Kodeiinia sisältävät yskänlääkkeet

Kuinkas nuo yskänlääkkeet jotka sisältävät kodeiinia,jos vetäsen semmosen pullon huiviin, onko sisällössä mitään terveydelle haitallista/vaarallista ainesosaa Jota pullontyhjentämällä tulisi liikaa ? Paratsetamoolia nää ainakaan tuskin sisältää ? :unamused:

Sisältävät sorbitolia runsaasti = järjetön ripuli. Noilla reseptittömien yskänlääkkeeiden sisältämällä kodeiinimäärillä voi vähän hillitä vierotusoireita mutta viihteeseen eivät oikein riitä; varsinkin kun ripuli ja viihde eivät oikein mahdu samaan lauseeseen.

no ei toi mustaparran yskänlääle sorbitolia sisäälä mut on siinäki jotain sokeria minkäpitäis vähän estää väärinkäyttöä…
mut tota resilaria ei voi juoda oaljaaltaan jos ei erottele tulee nääs koko päivän kestävä vessareissu… :smiley:
mut tota mustaparranyskänlääkettä voi kyl juoda noin vaan eikä sisällä ainaakaan mitään hengenvaarallista ainetta…
[Poistettu käytön suosittelua - Päihdelinkin toimitus]

Mustaparran yskänlääke sisältää oksetusjuurta, joka ainakin jollain “nauttijoilla” on saanut oksennuksen lentämään kaaressa jo yhden pullon jälkeen.

Ei pysyny mullakaan mustanparran yskis kun tunnin sisällä.sen jälkeen kunnon syöksy yrjö.kaikki perkeleet ne on koetettava.

Itse olen jonkun verran näitä kodeiinia sisältäviä yskänlääkkeitä vetänyt, silloin kun ei ollut respaa Panacodeihin/Ardinexeihin. Sorbitoli aiheuttaa sen, että paska lentää jossain määrin, mutta tuleepa vähän nesteitä poistettua samalla :smiley: Ei se niin kauheaa ripulointia ole, yksilöllisiä juttuja nää toki on. Käsittääkseni toleranssi kasvaa myös näihin sorbitoleihin sun muihin väärinkäyttöä estäviin aineisiin.

Mulla oli tapana vetäistä sellainen kodeiinikombo, että pullollinen tuota Mustaparran yskänlääkettä ja pullo Professorin yskänlääkettä (yht. 250mg kodeiinia). Proffassa on sorbitolia ja Mustaparrassa vissiin just tuota oksetusjuurta, mutta ihan hyvin pystyin näitä juomaan. Pahoinvointia noista ei tullut, kuin korkeintaan siinä vaiheessa kun ne piti juoda. Ainakin omasta mielestä aika hirveetä juoda pari pullollista yskänlääkettä minuutin sisään. Eroteltu kodeiinilitku tai vaikka raaka viina menee alas paljon helpommin.

mä tykkään yskän lääkkest se on niinko salmaria mut parempaa… :smiley:
niin voi joillekkin tehä jo toi pelkkä kodeiini sen oksennus refleksin… :frowning:
mut ei toi oksejuuri (mikä toi nimi nyt oli) ei se mun vattaa sekaisin pistänyt…
mut hyi vittu tota sorbitolia yäk…

Kunhan pystyy pitämään siosällä vähintään 30min sen yskälääkkeen, niin kerkiää imeytyy ainakin tyhjään vatsaan, sen jälkeen kun alkaa mukava lämmin aalotilu voi vapaasti laatata, sillon se tuntuukin mukavalta. :smiley:

Tuntuu toimivan Levplacia paremmin tuo. kaveri lopettu tupakanpolton ja ei paskonut kuukauteen. oiskohan pullo Resilaria auttanut paskomiseen? :open_mouth:

Joskus oon vetänyt kaks pulloa tuota Mustapartaa, ja ei mulle ole tullut siitä ripulia tai mitään. Kodeiini on vaikuttanut. Ei mulle muutenkaan tunnu kyllä mikään aiheuttavan vatsanväänteitä!

Somessa yskänläakkeet vaikuttivat erilailla eri päivinä. Vesipaska ei lennä juurikaan, jollei juo hirveitä määriä. Ja on vaikeaa olla juomatta kun sorbitoli aiheuttaa hirveän nesteentarpeen. Yrjö ei mulla ole suomessa lentänyt mistään. Mustapartaa en kokeillut.

