Olen muuttanut maahan, jossa saa todella styrkkaa kodeiinia ilman respaa. Tottakai sitä tuli heti koukutettua itsensä.
Olen pari kertaa virottautunut tästä skeidasta, mutta jotenkin se on jäänyt “päälle”. En pysty asioimaan muuta kuin puhelimitse tms, sillä kuristava paniikki odottaa jatkuvasti kulman takana.
Olisko jotai vinkkejä, millä tuota saisi korvailtua laillisesti? Olen ihan kusessa tämän kanssa. Tai tietäisittekö miten skeidaa saisi loivennettua tms. Tässä maassa kielitaitoni on surkea, enkä pärjäisi lekurilla sellittäen.
Käyn mm. kurssia työllistymistä varten, enkä pysty ajattelemaan tunnille menoa ilman 400 mg tuota paskaa…
Kodeiinista miedompaa opiaattia ei taida oikein olla, että voisi ikäänkuin korvaushoitoa itselleen järjestää. Jos ei sitten jotain bentsoja tai tramadolia oloa helpottamaan.
Jos oot aikaisemminkin lopettanut, niin pikku hiljaa annosta pienentämällähän se toimii eikös? Paljonko sulla menee kodeiinia päivässä? Jos oon oikeen käsittänyt niin kodeiinissahan on se maksimiannos, jonka jälkeen ei enää vaikuta. On siis sama, syökö 450mg kerta-annoksen vai 900mg.
Edit: Ja vielä lisäystä…
Jos sellaisessa maassa asustelet, että styrkkaa kodea saa vapaasti apteekista, niin saisko sieltä sitten noita bentsoja tai tramadolia kans? Niistä nyt varmaan jotain apua olisi vieroittautumisen aikana.
Kyllä sä tuosta kodeiinista eroon pääset tälläkin kertaa. Suht mieto opiaattihan tuo on, mutta tiedän kuin pahan koukun se silti saa aikaan. Itse vedin päivittäin juuri ton about 400mg puolen vuoden ajan ja lopetin osastolla kertaheitolla sen. Ekat neljä päivää sai kärsiä viekkareista, mutta sitten helpotti suht nopeasti. Omasta mielestäni ne oli kuitenkin ihan kestettävissä, eikä millään niin pahat kuin kovempien opiaattien kohdalla. Mut toki tämä on vain oma kokemukseni. En tiedä, kuin pitkään sulla on käyttö jatkunut ja millaisilla annoksilla?
Kai tätä nyt saa palstan sääntöjä rikkomatta kysyä, eli mikä maa tässä on kyseessä? Ja mikä on todella styrkkaa kodeiinia? Siis onko ne jotain 60mg pelkkää kodeiinia sisältäviä reseptivapaita tabletteja, vai mikä niistä tekee Suomen Panacodeja/Arttuja äkäisempiä?
Okei, niissä oli pelkkää kodeiinia. Noita 12mg kodeiinia sisältäviä valmisteita löytyy ihan monista muistakin maista reseptivapaina, esimerkkinä Iso-Britannia, mutta niissä on sitten parasetamolia tai ibuprofeenia mukana. Tallinnassa on 8mg kodea ja 500mg ibuprofeenia sisältäviä Co-Codamol-valmisteita. Tiedättekö muuten, onko Virossa näitä Suomen Panacodeja/Ardinexeja vastaavia valmisteita reseptilääkkeinä? Itsellä ois tarkoitus Tallinnassa lähteä pyörähtämään…
Jos selität tilanteen tohtorille, ja varsinkin jos keksit HYVÄN syyn miks sulle aloitettiin se, niin se kyllä määrää ja alentaa annostusta vähittäin. Eipä sitä mitään korvausohjelmia ko. aineelle oo.
Mulla meni reilun puolen vuoden ajan noita Arttuja noin 100kpl/viikko jonka jälkeen lopetin seinään (Oli parin viikon loma). Viikon ajan mm. oksentelua, jatkuvaa ripulia, kylmää hikeä, panikointia ja alkuperäinen kipu potenssiin 5. Kokemus oli erittäin epämiellyttävä mutta ei silti läheskään yhtä paha kuin mitä täältä luetun perusteella kuvittelin. Sittemmin en ole syönyt enempää kuin yhden paketin putkeen, sen jälkeen taukoa.
Tuli vielä tällästä mieleen… Elikkäs, jos tulee siellä Espanjassa käytyä joskus vaikka lomamatkalla, niin saakohan lääkkeitä tuoda matkatavaroiden mukana Suomeen omaan käyttöön? Oletetaan että löytyy resepti esim Panacodeihin, jolla todistaa että käyttää kodeiinia sisältäviä lääkärin määräämiä lääkkeitä.
Mä oon ainakin vierottautun 6 artust eli siitä 330mg:st kodeiinia just pudottamalla annosta. Ei se montaa päivää se huono olo kestä. Pudottaa annosta sen kuudenneksen ja pitää siinä sen 3-4vkoa ja sit taas sama juttu. Sit ku lopettaa kokonaan jostain 15-30mg:st ni mul ainakii oli n. viikon maha sekasin ja oksetti ja 3pv oli tosi huono olo ja välil laattas sekä sit nuo kivut mut ei ne must oo niin pahoja ku mones muus opparis ja mä ainakii koko viikon liikuin kaupungillakin vaik olo oli lieväst sanottuna tosi kehno ku pelkäs et laattaa julkisil paikoil… Mut eiks sieltä tosiaa ilman respaa saa kuten täälläkin?!? Joten tsemppiä pudotuksee, kyl se siit menee varmast…
Espanjassa olen joo. 400 mg:n yskänlääkepottuja saa ja maha kestää hyvin sorbitolia, ellen juo litrakaupalla nestettä.
Olen hieman saanut hellitettyä: pullo päivässä on ihan ok ja yö menee nukkuessa.
Sain lääkäriltä Rivatrilrespan ja tietty se vie vikkareista pahimman terän, muttei kokonaan korvaa.
Kiitos vihjeistä! Tällaista se on, kun on totuttanut itsensä jatkuvaan käyttöön. Nuppi vaatii jatkuvasti jotakin, muuten on aivan tyhjänahdistava olla.
heh, luulee käyttäneensä joku 300mg kodeiinia päivässä ja onkin alle 200mg. Ei pahalla, mut vähän huvittavaa.
Tosin itse luulin jossain vaiheessa ottaneeni 60mg kontteja päivässä, kunnes 4. päivän kohdalla huomasin, et apteekissa olikin käytössä uusi respa, jossa oli 10mg konttien sijaan 20mg kontteja. Tuli sit vähän kiire tiputtaa alas, et pärjäs seuraavaan hakukertaan.
Pähkäilin vaa kirjottaes et ku saa ajatust kii et paljo 6*30 on… Kyl ne lääkkeet jotka on nyt käytös muistaa määrät tasan tarkkaa ja paljon muuta mut ku tuostaki on aikaa vuosikaudet ni jaksa enää millejä muistaa; vain määrät… Sitä paitsi tuon lääkkeen hylänny päältä toista vuotta sit ku ei sil mitään tee… Ku on päivät koulus ja aivot käytös ni iltasin ei tahdo helpotkaa päässälaskut sujua…