Kipupoli

Moi! Hyvää päivää vaan kaikille. Olen itse menossa kipupolille päivittämään tilannettani, koska nykyinen lääkitys on riittämätön (oxynorm 20mg) x1 vuorokaudessa. Omalääkäri ei ala annosta nostamaan vaikkakin aikaisemmin on ollut paljon isommat annokset käytössä nykyinen lääke auttaa kylläkin hyvin 2-5 tuntia, mutta minun hermokivut ovat ympärivuorokautisia. :unamused: Olisiko muilla kokemuksia kipupolilla käyntiin? aikaisemmin meni 2x20mg oxycontin, sekä 10mg oxycontin ei kuitenkaan samaan aikaan. Tuntuis noin maalaisjärjellä ettei tuosta olisi haittaa vaik menisi 2-3 kertaa vuorokausi, ja totean nyt heti että en ole hakemassa mitään vinkkejä miten lääkitystä nostetaan vaan asiallisia kommenteja kiitos!

Tästä ei ole apua kysyjälle mutta olen itsekkin menossa kipupolille, viikko lähetteen jälkeen kysyin spostilla niin lähetteeni ei ole vielä saapunut no sehän on kirjoitettu 5km päässä itse kipupolista. Polilla lääkäri kuulemma joka perjantai käy läpi lähetteet ja sitten saapumisjärjestyksessä annetaan aikoja, jono on reilun kuukauden mittainen. Kun alku on tämmöinen niin en tohdi toivoa isoja siittä kun ehkä ensivuonna pääsen polille, on todennäköistä että olen päättänyt päiväni ennen tuota. Ainoa asia joka on varmaa on se etten kestä noin kauaa, Lyrikaa 300mg ja kolme Tramal Depottia 100mg joista kaksi pureskelin ei riitä kipuihin joten boostaan komeutta juomalla kaljaa. Toleranssit ei taida olla vielä korkealla kun tätä on jatkunut vasta reilu 2kk. Maanantaina aika terveyskeskukseen josta vapisevin käsin apteekkiin hakemaan kaikki mitä saan, tietenki tilaan heti lähtiessa uuden ajan ja meillä jono noin 2-3 viikkoa. Vaasa on hieno kaupunki ja pitävät hyvää huolta kipeistä eläkeläisistä, sori tämä purkaus mutta mitta on täynnä.

Yllättävän paljon täällä näitä hermokipuisia jotka käyttää vahvinpia kipulääkkeitä… :open_mouth:

Moi! vaan ja yritä jaksaa( Suomi on euroopan takapajusin maa kivunhoidossa) itse kans työkyvyyttömyys eläkkeellä ollut jo usean vuoden. Kyllä on naurettavaa hommaa,että omalääkäri ei voi annostusta nostaa pitää tuhlata yhteiskunnan varoja tehdä asiat mahdollisimman vaikeimman kautta. Eihän nyt yksi 20mg normi voi auttaa 24h :imp: olen myös humannut että moni terveyskeskuslääkäri tietää lääkkeistä vähemmän mitä itse :smiley: hoitajista puhumattakaan :unamused: itselläni s1 hermojuuri ahtauma (pinne) selässä ei ole kivutontapäivää :imp: Suomi on niin kyttäyksen ja valvomisen,rajoituksien tyysija :smiling_imp: ikää minulla on kohta 50v ja työelämään ei mitään paluuta. Toivotan voimia ja pitäkää pintanne noitten lääkäreiden kanssa,samanlaisia kaduntallaajia nekin on eikä mitään ylijumalia joitatarviirukoilla :smiling_imp: kova kovaa vastaan! T:Oloneuvos

Kannattaako tuonne kipupolille mennä ?

Sitä ehdotettiin leikkauksen jälkeen (“mene sinne puhumaan”) jolloin en ymmärtänyt että sieltä voi saada lääkkeitäkin, tuo puhuminen kun ei 40+ -v hämäläiselle vahvimpia aloja ole, etenkin kun on muut fobiat jne päällä.

Nyt pudottavat terveyskeskuksessa tramalia ja unilääkkeitä “huvikseen” konsultoimatta, lisäksi kaksi reseptiä jotka olen uusintalaatikkoon palauttanut (tuttava mukana) hävisivät sen tien ja käyttäytyminen muuttui tuossa kesällä. Niinpä kaivoin lakipykäliä ja sain tulosteet joissa luki että “oletetaan että väärentää lääkkeitä” kun eivät itse ole kerran saaneet niitä unilääkereseptejä (siinä oli muuten kaikki mitä syön, virallisesti ja epävirallisesti).

Olen jo harkinnut hampun kasvattamista, kesällä sain 2x hatsit (joskus 20v sitten viimeksi) ja oli todella apua. Mutta pitää kai käydä seulat yms. läpi ennen kuin kokeilen muita lääkkeitä ?

Eli terveyskeskuksessa tehdään miten huvittaa, ei mitään jatkuvaa vaan aina 1kk välein hakemaan “minkä lääkäri sattuu miettimään tarpeelliseksi” ja loput päivät makoilen kotona. Tietysti joku mielialalääke voisi olla hyvä… Lyhyesti (lopulta): onko kenellekään ollut mitään hyötyä kipupolista, lähetteen kai saisin kun sitä tarjottiinkin jo joskus - en vain ymmärtänyt mistä on kyse kun en ole väärinkäyttäjä enkä terveydenhuollon ammattilainen.

Myöskin tuon merkinnän “väärentää lääkkeitä” haluaisin oikaista, kohdellaan terveydenhuollossa kuin spitaalista - jos nyt saan säästettyä sen verran lääkkeitä jostakin että pystyn kaupunkiin asti (5km) menemään bussilla/taksilla. Rahaa on jäljellä kun ei näköjään tarvitsekaan taloa ostaa kun ei pysty töissä käymään… Ehkä joku käynti jossakin espanjassa ja sieltä kasa laattaa+matkan varrelta pyssy, reikä päähän jos ei tullista läpi pääse :frowning:

PS. kannattaa mennä kipupolille ja yritä oikaista menneet väärät tiedot :unamused: jokaisen ihmisen on saatava asianmukaista kivunhoitoa taustoihin katsomatta. Näin ainakin pitäisi olla :slight_smile: mutta Suomessahan on kaikki mahdollista :imp: jos lääkärillä sattuu olemaan huonopäivä niin potilas kärsii :smiling_imp: kaveria ei jätetä periaatteela eteenpäin vaan ja pysy lujana :smiley: potilaalla on myös oikeuksia vaikka väliin tuntuu ettei ole , laki on olemassa :mrgreen: T: Oloneuvos

Täysin paikkakunnasta riippuva. Itse olen käynyt aikoinaan Oulussa kipupolilla, jossa hommat hoituivat mutkattomasti ja sain apua. Sitten kun palasin synnyinseudulleni ja jouduin täällä käymään kipupolilla, tulos oli mitä “mielenkiintoisin”. Kivut eivät kuulemma olleet sellaisia, että olisi tarvinnut lääkitystä korjata, vaikka Oxynormitkaan eivät auttaneet enää. Jos siis EPSHP:n alueella kansa meinaa kipupolille mennä minkään muun, kuin syövän vuoksi, niin pyytäkää lähete melkein mihin tahansa muualle, täällä ei apua saa.