Espanjassa sorbitoli on myös suosittu ainesosa. Täällä on vaan tuplamäärä kodeiinia ja läkettä (400 mg/pottu). Hyvin auttaa vierotuksiin, mutta varpusparvi irtoaa, kun vetäsee nestettä litrakaupalla.

Kiesus mitä kaikkea paskaa ihmiset on valmis vetämään refloihin. Ei tulisi ikinä mieleenkään juoda yskänlääkkeitä jostain tuopista. Olen ollut sentään 8 vuotta opioidi koukussa enkä ole koskaan turvautunut moiseen. [Poistettu hintatietoa. -Päihdelinkin toimitus] Lopettakaa pelleily älyvapaiden yskänlääkkeiden ja Panacodien kanssa.

VH

@viimeinen hidas

Puhe on nimenomaan reseptittömistä lääkkeistä. Helppu se on sano hyi ja yök, jos on vuosikausien IV herskan jälkeen pässyt vieroitusohjelmaan.

En itse vetäis herskaa tai mopoa missään muodossa, joten yök sairas tyyppi!

Edit: niin piti sanoa, että jokaisella ei ole kontakteja, joiden avulla saa mitä sontaa vaan. Nimittäin, miten itse luulet vetäväsi ränniin jotain puhdasta ainetta??? Kaikkea on jatkettu jossain välissä jollain apinanpaskalla ja sä rännäät. Yskänläkkeet on puhtaita teollisuuden tuotteita, jota ei ole kamelinulosteella jatkettu.

mietin vaan sitä et ihmiset jotka vetää kamaa niin miten jollain ei ole suhteita kenenkään myyjään…
itsel ei ole kyl koskaan ollut sitä ongelmaa etten kamaa sais vaik omast kaveri porukasta olen ainut joka vetää…

Elikkä olen mies, painan 93 kg ja tolee sen verran kodeiiniin että kerran kokeilin 2 panacodia 4 medipamin ja hatsin kanssa.

Ostin tossa noin tunti sitten mustaparran yskäneliksiiriiä ja joo ensimmäinen kulaus oli ihan jees mut sit kun aloin sitä ottamaan lisää nii hyi helvetti mikä maku… otin noin 80ml juissin kanssa eli noin 80mg. Huomasin ensimmäisiä vaikutuksia :smiley: 20 minuutin päästä ja tuli semmonen rentoutunut olo ja silmät painoi hiukan… mut siihe se sit jäiki ettei sen kummemmin noussut… olisin oottanut hiukan enemmän mut no oli hyvä kokeilla millane huume toi sitten on… onko vika sit että painan liikaa vai otinko liian vähän? Olisin kyllä oksentanut jos olisin ottanu kulauksen enemmän

Paras kodeiiniyskänlääke Codesan comp. (vain reseptillä) sisältää efedriiniä, mikä suurina annoksina aiheuttaa sydämentykytystä, verenpaineen nousua ja muutenkin epämiellyttävää oloa. Muissa kodeiiniyskänlääkkeissä (reseptivapaissa) ei taida olla mitään haitallista, paitsi sorbitolia, mutta sekään ei aiheuta ripulia vakavampia oireita.

Otitko sen yskänlääkkeen tyhjään vatsaan? Sillä on iso merkitys siihen, kuinka hyvin kodeiini humahtaa IMO. Ei se täydestä vatsasta imeydy niin nopeasti ja hyvin, että sen vaikutusta kunnolla tuntisi. Toki tuo painoasiakin yleensä jotakin vaikuttaa, mutta jollei toleja ole, niin ei sillä mitään hirveän suurta merkitystä pitäisi olla :confused: . Eipä siltä kodeiinilta tosin mitään suurempia oloja kannata odottaakaan, vaikka joillain se kyllä toimii paremmin, kuin kovemmat opparit :astonished: . Hyvin yksilöllistä siis tämäkin, kuinka hyvin tai huonosti kodeiini kenelläkin pärähtää. Kodeiinin vaikutusaika, siis se huumaava vaikutus myös kestää hyvin lyhyen aikaa, ts. se on se 1 humahdus ja se oli siinä. Kipua lievittävä vaikutus nyt kestää toki hieman pidempään. Mä itse kyllä pidän siitä kodeiinihumahduksesta, vaikka se onkin lyhytaikainen ilo, eikä todellakaan mikään voimakas euforia, kun vertaa tujumpiin jarruihin. Jotenkin se vain on sellainen mukavalla tavalla lämmittävä olo :confused: Tosin, jos mun opparitoleni ovat vähänkin päässeet nousemaan, niin eipä se kodeiini silloin mulle tee oikein muuta, kuin ns. normalisoi mun oloni.

