Täräytettiin perkele tuo minun ketju kiville niin että meri kuohahti.
Finnair antoi ymmärtää että eivät keskustele tulevista matkoista ja matkalipusta muuten kuin kalliilla puhelinlinjalla (jolle on soita).
Olin kirjoittanut myönteisen jutun vehnänen-hedelmät-suklaakuorrutus -karkeista joita aion tehdä tuliaisiksi vierailulle, mutta tumpeloin ja juttu karkasi bittien taivaaseen.
Surun aiheita on edelleen päihdeperheiden lasten kohtalo. Tulin tänään ohimennen todistaneeksi, kun nuorehko isä ja äiti ottivat ihan tosissaan yhteen Toisella Linjalla, Hakiksen metrosisäänkäynnin edustalla. Ärräpäät ja veet lentelivät ja meininki oli sen näköistä ja kuuloista että kohta heiluvat nyrkit tai ainakin irtaimisto alkaa lennellä.
Paha vaan, kun tässä perheidyllissä oli mukana kaksi pientä lapsosta; yksi isän työntämissä rattaissa ja toinen, pari vuotta ehkä vanhempi taapero, hiljaisena ja säälittävän näköisenä seisoen raivoavien isän ja äidin välissä.
Miksi helvetissä päihdeongelmaiset ihmiset tehtailee mukuloita ennenkuin osaavat hoitaa oman itsensä kuntoon niin että kykenevät olemaan edes vanhempia !
Ja samanaikaisesti jotkut ihanat ihmiset jotka sopisivat vanhemmiksi todella hyvin, kärsivät lapsettomuudesta.
PS. Pahoittelen että ketjusi meni lukkoon, mutta Toimituksen ratkaisu oli minusta ihan oikea. Olisin kernaasti jutellut mukavia sinun kanssasi, mutta niiden muiden kanssa en.
Kirjoitinkin tuosta viime kuun puolivälissä:
“Tarve hankkia lapsia huonoihin olosuhteisiin on todella harmillinen. Kyseessä on vietti ja asianomaiset raivostuvat jos heidän motiiveja kysyy.”
Vastasit:
“Kuulostaa kieltämättä hieman omituiselta, jos tentit ihan pokkana vanhemmilta miksi he ovat hankkineet lapsia.”
Minusta toimituksen ratkaisu oli ihan väärä. Lupaavasti alkaa meillä tämä uusi ketju… Riidellä ei saisi…
^ Kivasti oli oikea ratkaisu laittaa liks lukkoon ketju jossa vaan ilkeyksiä huudeltiin. Ja ehkä eräitä tyydyttää se, että he saivat sentään viimeisen sanan. Siis ennen Toimitusta, köh köh.
Voithan Ensio aloittaa Negatiivisuuketju nro 2:n, jos haluat. Ai niin mutta tämähän se on?
Mutta joo, en mä olisi uskaltanut mennä siltä tappelu-pariskunnalta kysymään ihan henkilökohtaisesti, että miksi te olette hankkineet nämä muksut. Olisikohan pitänyt.
Ehkä se tosiaan olisi ollut omituista käytöstä eikä siitä olisi seurannut mitään hyvää. Siinä oli tunteet niin pinnassa että olisin saattanut saada pahimmassa tapauksessa itse turpaan, ja perheen elämää se ei olisi auttanut.
Siksi tulinkin sitten murehtimaan asiaa anonyymille foorumille enempi yleisluontoisesti. Kysymyksenihän oli monikossa, eikä vain tuolle yhdelle pariskunnalle suunnattu.
^Onea oli teko, ei siitä pääse mihinkään. Laittaa nyt ketju lukkoon kun yritin selvittää että mitenkä toimitaan kun olisi kiinnostavaa kysyttävää mutta kysyminen saattaa johtaa vänkäämisiin ja vaikka mihin (eli voiko sitä keskustella sellaisen kanssa jota joku toinen pitää provona)…
Ei kukko käskien laula, eikä tämä ole Neg…2. Sitäpaitsi minulla on Nipotusketju jo ennestään (v.2008), sen jos kaivaisi syvältä kellarikaivosholvistaan. Kauankos meillä nokassa tuhisis jysäyttää sekin porukalla tilttiin.
