Klotriptyl kokemuksia bentsoviekkareihin?

Lääkäri määräsi “vääntämisen” jälkeen klotriptylin koska mulla vedetty 1kk:n sisällä bentsot 5 mg:n. Aloitus oli 60mg diapam. Onko apua rauhattomuuteen/ tuskaisuuteen? Vai onko vain nukahtamiseen ja lihas-spasmeihin?Olisiko pitänyt suostua hänen ehdottamaan 10mg Zyprexaan? ( Olantsapiini) Annos tulee olemaan KLOTRIPTYL tabletti, kalvopäällysteinen 10,8/10 mg, ( amitriptyl, Klooridiatsepoksidi) . Lisäksi on ADHD mihin hoitolaitos ei ota kantaa tässä vaiheessa. Ja välillä pamahtaa mania päälle. Ehdotin siihen lamictalia mutta ei . Kuulemma vaarallisia sivuvaikutuksia. Tässä on niin raju tausta että en oikein usko . Mutta. Tällä mennään: 5mg cipralex. 5mg diapam ( voisi lopettaa oikeastaan jo “seinään”) ja nyt tuo klotriptyl plus 25mg ketipinor. Ketipinorin tilalle olisi tullut olantsapiini. Mutta addikti minä kai halusi tuon klotriptylin kun pitää sisällään hieman bentsodiatsepiineja. Älkää koskaan aloittako SÄÄNNÖLLISTÄ BENTSOJEN SYÖNTIÄ! Takana 18 vuotta…huumeista kaikki. aasta -ööhön. Pahin ollut alkoholi. Ja tutkarit. Mutta bentsoista irrottautuminen pahempiaa kuin kovista opiaateista. Ne meni ohi kolmessa viikossa. Vaikka oli todella paskana. Ripulit ja kylmä kuumat .

^ Ei mulla mitään kokemusta ole Klotriptylin käytöstä benzovieroituksessa, mutta äkkiseltään mutuilisin, että tuo amitriptyliini saattaisi lähinnä pahentaa vieroitusoiretuskia. Yksilöllistä toki tuokin. Klotriptyl olisi IMO ehkä parempi roipe benzotolettomalle masispotilaalle, joka tarvitsee pienen annoksen rauhoittavaa/unettavaa lääkettä mielipidelääkkeensä ohelle, ei niinkään sopiva kunnon HC-benzottelusta vieroittautumiseen :confused: . Mä ottaisin tuossa tilanteessa pelkän klooridiatsepoksidin siihen loppurutistukseen avuksi, mutta ymmärrän toki, ettei siellä laitoksessa niin vain sanella lekurille, että tahdon tätä ja tuota lääkettä. Ihan yhtälailla tosin sen loppurutistuksen voisi vääntää tiputtamalla diatsepaamiannosta vielä tuosta 5 mg:stäkin alemmas, jollei vielä kykene seinään katkaisemaan. Saahan sitä femman Pamia murusteltua vaikka kuinka pieneksi.

Hurja tahti sulla kyllä on tuossa tiputuksessa ollut :open_mouth: . En yhtään ihmettele, jos olo on karsea. Eipä tuossa tilanteessa taida mitään sellaista lääkettä olla, joka kovin hyvin oloa helpottaisi. Joistakin roippeista saattaa saada hieman apua ja aika se vain on, mikä lopulta sen työn tekee. Sitä todennäköisesti vain kuluu todella pitkään :frowning: . Kovasti tsemppiä.

Neuroleptejä en suosittelisi, ellei psykoottista oirehdintaa ole, tai jolleivat unettomuus, tuskaisuus jne. oireet ole niin pahoja, että psykoosi alkaa niiden vuoksi tunkea jalkaansa oven väliin, mutta mä nyt olenkin tällainen neuroleptien vastustaja :mrgreen: . Voi siitä Zyprexasta apuakin olla pahimpien olojen turruttamiseksi, mutta sitäkin mielellään mahdollisimman lyhyt kuuri, koska lepteihin jää ihan yhtälailla (fysiologiseen) koukkuun, kuin benzoihinkin, vaikkei niitä kukaan himoonsa/päihtymystarkoitukseen yleensä vetelekään.