Yskänlääkkeet ovat hyviä yskään, siis täysin pullon ohjeen mukaan annosteltuina. Jonkun Ressun vetämisen mä nyt ymmärrän niiden ihmisten kohdalla, jotka pitävät dexmin vaikutuksesta, dexmiä kun on kaiketi helpointa saada juuri siitä Resilarista. Erottelu siinä tosin kannattaa tehdä :wink: . Jos sitä kodeiinia mielii, niin silloin kannatta ihan vain mennä lääkäriin ja pyytää respa Panacodeihin/Ardinexeihin. Kyllä ne niitä kirjoittavat, kunhan ei vastaanotolla pamauta suoraan päin näköä, että haluaa kodeiinilääkkeitä juuri huumaustarkoitukseen :wink: . Helppoa ja laillista. Mä en ainakaan pahemmin nauttisi kodeiinin vaikutuksesta, jos pitäisi vain koko ajan istua pöntöllä ripuloimassa, joten en ymmärrä tuota kodeiiniyskänlääkkeiden kiskomista pullotolkulla :unamused: . Se kodeiinieuforia on kuitenkin niin mieto, että tyystin piloillehan se menee jossain kauheissa vatsanväänteissä :unamused: .

Täytyy näin omakohtaisesti kertoa, että on tullut pari kertaa koitettua päihtymistä kodeiini yskänlääkkestä. Nimenomaan siis mustaparrasta.

Kiersin kolme apteekkia ja kaikista se 1desin mustaparta (100mg kodeiinia). Ne kerralla helttaan ykkösellä isosta mukista, nenässä vessapaperia ja suuhun heti kourallinen mynthonia. Sitten vaan vanhan juopon sinnikkyydellä pidetään oksennusta maksimaalisen pitkään.

En ole kertaakaan onnistunut välttämään laattaamista, mutta kyllä ainakin minä pystyn pitämään sen alhaalla sen 20-25min ja kyllähän se 300mg kodeiinia humahtaa tyhjään mahaan otettuna juuri sen 1-2tuntia. Ei se vaan oo sen arvosta se oksentaminen, eli mieluummin haen sen kodeiinin lekurilta vaikka ardinexien muodossa jos kodeiinilla haluan päihtyä…

Ps. Nyt kun muistelen, niin en muuten ole koskaan saanut keneltäkään lekurilta kieltävää vastausta jos olen arttuja tai codeja ruinannut syystä tai toisesta. Eli omankokemuksen mukaan niitä määrätään kuin karkkia jos osaa hiemankaan itseään ilmaista oikein…

Edit: Itseasiassa mun mielestä jos on valmis juomaan oksetusjuuri/sorbitoli-litkuja ja oksentaan/paskantaan holtittomasti, niin silloin myös pitäisi olla valmis menemään lekuriin ruinaamaan niitä ryynejäkin…

meilläpäin on mustapartaan joku “toiminta katkos” taidankin hakea prfoffaa ku pääsee yliopistonapteekkiin.

Juuri näin. Lääkärit kirjoittavat aivan mukisematta Panacodia, jos esim. menee valittelemaan selkäsärkyään, johon ei perus-Burana tunnu auttavan. Ei sitä Panacod-/Ardinex-respaa tarvitse välttämättä edes omatoimisesti pyytää, kun se on jo kirjoitettu, ja sitten seuraava potilas :laughing: . Monet muut PKV-lääkkeet saattavat olla hyvinkin tiukasti kiven alla, mutta nuo kodeiinia sisältävät kipulääkkeet eivät sitä todellakaan ole, ainakaan omakohtaisen kokemukseni perusteella. No niin, nyt ne lekurit/joku vitun Valvira lukevat tätä ja kohta kukaan ei enää saa kodeiinia sisältäviä kipulääkkeitä, mikäli vaikuttaa hiemankin epäilyttävältä, ts. ei ole mikään 60+ täti-ihminen :laughing: .

Vaatiihan se toki oman vaivansa varata aika lääkärille ja mennä sinne vastaanotolle höpisemään. Äkkiseltään on helpompi vain kävellä lähimpään apteekkiin hakemaan yskänlääkettä, mutta en mä ainakaan tahdo “nauttia” kodeiinioloistani jompikumpi pää vessanpytyssä :unamused: .