Kesäloman läheneminen

Hei,
Ajattelin laittaa ehkä ikuisuusaiheen - kesäloma lähestyy. Miten juominen ja entäs lapsien ja/tai puolison laita tai hengissäpysyminen noin yleensä. :confused:
Itse huomasin juuri että tuossa on ehkä viides-kuudes annos menossa kun tajusin käydä kaatamassa oluet ja ‘ties minkä takia’ säästämäni lahjaviinat pönttöön. Vaarallisesti tuo lomakausi houkuttaa vaikka olen ollut alkoholin kanssa vaaroissa ja hakenut apua jo useampi vuosi sitten. Jotenkin sitä on tehnyt täöissä sisään tunteja ja päiviä siten että voisi rauhassa vetää pari-kolme päivää…
Onneksi (eli olen huomannut vähentäneeni) tuttu - (joka on kyllä vastakkaista sukupuolta, mutta onneksi meillä on tarpeeksi ikäeroa ettei tule kummallekkaan vääriä käsityksiä) on johdattanut minut kahvakuulan ja muun urheilun pariin. Hieman menee hifistelyksi eli lisäravinteita hommataan, mutta lasken tämän sillä sabluunalla että vertaan eurokossuun. Aika halvaksi tulee näin laskien.
Ei hemmetti, miksi piti juoda nyt edes näitä oluita ja viinoja? Suora vastaus on - kun ne oli kaapissa. Eli miksi päästin tekemään itseni ‘jemman’? Mihin sitä viinaa oli tarkoitus käyttää?
Ja ps. Oikeastaan on hyvä että tämä urheilusparraajani on tarpeeksi nuori - meillä on välillä sellaisia rehellisyyskeskusteluja joista jää sellainen tunne että riitti kun itse olin tehnyt joitaín tosi tyhmiä juttuja. Toisaalta kuulemiani juttuja ei ollut edes keksitty kun olin nuori…

Mulla on ollut semmonen haave jo pidemmän aikaa, että kesälomalla ei otettaisi mitään. Ei mitään, ainuttakaan. 30 päivän elimistön kuivatusputki, jolloin laihdutaan muutama kilo, ja annetaan päänupillekkin mahdollisuus viettää lomaa.

Vietetään siis hyvää aikaa akan ja muksun kanssa, ja ennenkaikkea vielä seuraavana päivänä muistetaan kaikki mitä on yhdessä touhuttu. Saas nähdä, ensi maanantaina se alkaa, tuo pelätty 30 päivän raittiusränni…

Joten, ehdotankin kaikille kohtuukäyttäjille tipatonta kesälomaa. Sitä ei varmasti kadu. Jos katuu, niin minä maksan kärsityt vahingot tuplana! :laughing:

Vietän kuuden viikon kesälomasta ensimmäistä viikkoa. Joka päivä mietin juomista. Toissapäivänä join ison lasin portviiniä, eilen miehen lasista puolet valkkaria. Tiukkaa tekee olla raittiina, varsinkin kun mies tissuttelee koko ajan. Toisaalta on vähän sellainenkin mentaliteetti päällä, että ihan sama, juodaan niin paljon kuin jaksetaan, en jaksa enää yrittää raittiutta. Saa nähdä. Tätä pitäisi enemmänkin pohtia tuohon omaan ketjuun. Ajan kansssa.

Arkkitehti, kommenttisi ja aiempi kaljoitteluilottelu-kommenttisi muodostavat yhdessä tilannetta aika selkeästi kuvaavan episodin. Eilen nautit oluistasi, kun kohta yrität kuukauden raittiutta. Noin kokonaisuutena ajatellen ei siis ehkä niin iloista juomista ollutkaan… vaikkakin niin tuttua ja turhauttavaa. Kunpa saisi psyykksien antabuksen itseensä.

Mä olen kerran näiden vuosien aikana ollut kuukauden kesäloman ihan selvinpäin. Kyllä oli sitten ihana loma!

Jos haluaa nauttia raittiista lomasta, niin ei yhtään kannata tissutella. Pää tarvitsee selvitäkseen ihan kunnon pätkän ilman viinaa - ja siis kokonaan ilman viinaa…

Mä liityn tuohon arkkitehdin tarjoukseen. Mä tulen kimppaan maksamaan tuplana takaisin jokaiselle, jota raitis kesäloma kaduttaa. Anomukset perusteluineen ja lääkäritodistuksineen osoitteeseen.

Kuulostaa kyllä siltä, että Lattialla:lla on alkoholin lisäksi vahvasti mielessä myös toinen kiusaus… vai ymmärsinkö väärin? :slight_smile: