Olen syönyt 7kk joka ilta ketipinoria. 150mg unetomuuteen sen lisäksi viel 7.5mg zopinox, nyt on ruvennu ilmenemään harhoja illalla jos en nukahdakkaan heti verhot heiluu yms olen ollut ottamatta keripinoria 2 päivää ja oksettaa kokoajan ja yöt menee valvoessa, onks tää ihan normaalia ?
Onks Kellokosken rinsessa ollut viime tai edellisenä talvena Kelliksellä? Meikä rouskutteli tuolloin siellä iloisia määriä Ketipinoria… Eipä ole viimeisimmän 50 päivän koppihoidon jälkeen Ketipinoria tehnyt mieli…
Joo olin kyllä:D 6kk pakkohoidossa
Dodii, aika harvasta rikoksesta saa puoli vuotta ehdotonta, joten oot kai siten aika vaarallinen tapaus?
Mut joo, eipä ton Ketipinorin ottamatta jättämiseen lie kukaan kuollut, mutta toipumiseen ja normiunirytmin saamiseen vaan mennee yksilökohtaisesti päiviä, viikoja, kuukausia tai enemmän.
Lito/Litium varmaan tasaa paremmin kuin Ketipinor ilman zombi-oloja, jos pulmana on mania…
Jos taas relaaminen, paikoillaan levyttäminen, ajatusten nollaaminen ja sössöttäminen on tavoitteena, niin kyllä wanha kunnon wiski on parempi keino kuin Ketipinor… <3
Tsemiä Rinsessalle ja hyvää Juhannusta!
Ei sitä seinään kannata lopettaa. Voisitko ajatella pudottavasi esim 25mg per viikko, yhden tabletin siis? Itellä myös unettomuutta ja siihen myös ketiapiinia syön pakon edessä ja todellakin tiedän kuo harhat nukahtaessa, mulla ne tosin on selkeitä unihalvauksia ja niitä tulee usein. Lääkärin mielestä ei ole este lääkkeen käytölle… Ilmeisesti kyseinen lääkäri ei ole koskaan kärsinyt unihalvauksista ja unettomuudesta, koska tommoset “pikkujutut”, kuten harhat ja halvaukset ei ole päteviä syitä purkaa lääkitystä pois. Olen itse aina koittanut pärjätä mahdollisimman pienellä annoksella 25-100mg ketiapiinia, kun onhan se aika myrkkyä ja turruttavaa pitkän päälle.
Ketiapiinin lopetuksessa tuleva rebound-unettomuus menee kyllä ohi, mutta onhan se kieltämättä tosi kurjaa valvoa ja hikoilla yöllä. Näitä oireita asteittainen lopettaminen lieventää huomattavasti. Pahoinvoinnille ei oikein voi mitään, koska se tulee aivokemioiden palautumisesta/muutoksesta, mutta sitä voi lievittää esim tuoreella inkiväärillä, matkapahoinvointilääkkeellä tai imeskelemällä jääpaloja. Sätkyt/sähköiskut menee myös ohi aika nopeasti ja auttaa, kun pitää pään liikkeet pieninä ja hitaina ja kohdentaa katseen rauhallisesti.