Vinkkaa hyvistä kirjoista, jotka liittyvät alkoholismiin tai ovat auttaneet sinua muuten lopettamisessasi.
de Mello, Anthony: Havahtuminen like.fi/kirjat/havahtuminen
Oli merkittävä teos aikoinaan omalle raitistumiselleni. Löytyy usein tarjouskoreista, tälläkin hetkellä Suomalaisen kirjakaupan (suomalainen.com) 3 kirjaa/12 euroa -tarjouksessa.
Kirkpatrick, Jean: Täyskäännös
Toinen “raamattu”, jonka olen lukenut moneen kertaan. Vaikea löytää kirjakaupoista/kallis, kannattaa hankkia suoraan Naistenkartanosta (naistenkartano.com/kauppa)
Toi Havahtuminen on mun elämän ehkä tärkein kirja. Luin sen tärkeässä kohdassa, joskus toistakymmentä vuotta sitten. Yksinkertainen ja suora sanoma. Kolahti.
Hyviä kirjoja, molemmat lukenut. Tarkistin ja löytyy myös esim Kirkes-kirjastoista ja Helmet. Kaikkea ei välttämäti tarvii ostaa vaikka halvallahan näyttäis saavan.
Mulle tärkeitä kirjoja alkoholismista toipumiseni kannalta ovat olleet ainakin
Neil Kessel ja Henry Walton: Alkoholismi
Nimettömät alkoholistit
12 askelta ja 12 perinnettä
Antti Heikkilä: Riippuvuus - Valheiden verkko
Antti Tuomainen: Tappaja, toivoakseni
Lilli Loiri-Seppä: Selviämistarinoita
Juhani Seppänen: Selvästi juovuksissa
Nan Robertson: Alkoholismista voi toipua
Joan Mathews Larson: Raittiiksi seitsemässä viikossa
Raimo O. Kojo: Eroon viinasta
Sakari Räsänen: Toipuminen
Pertti Purhonen: Purtsin stoori
Virpi Miettinen: Satakielet pähkinäpuussa
Jos englanti sujuu, monia kirjoja löytää englanninkielisenä Amazonista Kindle-versiona joskus hyvinkin edullisesti. Lukea voi myös älypuhelimella tai tietokoneella, sitä virallista Kindle-laitetta ei ole pakko hankkia. Maksu tapahtuu luottokortilla, veikkaisin myös Visa Elektronin toimivan.
Itse luen todella paljon e-kirjoja nykyään ja harkitsen ihan sen Kindlekoneen ostamista. Tuppaa nimittäin puhelimen akku loppumaan yllättäen tylsinä päivinä