Tyhmyyrestä minä vielä uhallakin julkituon seuraavaa, sanokoot kuka mitä sanoo: “Parempi olla hiljaa ja tyhmäksi epäilty kuin puhua ja olla tyhmäksi havaittu.” Että näin…
Minusta on ihan jees olla tyhmäksi havaittu. Antaahan se samalla teille muille tilaisuuden tuntea itsenne älykkäämmiksi. Ei loputtomasta vaikenemisestakaan mitään hyvää seuraa. Se vaikenee joka pelkää.
Jatkuva vaikeneminen voi olla jopa traumatisoivaa.
Mutta: kaikkiin askarruttaviin asioihin ei ehkä kannata kysyä neuvoa muilta, vaan jotkut asiat kannattaa miettiä ihan itse ja muodostaa niistä mielipide omaehtoisesti.
Joo kukkokaan ei laula käskien, ja siksi meidänkään ei kannata käskeä toisiamme vaan voimme vain ehdotella. Tai pyydellä.
Ai sinulla oli Nipotusketju 2008? Ja minulla oli “Ohuesti harmittaa tänään” ketju vuonna 2012.
Et sinä oikeesti ole tyhmä. ÄO 115 on jo aika kova sana. Vain joka kuudes on viisaampi, ne viisi ovat tyhmempiä. Voit mennä vaikka rautatieasemalle ja alkaa osoitella ihmisiä sormella: “tyhmä, tyhmä, tyhmä, tyhmä, tyhmä, viisas, tyhmä, tyhmä, tyhmä, …”. Tosin ihmiset saattavat alkaa ihmetellä sinun touhua, tyyliin että mitä tuo kaikkia vuorollaan sormella osoittelee, tyhmäkö tuo on
Pääsiäinen on tuloillaan. Eläkä sitten sohella ja tohella sen luutasi kanssa. En mielellään soisi että toreilla ja marketeissa ja ihan työmaaruokaloissakin leviäisi kulovalkean tavoin uusi sanonta: “Lähti kuin luuta Millan lapasesta.”
Non nih, ja just kun suunnittelin tuota ylläolevaa varoitusta niin tuli uutinen että tyhjä ratikka lähti kuskin lapasesta Jätkäsaaressa. Se kulki puoli kilometriä omatoimisesti. Kuski oli mennyt ulos ja ratikka oli lähtenyt ja jättänyt sen kuskin kun yhen knallin kalliolle.
Kiitos! Hyvä idea. Tämä toiminta tulee olemaan osa vaalikampanjaani kuntavaaleissa 2016 ja ties vaikka muissakin vaaleissa sen jälkeen.
Voin myös luvata ajaa siivoojien eli pienituloisen ja väheksytyn ammattiryhmän asiaa luutani kanssa. Nykyaikainen noita lentää pölynimurilla, ellei peräti lattianhoitokoneella.
Toisessa ketjussa tiedettiin (tai ainakin epäiltiin, joka on näissä kansantuomioistuimissa ihan sama) että olet/olisit basisti. Kuis nyt? Kuulemmeko jo kaukaisen kumun ja jyrinän? Onko se palstaa lähestyvä basistivitsien vyöry?
Tässä on tosijuttu. Yksi luki lehdestä kysymyksiä kysymyspalstalta ja meitä oli raati yrittämässä toimittaa vastauksia. Kysyttiin kuka on keksinyt Hurriganes-bandin nimen. Tokaisin besserwisserinä että siinä on kirjoitusvirhe (no, tarkalleen ottaen siinä on kirjoitusvirhe vain jos oli tarkoitus että nimi esittää pyörremyrskyä, hurrikaania…). Raadissa oli mukana eräs harrastelijabandin basisti. Hän päätteli että kun kerran on kirjoitusvirhe niin nimenkeksijän täytyy olla Hurrganesin basisti. Noh, väärin meni sillä kertaa, nimenkeksijä olikin rumpali, mutta eikös yritys ollutkin looginen ja hyvä?
