Kiitos
Lempeä Kettu, Mummeli, Belle 123 ja muut kannustaneet plinkkiläiset!
Olen nyt täällä Ex, koska haluan, että alkoholin vähentämisprojektini on minun oma juttuni, en ota enää riskiä, että kenenkään paha olo latistaa minun tahtiani, jatkan tästä omin nokkineni.
77 pv sitten aloitin tipattoman ensimmäistä kertaa kymmeneen vuoteen. Viimeisten neljän vuoden ajan olin siihen mennessä tyhjentänyt 8, 9 tai 14 annosta alkoholia illassa, joka ilta. Tähän päivään mennessä olen ollut kokonaan ilman alkoholia 75 vuorokautta. Yhtenä päivänä otin 8 annosta, toisena 6.
Tavoitteeni oli saada veriarvot ja -paineet kuntoon. Aloitin samalla ruokailutottumusten muutoksen ja mielialalääkityksen purun. Koholla olleet verenpaineet ja -sokerit normalisoituivat reilussa kuukaudessa. Täällä toisaalla kävi vastikään ilmi, että itselläni verraten lievästi kohonneet maksa-arvotkin voivat korjaantua normaaleiksi kolmessa kuukaudessa, eli oletan, että olen saavuttanut senkin tavoitteeni.
Olen kaiken aikaa plinkissä korostanut, että en ole tehnyt, enkä tee, lopettamispäätöstä.
Jos jonkun mielestä ”epäonnistumiseni” (8+6 annosta 77 päivässä) on seinälle maalaamisen arvoinen surkea saavutus, niin totisesti tulin väärään paikkaan keskustelemaan alkoholin vähentämisestä.
Ja suosittelen kaikkia uusia ottamaan huomioon, että kaikkialla, missä on ihmisiä, on myös niitä, jotka eivät aina silitä myötäkarvaan. Varovainen avoimuuden kanssa täällä kannattaa olla, jos asia on herkkä.
Hyvää jatkoa kaikille keskustelijoille!