon sain brintellix lääkityksen ja syön sitä 15mg ohjeella.
Mulla oli siinä kaiken keskellä “MUUTTO” siis pakko muutto edessä koska vanhassa päättyi vuokrasoppari talo yhtiössä tapahtuneen vesi vahingon vuoksi. Ja tuo tilanne aiheutti mulle stressin. En meinannut löytää uutta kotia kun hetkellisesti kaikki pienet yksiöt ja kaksiot oli haluttuja ja aina kun kävin jotain katsomassa olin tyyliin 4 tai jopa 7 katsoja. Jokainen tietää tuossa vaiheessa että ei tule asuntoa saamaan mullekkin sanoi että jos ei kukaan ota niin ilmoitan sulle. Ja se mahdollisuus ettei yksi 4 tai yksi 7 ottaisi asuntoa on AIKA kaukaa haettua että sen saisi juuri itse.
Ja muuton keskellä oli kipsi 8 viikkoa melkein jalassa joten siinä ei paljon pakkailla ja saati kanneta tavaraa.
Nyt tilanne stabiili pitää muistaa hengittää koska helmikuusta saakka uusi koti ja viihdy tässä rempattu asunto kaikin puolin mm uusittu kylpyhuone, olohuoneen lattiat , seinät maalattu ,uusittu keittiö kaapistot uunit ja jääkaappi. Siis todella viihtyisä asunto. Juuri sain pysyvän sopparin tehtyä. Ensin oli 3kk koe aika.
Mutta kun olen henkilö mikä stressaa ja ahdistuu mulla on tosiaan todettu ,paniikkihäiriö , traumaperäinen joku stressi häiriö yms. Että helppoa sen kaiken kanssa eläminen ei ole. Lääkitystä ei noihin ole löytynyt. Osastolla aina bentsot olleet koska nehän ne on mitkä auttaa pahoissa sairauksissa.
Säännöllisesti olen vieraillut myös osastolla ilman päihteitä. Kun lopulta ahdistus/masennus vienyt viimeisetkin voimat yhdistettynä pahaan unettomuuteen mistä kärsinyt ihan nuoresta saakka.
Mutta mistä olen ylpeä niin kaiken sen hullun myllyn ympärillä tänä herra pystyy olemaan raitis. Tottakait sain apua siitä kun olin ensin katkolla joulukuussa, ja tammikuussa olin 3vk+1vk kuntoutuksessa. Täällä ei siis ole pitkiä kuntoutus jaksoja ollenkaan.
Mutta kyllä tässä on iso remppa tehty elämisen suhteen , nyt olen aina hommannut kaupasta lisäksi B vitamiinia C vitamiinia plus sinkkiä poretabletteina otan tuon ruokien päälle aina lounaan jälkeen.
Se mikä huolestuttaa on se että työkykyistä ei näillä näkymin ole heti minusta tulossa. Työkkärikin ehdotti jo pysyvämmästä ratkaisusta eli työkyvyttömyys eläkkeestä. Itsellä on todellakin painavia syitä sitä varten kaikkea en kehtaa avata ehkä joskus.
Mutta jos miettii mistä olen päässyt näihin useisiin yli 1v useisiin 6kk useisiin 9kk ja pisin se yli 2.vuotta kestänyt raittius.
Kun olen lähtenyt sieltä että mulla on vain ollut kaksi kassia vaatteita ei mitään muuta. Ja tuo tilanne aiheutui päihteiden PAHASTA yliampuvasta käytöstä ensin oli Alkoa paljon hirveitä määriä pitkiä useiden kuukausienkin juomisia. Lopulta opin BENTSOILLA välttämään pahimmat olot joten juhlat eikun venyi vain sitten kirosin krapulassa viikkojen jälkeen että olisi pitänyt säästää kaikki lääkkeet usein oli jemmattu 50kpl diapameja 10mg tai 45kpl xanoreita tai 2mg rivatrillejä pahoille päiville.
Mutta toisin kävi. Minusta tuli jossain vaiheessa Alkon ja bentsojen väärin käyttäjä sitäkin kesti vuosia ennenkuin tajusin tilanteen vakavuuden.
Ja loppuun vielä sanon että monia erilaisia päihteitä on käytetty elämän varrella. Ja mistään en ole ylpeä , päinvastoin.
Mutta tämä kaikki on nimenomaan opettanut minua siksi mulla kestää aina pitkään ennenkuin on retkahtanut ja aina syy on ollut suuri elämään vaikuttava tragedia. Mm kaksi kertaa perheeni olen menettänyt kumpikaan ei toki päihteiden vuoksi eikä minkään VAKAVAN syyn vaan todella typerät syyt olleet kohdallani.
Mm perus arkea ei olla kestetty sen intohimoisen ja rakkauden täyttävän ensimmäisen 2-3v jälkeen. Kun on huomattu että se alkuhuuma ei kestäkkään loputtomiin niin molemmat minun pitkistä parisuhteista päätynyt ihan tuohon ja näistä ihan keskustelut kumppaneiden kanssa käyty jälkeenpäin , toinen sanoi jopa 6kk jälkeenpäin että ei olisi pitänyt erota. Toinen sanoi jälkeenpäin että olisi ollut korjattavissa toimittiin liian hätäisesti. Ja nämä suhteet olleet siis useiden vuosien ei mitään kk suhteita mulla ole ollut edes nuorempana.
Mutta niin sen mitä olen oppinut matkan varrella retkahduksista on todella paljon. Ja sitä aion käyttää OMANA voimavarana jatkossa jos paha paikka tulee. Mulle pahoja on ne unet kun tuntuu että krapula kun herää ja näitä ollut mm vielä 9kk raittiuden jälkeen.
Näen paljon aina käyttöunia niistä vanhoista tilanteista mitä on ihan eletty. Onko muilla ollut vastaavaa?. Nuo on mielestäni todella outoja ja mietin aina että kaikkeen ne aivot pystyvätkin.
Paras mennä se PÄIVÄ se HETKI kerrallaan eikä miettiä valmiiksi esim miten selviän uudesta vuodesta tai juhannuksesta yms.