Vastaisuudessa kirjoitan kaikki tekohauskat juttuni sinne. Tänne kirjoitan enää virkamiesten tunnetuksi tekemää ja suosimaa kapulakieltä. Tervetuloa blokiani lukemaan te jotka jutuistani olette tykänneet. Tämä lämpimänä kutsuna molemmille. (Molemmista tuli mieleen että hampaatkin pitäis harjata.)
Kotisivujeni vieraskirjaan voi kuitata, nimellä tai nimimerkillä. Sähköpostiosoite saa olla aito tai epäaito, vaikkapa noreply@none.fi
Suosittelen anonyymia esiintymistä koska koko maailma näkee minun kotisivun ja blokin ja vieraskirjan.
Ignore-toiminnosta ja toiminnon nimestä on ollut parran pärinää. En viitsi sotkea arvokasta ylläpidon ketjua enempää näillä spekuloinneillani. Kirjoitan siis tänne.
Jos ei kunnon “kill-file” kelpaa niin voisihan olla runollinen Waltarin tyylin mukainen “He joiden puhe on kuin kärpäsen surinaa korvilleni”-lista.
Mutta oli listan nimi mikä tahansa, vielä pitäisi kehittää sovellusta sen verran että se poistaisi myös hyvien keskustelijoiden viesteistä mahdolliset pahisten tekstin lainausboxit. Eihän tuo pieni viilaus nyt kunnon bittinikkarille kovin kummonen puhdetyö olisi (sanoo hän joka itse on pitkän linjan koodari ja nyt osa-aikatyöttömänä eläkeputkessa, ja siis osaisi kyllä mutta millä tästä kaikkeen repeät…). Tosin voisin tehdä tuon viilauksen urakalla A-klinikalle. Palkan voisin ottaa vaikka pameina, niitähän A-klinikalla ainakin on vaikka käteinen tilapäisesti tiukalla olisikin…
Aina oon sanonut että sekä basistivitsit että blondivitsit uppoo. Oon myös piiloblondi, eli luonnollinen väritys on melko vaaleahko, mutta aktiivisesti “maalaan päätäni” kuten mummivainaa sanoi.
Bassottelu on ollut haaveissa hyvän tovin, ja olenhan mä sitä jonkun verran pomputellutkin, mutta en ihan vakituiseen jonkun bändin “virallisena” basistina.
Basso ja basistit on niiiin sika cool. Haluan suuresti iiison Fender Precisionin, jollaisella soitti ainakin Clashin Paul Simonon ja vissiin myös Sid Vicious. Tai sitten halpis-kopion, kunhan on mustavalkonen.
PS: Epäiltiin kans miten mä ehdin tehdä kaikkea kivaa ja kirjottamaan tälle foorumille samaan aikaan niin paljon. No vaikka siten, että teen monta asiaa yhtä aikaa. Esim. tätä viestiä kirjoitan parhaillaan työharjoittelupaikassani. Ei kauheesti säpinää lauantaina.
Tosin keskustelun pilkkominen ja eritoten jonkun puheenvuoron pilkkominen on hiukka vaarallista puuhaa.
Sujuuko keskustelu hyvin silti vaikka kaikkien keskusteluun osallistujien kommentteja ei näe, mutta osan vastauksista niihin haamukommentteihin näkee…?
Ainakin rivien poistaminen yksittäisestä komentista voi johtaa siihen että sanoman merkitys “hiukkasen” muuttuu.
Tämä oli pidempikin runo, mutta muistan vain osan:
"Ois täällä suurin iloni
jos aina oisit luonani
jos kuolo sinut korjaisi
niin murhe minut murtaisi.
Jos ystäväin et olekaan
lue joka toinen rivi vaan."
Sattuipa kerran, Muumilaaksossa…
Tiuhti: “Se tulee!”
