Luin juuri kirjan Lähimmäinen Ongelmana (Bill Klatte - Kate Thompson). Opas irrottautumiseen rakkaudella, suosittelen.
Takakansi sanoo:
Useimmilla meistä on elämässämme joku, josta välitämme, mutta jota on todella vaikea rakastaa: alkoholiongelmaisnen puoliso tai sisarus, huolia tai pelkoja aiheuttava äiti tai isä, aikuinen lapsi, joka tuntuu tekevän samat virheet uudelleen ja uudelleen tai elämänhallinnan menettänyt ystävä. Haluaisit päästä eroon läheisesi aiheuttamista ongelmista, mutta et haluaisi hylätä häntä.
Tuo Janouchin kirja on hyvä!
paitsi että siinä on juuri se ongelma, joka yleensäkin tämän asian ympärillä vallitsee; siitä löytyy kohtia, jotka on huonomin kuin omassa elämässä ja sitä voi lukea pyörittelemällä päätään “huh, miten joku voi elää noin, onneksi meillä ei ole tuommoista”
Mä olen aikoinaan lukenu Martti Paloheimon kirjan Suomalaisen lapsuuden haavat, kuinka sinua kohdeltiin? juuri tuolla ulkoa katsovalla ja “onneksi tää ei koske minua” ajatuksella ja nyt 10-15 vuotta myöhemmin se on kirja mun sielunelämästä, kirja johon vetoan, kun haluan mielipiteeni tueksi vedota johonkin viisaampaan ja oppineempaan tahoon ja on ihan minun tunne-elämästäni kirjoitettu.