Ketiapiini ja darra

Sellasta piti tulla kyselemään, että onko muilla aiheuttanut yhdistelmä ketiapiini + elimistöstä poistuva alkoholi ongelmia? Ketiapiini on mulla ihan pienenä annoksena iltalääkkeenä (25mg), ja sen kanssa pitää olla ohjeen mukaan varovainen alkoholin kanssa koska voi vahvistaa vaikutusta. Mulla kävi silleen, että aamuyöllä kun ajattelin etten ole enää oikeastaan humalassa vaan on syötykin jne. niin jos ottais nyt sen iltalääkkeen ni nukkuis hyvin. Aamulla sitten heräsin kohtalaisen heikkoon oloon ja siirryin kylppäriin, missä oli sitten multa lähtenyt taju silleen että olin jotenkin kaatunut ulos kylppärin ovesta ja löysin itteni käytävän lattialta myöhemmin. Jossain määrin säikähdin. Ei tietoa kuinka kauan oli taju veks. Sen verran tiedän että ketiapiini voi aiheuttaa verenpaineen madaltumista muutenkin, että pitäs olla varovainen, mutta itsellä ei ole ennen ollut matalan verenpaineen takia ongelmia tai pyörrytystä niin en osannut odottaa, että varmaan jos oli heikko happi krapulan takia ni se tietty edesauttoi tätä. Onko vastaavaa sattunut? En jatkossa tee näin.

En usko - tosin en väitä etteikö olisi mahdollista - että noin pieni annos aiheuttaisi alkoholin kanssa yhteisvaikutuksia. Etenkin, jos et ollut kovassa humalassa enää. Uskoisin, että kyse oli ennemmin ketiapiinin aiheuttamasta verenpaineen laskusta. Hullujenhuoneella ollessani porukka kaatuili öisin leptipäissään. :confused:

Tosin, mun serkku joutui sairaalaan alkoholin ja ketiapiinin yhdistelmästä, mutta sen annos oli jotain 600 mg/vuorokausi. Meni myös tajuttomaksi tuosta yhdistelmästä ja alkoi kouristaa.

Huh, no joo. Hyvä tietää, kiitos vastauksesta. Kyllähän toikin määrä heikoks vetää et en sit ihmettele jos lattia tullu vastaan.

Vaikea kuvitella, miten iltalääkkeenä otettu Ketipinor voisi alkoholinkaan kanssa aiheuttaa tuollaista. Aika raju ja äkillinen verenpaineen lasku saisi olla kyseessä, jos se siitä johtuisi. Todennäköisesti pyörtymisen on aiheuttanut alkoholi, syömättä jättäminen, krapula tai sitten sinulla on jokin muu ongelma joka aiheuttaa pyörtyilyä. Tarkkaile tilannetta ja uuden kaatumiskohtauksen ilmetessä mene lääkäriin.

Kyllä mulla leptit heitehuimausta aiheuttaa,myös Ketipinor pienellä annoksella. Ei ny taju oo lähteny aamul mut darras ilta-100mg voisin kuvitella…