Viuhti: “Niin tuleekin!”
Tässä ja nyt, reaalitodellisuudessa…
Ensio: “Ihan varmasti tuleekin”
Muumilaakson tapauksessa oli kysseessä vain MÖRKÖ jonka tiedettiin Muumilaaksoa lähestyvän…
Täällä reaalitodellisuudessa se mikä tulee on sensijaan oikea emähirvitys ja kaikkien kauhistusten äiti, viikottainen AA-palaveri.
Parta on jo ajettuna. Kello ei näy koska sitä ei oo. Kerran sain työnantajalta kellon kun täytin vuosia. Mutta siitäkin kellosta uuvahti patteri 8 vuotta sitten. Näillä mennään, ei auta…
Haa, sain Basin kirjoituksesta “keskustelun provosointi”-palstalle uuden oivalluksen. (Kirjoittaja basi » 6.4.2014 19:05:36) Kiitos vaan.
Koulussa vastasin kerran oppitunnilla niin typerästi että vieläkin vähän nolottaa. Eräs toinen oppilas (kiusankappale) kiusasi minua sillä asialla monta välituntia. Olisi pitänyt rauhallisesti sanoa että se asia oli tuolla luokassa ja jäi sinne. Täällä ulkona välitunnilla on välitunnin asiat.
Vastaavasti, jos emme tykkää siitä että toinen tuo meidän henkilökohtaisia asioita jostakin toisesta ketjusta, voimme sanoa että ne asiat saavat pysyä siinä toisessa ketjussa. Tiedän että se ei ole helppoa mutta voimme työskennellä tämän ajatusmallin suunnassa.
Eli nyt tiedän mitä välitunnilla kiusaajalle olisi pitänyt sanoa. Tosin oivallus tuli lähes 50 vuotta myöhässä mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
edit:
Tosin ainahan noihin tilanteisiin liittyy myös se että saa tiedoksi että toinen haluaa tahallaan olla ilkeä. Se herättää tietysti surua tai vihaa (“Suuttumusta ja mielipahaa”, kuten UKK aikoinaan sanoi).
Editoitu kokonaan uusiksi:
Hmm, taisin käsittää Fernetin tuonne “provosointiin” kirjoittaman kommentin väärin. Fernetti tarkoitti kai että ylläpidon pitää valita puoli, ei niinkään sitä että minun, rivikirjoittajan pitäisi valita puoli…
(minä en ole valinnut puolta, “jos et ole puolellamme olet meitä vastaan”, lauloi kommarit ennen)…
Kvartetti, levyn kannessa viisi miestä, laulussa kolme pientä porsasta ja susi. Kyseessä lienee koodattu sanoma mutta ei aukea. Sama esiintyi jo MM:n ketjussakin äskettäin.
Edit:
Jaa, siellä toisessa paikassa oli lisäinfoa: “kyllä sitä nyt porsastellaan”, tai jotain sinnepäin, sitä se on kai tälläkin kertaa, ei sen vakavampaa…
Viime päivinä esille tullut Keto vastaisen ajattelun määrä on yllättänyt minut.
Miksi ette sitten sanoneet että teidän mielestä Keto tulee jättää ilman huomiota, ja perustelleet sen asian lyhyesti.
Ei sellainen yksissä tuumin mutta silti hissun kissun eristäminen voi toimia muussa kuin suljetussa yhteisössä. Tänne tulee koko ajan uusia kirjoittajia. Jos täällä pitää elää vanhojen “valtiomiesten” sääntöjen mukaan niin pitäisi ne sentään tiedottaa uusille tulokkaille.
Vanhoja kirjoituksia tutkimalla ei saa asioista kunnollista tolkkua, ainakaan helposti. Kiistat ovat poukkoilleet ketjusta toiseen jne… Ja eihän sitä voi nähdä kuinka moni on poistunut pettyneenä epäasiallista kohtelua saatuaan, sitä ei näe koska mitään artikkeliahan ei asiasta tietenkään ole…