Jospa laittaisin ihan oman ketjun pystyyn. Eli täällä kirjoittelee kohta nelikymppinen “kulissit kunnossa” -naishenkilö. A-ongelma itselle tunnustettuna jo reilut 10 vuotta. Nuorempana ongelma oireili lähinnä viikonloppuihin ja baareihin keskittyvässä koomakännäämisenä, väliin mahtui lasten syntymään liittyvät alkottomat jaksot ja nyttemmin olen jatkanut harrastusta ilta-aikaan keskittyvänä tissutteluna. Lapset ja työt rajoittavat bileitä, mutta tälläkin metodilla saa ihan kohtuullisen viikkokulutuksen pienikokoiselle naishenkilölle.
Oikeasti kuuluisin lopettajiin, mutta ajatus tuntuu ahdistavalta ainakin toistaiseksi, joten nollapäivä-jahdissa tällä hetkellä. Parin viikon ryhtiliikkeen tuloksena toistaiseksi jokunen täysin alkoton päivä ja se, ettei kaljaa ole kaapissa odottamassa ottajaansa.
moi
Tervetuloa plinkkiin!
Lopettamosta terveisiä. Pakko tulla sanomaan jotain kun muutamaan otteeseen oon törmäillyt tuohon nollapäivien keräilyyn, niin se on ihan hyvä tekniikka tuohon vähentelyyn ja mahdollisesti lopetteluun. Aattelen silleen kun 30 pv kuukaudessa, niin jos siihen saa kerättyä noita alkottomia päiviä, niin sehän on aina plussaa.
Lopettamossa on vähän hiljainen meininki täl hetkellä, niin no valinta on sun. Raittiina helpompaa kun ei tarvii säätää ja vääntää. Ainaskin allekirjoittaneelle. :mrgreen: Vähentely ei oo onnannut mulla.
Tsemppiä!
ps. eikä mulle edes tilkkaa simaakaan voi antaa, niin tolet poissa. 0,8% ja päissäni ku ankka 30min. Mut kirjoittelehan ja varmaan vähättelijät enempi kompppaa noita aikeitasi.
Lopettamossa irvistetään kotikaljallekin. Ainaskin osa. Parempi tehdä tuolle vihulaiselle pesäeroa ja pitää houkuttimet poissa läheltä. Ainaskin itse opettelin juovana ollessani, että kaljankin voi kaataa lavuaariin! Oikea asenne sulla tuon otsikon perusteella!
Jospas listaisi tämän viikon nollajahdin tuloksen, eli 4 nollapäivää, 2 “sivistyneen” juomisen päivää eli ruoan yhteydessä ja seurassa, ilman humalaa. Eilen sitten -kun kerrankin olin yksin kotona- kalsarikännit ei-sivistyneesti. Tämä oli tosin ihan suunniteltu kuvio, joten sinänsä ei voi retkahduksesta puhua. Mutta ihan turhaa kippaamista toki, vaikka lopetin ennen kuin juomat loppuivat eikä tämä päivä mennyt harakoille. Anyways viikon saldo meni tinttauksen takia suurkulutuksen puolelle.
Ensi viikon tavoitteeksi asetan mahdollisimman monta nollapäivää ja annossaldon alle kymmeneen. Sunnuntaina on edessä kissanristiäiset, jossa tulee olemaan ruokaviinit jne joten saatan kyllä jonkun juoman ottaa ruoan yhteydessä.
Koen olevani jonkin sortin välivaiheessa, koska tiedän, että itselleni ns. normaaliin alkoholin käyttöön ei ole paluuta, eli sellaiseen missä ei esim. kiinnosta muiden ihmisten lasien sisältö tai sellaiseen, että tänään voi ottaa kaljan ja huomenna vissyn, ilman että se vissy tuntuu ihan ankealta. Kyllä te tiedätte… Jotenkin vaan sisu menee kaulaan jos koittaa ajatella kerrasta poikki -metodia.
Mitäs muuta… Olen negatiivisesti yllättynyt ahdistuksen määrästä nyt kun en ole juonut päivittäin. Määrät olivat kuitenkin niin pieniä (1-3 annosta päivässä), joten ei kai voi kyse olla fyysisestä riippuvuudesta? Päivällä duunissa ei edes tule ajateltua viinaksia, mutta illalla pitäisi jotain saada rentoutumiseen. Nyt voisi sujuvasti siirtyä napsimaan jotain rauhoittavia nappeja… Juu ei.